Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3430466
Misschien sla ik de plank wel compleet mis. Maar bij Bono heeft de arsenicum album goed geholpen voor zijn diarree begin dit jaar. Zou dat misschien iets zijn?
Door Lizzy
#3430496
tt-tjes schreef: vr 30 jul 2021, 10:41 Misschien sla ik de plank wel compleet mis. Maar bij Bono heeft de arsenicum album goed geholpen voor zijn diarree begin dit jaar. Zou dat misschien iets zijn?
Geen idee of het wat is maar ik duik er even in! Dank je!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3430503
Lizzy schreef: vr 30 jul 2021, 07:55 Zo lees ik het ook. En ja, Sjoerd z'n problemen begonnen pas echt goed tijdens de eerste kuur Panacur. Ze kunnen mij nog meer vertellen maar onschuldig is het spul niet. Het doodt wormen en giardia. Dat doe je niet door die beestjes dood te kietelen.

Maar goed, het is beter als die AB die ze ook voorschrijven :-\

Sjoerd heeft ook 2 keer Panacur gekregen met 1 week ertussen.
Nee, dood kietelen lukt idd niet. :biggrin2:

Wat ik eigenlijk wou zeggen is, of hij niet meer last heeft van de Panacur dan van de giardia zelf? Panacur zal ook niet goed zijn voor de darmen. En Siberienne zegt in 1 van de eerste posten in dit topic dat de meeste giardiabesmettingen vanzelf overgaan. Maar dan moet de weerstand wel in orde zijn en dat lukt niet met medicatie waar hij slecht van wordt.
Nu begrijp ik dat je bang bent dat de giardia toch zijn darmen beschadigd, maar in jouw geval zou ik minstens zo bang zijn dat de Panacur dat doet. Zeker gezien het feit dat hij er slechter op reageert dan wat de giardia zelf veroorzaakt.
Je hebt panacur een kans gegeven, het werkt niet. Ik zie niet in waarom het de 3e of 4e keer wel zou werken.

Ik begrijp dat het ander middel nog erger is en je daar huiverig van word. Maar moest het mijn hond zijn, zou ik kiezen, ofwel toch metronidazole ofwel geen traditionele medicatie maar ondersteunen en hem op holistische wijze weer op de rails proberen krijgen. En dat gaat wat tijd vragen.
Maar blijven vasthouden aan medicatie die toch niet werkt en die erger lijkt dan de kwaal, dat lijkt me gewoon niet verstandig. Alles is beter dan dat.
Vind ik he... :-\
Door Lizzy
#3430507
pearlsofpassion schreef: za 31 jul 2021, 04:37 Nee, dood kietelen lukt idd niet. :biggrin2:
Nee :biggrin2:
Wat ik eigenlijk wou zeggen is, of hij niet meer last heeft van de Panacur dan van de giardia zelf?
Dat weet ik niet. Hij heeft van de 2de Panacur kuur minder last gehad van de eerste. Maar ook dat ging niet probleemloos.
Panacur zal ook niet goed zijn voor de darmen. En Siberienne zegt in 1 van de eerste posten in dit topic dat de meeste giardiabesmettingen vanzelf overgaan. Maar dan moet de weerstand wel in orde zijn en dat lukt niet met medicatie waar hij slecht van wordt.
Van alle middelen is Panacur de minst schadelijke. Dat weet ik (na grondig onderzoek) wel bijna zeker. En ja, de meeste besmettingen gaan vanzelf over. Maar dat is vaak bij volwassen honden het geval (gezonde) en niet bij pups (of volwassen honden met onderliggend lijden). Pups hebben nog geen immuunsysteem dat op volle kracht werkt. Pas bij ongeveer 1 jaar werkt dat optimaal. En daarom moeten pups eigenlijk altijd goed geholpen worden bij een Giardia besmetting.
Nu begrijp ik dat je bang bent dat de giardia toch zijn darmen beschadigd, maar in jouw geval zou ik minstens zo bang zijn dat de Panacur dat doet. Zeker gezien het feit dat hij er slechter op reageert dan wat de giardia zelf veroorzaakt.
Je hebt panacur een kans gegeven, het werkt niet. Ik zie niet in waarom het de 3e of 4e keer wel zou werken.
Ja, daar ben ik zeker bang voor. Maar, wat ik begrijp is dit: Panacur (en geen enkel ander middel) werkt zodanig goed dat het 100% van alle giardia doodt. Al deze middelen zijn er op gericht om de infectiedruk in ieder geval te verlagen (want om alles te doden: dat middel moet nog uit gevonden worden). Als de infectiedruk verlaagt is, hoop je dat het dier het daarna zelf kan oppakken. Maar bij niet alle honden lukt dat na 1 kuur of na 2. En daar moet je dus meerdere kuren in stoppen. Maar ja, tot hoever blijf je er troep in stoppen? En als je er steeds troep in stopt, pakt het lichaam het daarna dan ook wel zelf op om de infectie te stoppen? Als je het lichaam iedere keer verzwakt...? Dus dat is een beetje het punt waar ik mee zit. Maar ik ben nu ook wel op een punt dat ik zeg "als ik dit niet snel onder controle krijg op een natuurlijkere manier, dan stop ik er toch weer Panacur in".
Ik begrijp dat het ander middel nog erger is en je daar huiverig van word. Maar moest het mijn hond zijn, zou ik kiezen, ofwel toch metronidazole ofwel geen traditionele medicatie maar ondersteunen en hem op holistische wijze weer op de rails proberen krijgen. En dat gaat wat tijd vragen.
Maar blijven vasthouden aan medicatie die toch niet werkt en die erger lijkt dan de kwaal, dat lijkt me gewoon niet verstandig. Alles is beter dan dat.
Vind ik he... :-\
Ja, zie boven. Ik ben het dus gedeeltelijk wel met je eens maar in de praktijk werkt het net even wat anders. Zeggen ze. En ik weet natuurlijk ook gewoon niet tot hoe lang ik het aan kan kijken..... Wat is acceptabel?
Door Lizzy
#3430661
Sjoerd gaat opnieuw op de Panacur. Hij heeft nu vier dagen achter elkaar diarree. Het wordt ook weer groen. Hij is ook weer druk dus kennelijk heeft hij er ook weer last van. Ik baal echt als een stier maar ik heb het nu ruim anderhalve maand met natuurlijke middelen geprobeerd en dat helpt allemaal onvoldoende.....

Ohw wat baal ik :'( . M'n arme lieve ventje :'( . Dikke vette k*t parasiet....
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3430662
Nu de ontlasting zo verslechterd zou ik inderdaad toch ook weer een kuur er in gooien :-*
Enorm balen maar zoals je zelf ook al aangeeft werkt de natuurlijke weg (nog) onvoldoende aangezien de situatie nu toch weer verslechterd...
Door Too
#3430671
Wat ik me steeds afvraag lang, lang geleden was er het hardnekkige giardia topic van Parelridder als ik me goed herinner kwam daar , in overleg met.. (Tannetje en Wicher??) een protocol van 10 dagen panacur , x-dagen niks en dan nogmaals (max?) 10dagen panacur.
Is dat inmiddels een vreselijk achterhaald concept of is het iets wat jou niet 'past of heb ik het gewoon verkeerd onthouden... ik ben nl erg van klokken en klepels
Door Lizzy
#3430673
Too schreef: di 03 aug 2021, 14:15 Wat ik me steeds afvraag lang, lang geleden was er het hardnekkige giardia topic van Parelridder als ik me goed herinner kwam daar , in overleg met.. (Tannetje en Wicher??) een protocol van 10 dagen panacur , x-dagen niks en dan nogmaals (max?) 10dagen panacur.
Is dat inmiddels een vreselijk achterhaald concept of is het iets wat jou niet 'past of heb ik het gewoon verkeerd onthouden... ik ben nl erg van klokken en klepels
Ja nee, dat klopt hoor. Parelridder heeft dat zo gedaan. En ik heb contact met haar hierover. En ik denk erover. Ik ben bij dag 1 nu dus heb nog 4 dagen om er over na te denken. Ik weet ook niet in hoeverre het nog gedragen wordt door Tannetje/Wicher want ondertussen is dat echt al een paar jaar geleden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door