Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3432147
toscak schreef: ma 06 sep 2021, 14:43 Ben super benieuwd hoe het gaat met Sjoerd?
Wat lief dat je het vraagt :-* !

Ik durf er eigenlijk niet hardop over te praten :biggrin2: . Maar serieus, altijd als Leo of ik hardop zeggen "het gaat goed" heeft hij dezelfde dag weer diarree. Dus liever zeggen we maar niks :biggrin2:

Maar goed, Sjoerd staat op de Gastro en Giardex van de huisdierendokter. Sinds 3 weken. Met dag 1 merkte we gelijk al verschil. En sindsdien heeft hij 4 keer diarree gehad. Dus niet een hele dag dunne, maar 4 dunne poepen. Zondag en gisteren had hij diarree. Dus ik ben benieuwd hoe het vandaag is....

Ik heb echt het idee dat deze pillen serieus werken. En had ik het geweten? Had ik daar veel eerder aan begonnen! Het kost wel een vermogen, dat is wel jammer. Ze zijn dus heel duur en je moet de pillen langdurig geven. Duurt een week of 8 a 12 voordat de giardia weg is. Ik ben ruim €500 kwijt aan deze pillen.

Hij krijgt ook Dr. Mercola's probiotica. Ben toch tegen het advies van Eva in gegaan omdat het door meerdere dierenartsen werd geadviseerd om juist wel probiotica te geven, in ieder geval tot hij 1 jaar oud is.

Oh, en hij krijgt Phytonics Clear Intestine.

We gaan hem over een week of 10 ofzo opnieuw laten testen.
Door toscak
#3432154
Lizzy schreef: Wat lief dat je het vraagt :-* !

Ik durf er eigenlijk niet hardop over te praten :biggrin2: . Maar serieus, altijd als Leo of ik hardop zeggen "het gaat goed" heeft hij dezelfde dag weer diarree. Dus liever zeggen we maar niks :biggrin2:

Maar goed, Sjoerd staat op de Gastro en Giardex van de huisdierendokter. Sinds 3 weken. Met dag 1 merkte we gelijk al verschil. En sindsdien heeft hij 4 keer diarree gehad. Dus niet een hele dag dunne, maar 4 dunne poepen. Zondag en gisteren had hij diarree. Dus ik ben benieuwd hoe het vandaag is....

Ik heb echt het idee dat deze pillen serieus werken. En had ik het geweten? Had ik daar veel eerder aan begonnen! Het kost wel een vermogen, dat is wel jammer. Ze zijn dus heel duur en je moet de pillen langdurig geven. Duurt een week of 8 a 12 voordat de giardia weg is. Ik ben ruim €500 kwijt aan deze pillen.

Hij krijgt ook Dr. Mercola's probiotica. Ben toch tegen het advies van Eva in gegaan omdat het door meerdere dierenartsen werd geadviseerd om juist wel probiotica te geven, in ieder geval tot hij 1 jaar oud is.

Oh, en hij krijgt Phytonics Clear Intestine.

We gaan hem over een week of 10 ofzo opnieuw laten testen.
Hé wat goed! Hopen dat dit door zet, maar want een geld… we moeten er wat voor over hebben Afbeelding

Ik geef ook probiotica en ik heb nog steeds het idee dat het wel helpt.
Door Lizzy
#3432199
Sjoerd poept hier ook in de tuin. Dat mag ie ook gewoon, daar is de tuin o.a. ook voor (om gewoon te kunnen plassen en poepen wanneer ze moeten). Naar ons idee heeft dit ook geholpen in de strijd. Een onkruidbrander. Bij iedere drol die hij gelegd heeft, gaat de brander erop:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door doranto
#3432200
Lizzy schreef: wo 08 sep 2021, 11:07 Sjoerd poept hier ook in de tuin. Dat mag ie ook gewoon, daar is de tuin o.a. ook voor (om gewoon te kunnen plassen en poepen wanneer ze moeten). Naar ons idee heeft dit ook geholpen in de strijd. Een onkruidbrander. Bij iedere drol die hij gelegd heeft, gaat de brander erop:

Afbeelding
En op je neus een wasknijper :biggrin2:
(Alhoewel, ik heb nog nooit een gebraden drol geroken ::) )
Door Lizzy
#3432202
Hahahaha, we halen de drol eerst weg hoor. En waar de drol gelegen heeft: there we burn the motherf*cker giardia cysten ;D ! (waar de drol gelegen heeft, daar kan in potentie giardia cysten acher blijven).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3432203
Lizzy schreef: wo 08 sep 2021, 12:09 Hahahaha, we halen de drol eerst weg hoor. En waar de drol gelegen heeft: there we burn the motherf*cker giardia cysten ;D ! (waar de drol gelegen heeft, daar kan in potentie giardia cysten acher blijven).
Oh oké, ik zag de sudderende drol al voor me ;D :P
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3432205
Wat fijn dat het lijkt te werken.
Wel een hoop geld idd. Voor dat bedrag moet het ook wel werken zou je zeggen.

Hopelijk knapt hij nu gewoon goed op en blijft hij verder klachten vrij.

Karen
Door Elf
#3432213
Lizzy schreef: wo 08 sep 2021, 11:07 Sjoerd poept hier ook in de tuin. Dat mag ie ook gewoon, daar is de tuin o.a. ook voor (om gewoon te kunnen plassen en poepen wanneer ze moeten). Naar ons idee heeft dit ook geholpen in de strijd. Een onkruidbrander. Bij iedere drol die hij gelegd heeft, gaat de brander erop:

Afbeelding
Goed idee! Kijk je wel uit? Onze overbuurvrouw dacht wat onkruid op de oprit weg te branden en zette toen de voortuin van haar buren in de fik :o :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door nova
#3433410
Jouw laatste post is een dikke maand oud....
Hoe gaat het nu met Sjoerd , en wat vind of merk je van die giardex en gastro tablet.?
Door Lizzy
#3433413
nova schreef: do 14 okt 2021, 11:52 Jouw laatste post is een dikke maand oud....
Hoe gaat het nu met Sjoerd , en wat vind of merk je van die giardex en gastro tablet.?
Ja OK. Nou. Ik durf dat niet hardop te zeggen. Want steeds als ik het hardop zeg, is ie dezelfde dag aan de schijt. Maar het gaat dus heel goed met Sjoerd. Ik denk zelf dat hij giardia vrij is en ik ga hem binnenkort laten testen.

Mijn ervaring met Giardex en Gastro is echt super super super! Had ik dit geweten, had ik Sjoerd direct hier op gezet en hem nooit Panacur gegeven. De afgelopen weken (zeker de eerste 4 weken) had hij echt af en toe nog wel diarree. Maar daar had de huisdierendokter ook voor gewaarschuwd. Maar al heel snel niet meer in de mate waarop hij diarree heeft gehad.

En nu nog steeds heeft hij af en toe wel diarree, maar dat is altijd nadat hij iets fouts heeft gegeten. Dan moet je denken aan "gerecyclede Chinees" (oftewel mensenschijt) of snacks van iemand gehad (per ongeluk). Of net een paar druppels teveel visolie (reageert hij niet goed op - hij krijgt nu algenolie maar ook daar kan hij geen hele capsule van krijgen). Kortom, zijn darmen zijn echt wel heel gevoelig.

Omdat ik er eigenlijk zeker van ben dat hij giardia-vrij is, ben ik hem ook L-Glutamine gaan geven. Dat krijgt hij nu een weekje maar ik las dat je dit niet met iets moet mengen waar eiwit in zit. En ik meng het met bone broth dus dat is niet handig geweest. Toch had ik eigenlijk het idee dat het al wel iets deed. L-Glutamine moet helpen om de darmen weer in goede conditie te krijgen. Samen met de Clear Intestine en de probiotica (hij krijgt nog steeds die van Dr. Mercola).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door