Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3427260
essie74 schreef: wo 02 jun 2021, 18:04 dank wederom voor alle uitleg, ga alles even vertalen en dan doorsturen..... man o man... wat kun je blij zijn met zoveel kennis...
Ik vond en vind het zo stom om de pup al zoveel te ontzeggen. Voelt echt niet goed instinctief..... mijn nichtje gaf dat ook al aan. Maar ja soort van bang gemaakt door de anti barf dierenarts he?

Super bedankt allemaal!

Volgende fase in en afwachten maar.....
Ja, dat is echt jammer en vervelend.

Succes en keep us posted!
Gebruikersavatar
Door essie74
#3427283
Doranto schreef: wo 02 jun 2021, 19:26 Je nichtje boft maar met zo'n nicht ;)
gelukkig vraagt ze het, zou ik bijna willen zeggen! Als ze haar eigen dierenarts volgde was ze al kapitalen kwijt geweest....

Gelukkig weet ze dat ze altijd alles kan vragen en doet het ook nog eens! Hun andere hond waren ze bijna kwijt geweest 12 jaar terug na sterilisatie.... bleek allergisch voor hecht draad ( echt het bestaat) en kon haar destijds helpen met die wetenschap en zo nog wel meer zaken die ik ook, mede door dit forum, wist...

Ach en we zijn er om elkaar te helpen toch? doe het graag ook voor het beestje
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3427312
Natuurlijk bestaat dat.
Ik ben wel nieuwsgierig, hoe uitte zich dat?

Ik heb nl een konijntje met geamputeerd achterpootje en die wonde is een paar keer op een gekke manier en ongewoon moment terug open gegaan en lichtjes gaan infecteren. Ik vraag me nu ook af of dat geen reactie op de hechtdraad was.
Gebruikersavatar
Door essie74
#3427572
pearlsofpassion schreef: do 03 jun 2021, 22:17 Natuurlijk bestaat dat.
Ik ben wel nieuwsgierig, hoe uitte zich dat?

Ik heb nl een konijntje met geamputeerd achterpootje en die wonde is een paar keer op een gekke manier en ongewoon moment terug open gegaan en lichtjes gaan infecteren. Ik vraag me nu ook af of dat geen reactie op de hechtdraad was.
dat klopt wel met mijn ervaring....wond ging op bepaalde plekken dicht maar scheurde ( of hoe zeg je dat netjes barstte? ) weer open en indd zwaar geinfecteerd...

Onze hond had het na castratie 30 jaar terug.. en mijn opa wist het te vertellen....net op moment dat mijn ouders besloten hadden de hond te laten gaan omdat de wond zo geinfecteerd was en stonk.....

Uiteindelijk laatste redpoging gedaan en voila... week of 2 later alles opgelost! 13 is hij geworden ;-)
Gebruikersavatar
Door essie74
#3427573
Lizzy schreef: do 03 jun 2021, 07:53 Ja, dat is echt jammer en vervelend.

Succes en keep us posted!
Hoi iedereen , even een korte update....plassen is wel minder maar...

De PH waarde blijft tussen 8 en 9 hangen.
Vandaag krijgt benni een echo van de blaas en nemen ze urine rechtstreeks vanuit de blaas weg om dat ook te onderzoeken.

Wellicht wat snel dat het eten geen invloed heeft op de PH waarde... Hij krijgt ongeveer 40 % bot, orgaan en spiervlees nu.
En niet alleen het spiervlees wat die dierendietist goeroe mevrouw voorgeschreven heeft .

Lizzy bedankt nog voor dat advies. gelukkig neemt ze het over ;-)

Ben erg benieuwd wat er vandaag naar boven gaat komen..... hou jullie op de hoogte ;-)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3427577
essie74 schreef: di 08 jun 2021, 13:26 dat klopt wel met mijn ervaring....wond ging op bepaalde plekken dicht maar scheurde ( of hoe zeg je dat netjes barstte? ) weer open en indd zwaar geinfecteerd...

Onze hond had het na castratie 30 jaar terug.. en mijn opa wist het te vertellen....net op moment dat mijn ouders besloten hadden de hond te laten gaan omdat de wond zo geinfecteerd was en stonk.....

Uiteindelijk laatste redpoging gedaan en voila... week of 2 later alles opgelost! 13 is hij geworden ;-)
OK, bedankt !
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3427578
essie74 schreef: di 08 jun 2021, 13:30 Hoi iedereen , even een korte update....plassen is wel minder maar...

De PH waarde blijft tussen 8 en 9 hangen.
Vandaag krijgt benni een echo van de blaas en nemen ze urine rechtstreeks vanuit de blaas weg om dat ook te onderzoeken.

Wellicht wat snel dat het eten geen invloed heeft op de PH waarde... Hij krijgt ongeveer 40 % bot, orgaan en spiervlees nu.
En niet alleen het spiervlees wat die dierendietist goeroe mevrouw voorgeschreven heeft .

Lizzy bedankt nog voor dat advies. gelukkig neemt ze het over ;-)

Ben erg benieuwd wat er vandaag naar boven gaat komen..... hou jullie op de hoogte ;-)
Ow! Das veeel te hoog.. :o

Als er geen oorzaak wordt gevonden zal er dan bijverzuurd moeten worden. Met cranberrie vb.
Door Lizzy
#3427590
essie74 schreef: di 08 jun 2021, 13:30 Hoi iedereen , even een korte update....plassen is wel minder maar...

De PH waarde blijft tussen 8 en 9 hangen.
Vandaag krijgt benni een echo van de blaas en nemen ze urine rechtstreeks vanuit de blaas weg om dat ook te onderzoeken.

Wellicht wat snel dat het eten geen invloed heeft op de PH waarde... Hij krijgt ongeveer 40 % bot, orgaan en spiervlees nu.
En niet alleen het spiervlees wat die dierendietist goeroe mevrouw voorgeschreven heeft .

Lizzy bedankt nog voor dat advies. gelukkig neemt ze het over ;-)

Ben erg benieuwd wat er vandaag naar boven gaat komen..... hou jullie op de hoogte ;-)
Hoe is het eigenlijk gesteld met de groei van de pup? Is die normaal of blijft deze achter? Is pup wel actief?
Gebruikersavatar
Door essie74
#3427608
Lizzy schreef: di 08 jun 2021, 16:05 Hoe is het eigenlijk gesteld met de groei van de pup? Is die normaal of blijft deze achter? Is pup wel actief?
Hoi Lizzy,

Voor de rest is het een voorbeeldige pup naar wat ik begrijp....leergierig, speels , als hij moe is zoekt hij het bench gebeuren en of een mandje op.

Oma is nu ook welpen sitter geworden en geeft ook aan dat Benni zeer ondernemend is.
Maar zal voor de zekerheid straks, als ze de uitslagen door geeft nog eens vragen... gewoon voor de zekerheid.

Moeten we dan nog ergens alert op zijn heb jij het idee?

gr,

Esther
Gebruikersavatar
Door essie74
#3427609
pearlsofpassion schreef: di 08 jun 2021, 14:11 Ow! Das veeel te hoog.. :o

Als er geen oorzaak wordt gevonden zal er dan bijverzuurd moeten worden. Met cranberrie vb.
ja dat leek mij ook nog steeds aan de hoge kant..... hoe en of welke hoeveelheid bij verzuren we dan ik welke hoedanigheid? druppels? of sap? geen idee :D
Door Lizzy
#3427622
essie74 schreef: di 08 jun 2021, 19:14 Hoi Lizzy,

Voor de rest is het een voorbeeldige pup naar wat ik begrijp....leergierig, speels , als hij moe is zoekt hij het bench gebeuren en of een mandje op.

Oma is nu ook welpen sitter geworden en geeft ook aan dat Benni zeer ondernemend is.
Maar zal voor de zekerheid straks, als ze de uitslagen door geeft nog eens vragen... gewoon voor de zekerheid.

Moeten we dan nog ergens alert op zijn heb jij het idee?

gr,

Esther
Nou, ik moest even aan een levershunt denken. Dan drinken en plassen ze ook heel veel. Maar dan zijn ze meestal suffig enzo. Als ze toch de echo erop zetten, denk/hoop ik dat ze de hele buik even bekijken (de organen daarin zeg maar). Maar nee, als het verder een tierig pupje is dat goed groeit, lijkt me levershunt uitgesloten.
Gebruikersavatar
Door essie74
#3427632
Lizzy schreef: wo 09 jun 2021, 07:36 Nou, ik moest even aan een levershunt denken. Dan drinken en plassen ze ook heel veel. Maar dan zijn ze meestal suffig enzo. Als ze toch de echo erop zetten, denk/hoop ik dat ze de hele buik even bekijken (de organen daarin zeg maar). Maar nee, als het verder een tierig pupje is dat goed groeit, lijkt me levershunt uitgesloten.
hoi allemaal, echo was okay.... nu kweek genomen op bacterien in de urine.
vanmorgen was de urine ph9
Benni, de pup, is wat rustiger dan normaal maar ze verwacht dat dit komt van de AB kuur...want toen begon het ook.
vandaag is de laatste dag AB en dan verwachtte zij dat benni meer levendiger gaat worden.

Hou jullie op de hoogte zodra ik wat weet! Nogmaals, enorm bedankt!
Door Lizzy
#3427633
essie74 schreef: wo 09 jun 2021, 09:19 hoi allemaal, echo was okay.... nu kweek genomen op bacterien in de urine.
vanmorgen was de urine ph9
Benni, de pup, is wat rustiger dan normaal maar ze verwacht dat dit komt van de AB kuur...want toen begon het ook.
vandaag is de laatste dag AB en dan verwachtte zij dat benni meer levendiger gaat worden.

Hou jullie op de hoogte zodra ik wat weet! Nogmaals, enorm bedankt!
Dat is fijn!
Ook slim om de urine op kweek te zetten. AB hakt er wel in dus dat zal best de oorzaak zijn.
Jij bedankt voor de update :-*
Gebruikersavatar
Door essie74
#3427636
Lizzy schreef: wo 09 jun 2021, 11:26 Dat is fijn!
Ook slim om de urine op kweek te zetten. AB hakt er wel in dus dat zal best de oorzaak zijn.
Jij bedankt voor de update :-*
ik ga hem zaterdag live ontmoeten!!! hahahahahah vanmorgen is duitsland op code geel gegaan en kunnen we er eindelijk heen!
Wat een heerlijkheid... wel gelijk een boodschappenlijst mee gekregen voor van alles en nog wat ;-) maar dat mag de pret niet drukken!
Laatste keer dat we er waren was 13 maart 2020, de begrafenis van mijn schoonvader.... daarna lock down 1..... in augustus nog 2 dagen geweest en vanaf toen niet meer....

Echt zit als een blij ei op de bank! nu nog een dierenwinkel bezoeken hahahahhahaha
Er is ook nog een vizla mix bij mijn schoonzus, en een 16 jaar oude kat en een kitten van 6 maanden finn....
echt de vriestassen en koelboxen gevuld mee! kan niet wachten.....

GRoeten, blij ei!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door