Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3427173
Siebie (17 maanden) is schijnzwanger (1e keer).
Nu wil ze vrijwel elke ochtend, soms om 5 uur en gelukkig ook om 8 uur ;) naar buiten om gras te eten, geeft niet over en het gras komt er met haar ontlasting uit.

Kan dit door haar schijnzwangerschap komen of is er iets anders aan de hand?

Ik herken dit verschijnsel nl. niet bij een schijnzwangere hond.

Ze eet kvv, carnibest, dogs perfect, verschillende smaken, krijgt soms pompoen en broth, barf in de vorm van rundvlees, kippenlluifjes, wilde zalm.
Kleine porties eten verdeeld over de dag werkt ook niet altijd.

Ik geef nu probiotica erbij maar vraag me af of dit wel iets doet.
Door Lizzy
#3427202
Ik denk dat ze een beetje misselijk is, toch. En dat kan verband houden met de hormonen. Hoeft niet maar kan wel. Je zou door haar eten een klein stukje verse geraspte gember kunnen geven. Dat werkt vaak heel goed bij misselijkheid. Puur Stomach zou ook goed kunnen werken. Daar zit o.a. kamille in (dat verzacht), gember (werkt dus goed bij misselijkheid), zoethout (beschermt de maag), etc. Bij dit soort maagproblemen is mijn ervaring dat probiotica eigenlijk nooit helpt.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3427204
Dan gaan we gember kopen, kijken of dat helpt.
Ik vermoedde al dat probiotica niets zou doen in dit geval.

Ik hoop dat het te wijten is aan de hormonen.

:duimen:

Dankjewel.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3427375
Zo fijn, we hebben weer een vrolijke hond in huis.
Gestart met verse gember en meteen Puur Stomac besteld.
Het werkt, kan dat eigenlijk wel zo snel ::) , nu hopen dat de klachten idd gerelateerd zijn aan de schijnzwangerschap.
Door Lizzy
#3427398
CallistaBea schreef: za 05 jun 2021, 10:11 Zo fijn, we hebben weer een vrolijke hond in huis.
Gestart met verse gember en meteen Puur Stomac besteld.
Het werkt, kan dat eigenlijk wel zo snel ::) , nu hopen dat de klachten idd gerelateerd zijn aan de schijnzwangerschap.
Oh fijn zeg, dat ze weer vrolijk is!

En ja, dan kan zeker wel hoor. Hier helpt het dezelfde dag feitelijk nog!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door