Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3424957
Ik heb gisteren Senshi pupje van 9 weken opgehaald en die is al 2x ontwormt vanuit de nest, om de maand, nu raden ze me aan om dit nog 2 maanden te herhalen.
Dierenarts zegt ook dat een pup tot 6 maanden elke maand ontwormt moet worden is dat inderdaad nodig?
Hij zat daar op brok ben hem nu op KVV aan het zetten.
Ik ontworm mijn andere honden alleen als het moet en dat is nog nooit nodig geweest.
maar voor de pup dacht ik het toch maar even te vragen hier.
Bijlagen
2021-04-24 09.01.58.jpg
2021-04-24 09.01.58.jpg (3.38 MiB) 2119 keer bekeken
Door Lizzy
#3424964
Martine M schreef: za 24 apr 2021, 13:44 Ik heb gisteren Senshi pupje van 9 weken opgehaald en die is al 2x ontwormt vanuit de nest, om de maand, nu raden ze me aan om dit nog 2 maanden te herhalen.
Dierenarts zegt ook dat een pup tot 6 maanden elke maand ontwormt moet worden is dat inderdaad nodig?
Hij zat daar op brok ben hem nu op KVV aan het zetten.
Ik ontworm mijn andere honden alleen als het moet en dat is nog nooit nodig geweest.
maar voor de pup dacht ik het toch maar even te vragen hier.
Ja, standaard is maandelijks tot 6 maanden. En pups hebben in de regel wel wormen (spoelwormen). Dus mocht je niet willen ontwormen, zou ik zelf wel met 10 weken een ontlastingsonderzoek laten doen bij Het Woud. En ik denk dat je dit zeker ook nog een keer moet herhalen, binnen afzienbare tijd (het Woud adviseert daarin). De kans dat je moet ontwormen is overigens aanwezig hoor. Meestal toch nog wel spoelwormen.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3424971
Lizzy schreef: za 24 apr 2021, 14:47 Ja, standaard is maandelijks tot 6 maanden. En pups hebben in de regel wel wormen (spoelwormen). Dus mocht je niet willen ontwormen, zou ik zelf wel met 10 weken een ontlastingsonderzoek laten doen bij Het Woud. En ik denk dat je dit zeker ook nog een keer moet herhalen, binnen afzienbare tijd (het Woud adviseert daarin). De kans dat je moet ontwormen is overigens aanwezig hoor. Meestal toch nog wel spoelwormen.
Ok ik ga het advies van de dierenarts daarin dan volgen en de pup ontwormen.
Hoeveel keer ontworm jij volwassen honden Lizzy?
Door Lizzy
#3424977
Martine M schreef: za 24 apr 2021, 16:28 Ok ik ga het advies van de dierenarts daarin dan volgen en de pup ontwormen.
Hoeveel keer ontworm jij volwassen honden Lizzy?
Ik ontworm mijn honden alleen als ze wormen hebben. Ik laat meerdere keren per jaar ontlasting onderzoeken door het Woud. Idem voor mijn pup.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3424978
Lizzy schreef: za 24 apr 2021, 17:16 Ik ontworm mijn honden alleen als ze wormen hebben. Ik laat meerdere keren per jaar ontlasting onderzoeken door het Woud. Idem voor mijn pup.
Ok ja ik laat het onderzoeken als ik iets vermoed of merk dat er iets is maar misschien moet ik het voor de volwassen honden ook is jaarlijks gaan laten onderzoeken al werd Ares 15 en Sera is nu ook al 15+ en Ayla wordt 10.
Door Basil
#3424987
Onze pup is nu 11 weken en nog niet ontwormd. Fokker liet ontlasting onderzoeken bij dierenarts, geen wormen.
Afgelopen week ook ontlasting laten checken en nog steeds geen wormen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3424993
Basil schreef: za 24 apr 2021, 19:34 Onze pup is nu 11 weken en nog niet ontwormd. Fokker liet ontlasting onderzoeken bij dierenarts, geen wormen.
Afgelopen week ook ontlasting laten checken en nog steeds geen wormen.
Dat was hier met Phemke net zo.
Door Lizzy
#3425010
Dierenartsen testen in de regel niet middels de centrifuge-sedimentatie-flotatie methode. Dat doet het Woud wel. En dit is de enige gevoelige testmethode om wormeieren ook daadwerkelijk goed op te sporen. Mijn pups zijn ook door een dierenarts getest, geen wormeieren, door het Woud getest: wel wormeieren. Ik raad je dan ook aan Martine M om gebruik te maken van een betrouwbaar laboratorium.

Overigens ontworm ik Sjoerd niet volgens de standaard methode. Maar aangezien dit voor mij de 2de keer word dat ik mijn honden op deze wijze "ontworm", vind ik het moeilijk (en misschien zelfs onverstandig) om dat hier te vermelden.... Want ik weet nog niet of het echt werkt.....

Dus volstrekt onder voorbehoud en zonder garanties mijn verhaal:

Recent hadden Fritzi en Biscuit slechte ontlasting. Mest opgestuurd naar het Woud: wormen. Ik heb beide Food Grade Diatomeeënaarde gegeven. Beide zijn op dit moment wormvrij.

Ik ben Sjoerd direct op 9 weken (toen ie bij me kwam) Food Grade Diatomeeënaarde gaan geven. Dat geef ik hem 3 weken. Dan stop ik een paar dagen (dat moet wel, stoppen voordat je test) en dan ga ik zijn ontlasting opsturen naar het Woud. Als hij dan nog wormen heeft: durf ik te zeggen dat het bij Sjoerd in ieder geval niet voldoende geholpen heeft en wordt hij alsnog chemisch ontwormt. Als hij wormvrij is, zal ik dit jaar nog wel een keer ontlasting laten testen. En misschien daaraan eerst voorafgaand een nieuwe kuur Food Grade Diatomeeënaarde, daar moet ik nog over nadenken.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3425013
Lizzy schreef: zo 25 apr 2021, 07:35 Dierenartsen testen in de regel niet middels de centrifuge-sedimentatie-flotatie methode. Dat doet het Woud wel. En dit is de enige gevoelige testmethode om wormeieren ook daadwerkelijk goed op te sporen. Mijn pups zijn ook door een dierenarts getest, geen wormeieren, door het Woud getest: wel wormeieren. Ik raad je dan ook aan Martine M om gebruik te maken van een betrouwbaar laboratorium.

Overigens ontworm ik Sjoerd niet volgens de standaard methode. Maar aangezien dit voor mij de 2de keer word dat ik mijn honden op deze wijze "ontworm", vind ik het moeilijk (en misschien zelfs onverstandig) om dat hier te vermelden.... Want ik weet nog niet of het echt werkt.....

Dus volstrekt onder voorbehoud en zonder garanties mijn verhaal:

Recent hadden Fritzi en Biscuit slechte ontlasting. Mest opgestuurd naar het Woud: wormen. Ik heb beide Food Grade Diatomeeënaarde gegeven. Beide zijn op dit moment wormvrij.

Ik ben Sjoerd direct op 9 weken (toen ie bij me kwam) Food Grade Diatomeeënaarde gaan geven. Dat geef ik hem 3 weken. Dan stop ik een paar dagen (dat moet wel, stoppen voordat je test) en dan ga ik zijn ontlasting opsturen naar het Woud. Als hij dan nog wormen heeft: durf ik te zeggen dat het bij Sjoerd in ieder geval niet voldoende geholpen heeft en wordt hij alsnog chemisch ontwormt. Als hij wormvrij is, zal ik dit jaar nog wel een keer ontlasting laten testen. En misschien daaraan eerst voorafgaand een nieuwe kuur Food Grade Diatomeeënaarde, daar moet ik nog over nadenken.
Misschien dat ik voor nu dan toch maar even het zekere voor het onzekere ga nemen en gewoon nog 2 maanden chemisch ontwormen ik hoor wel eerst even hoe of de dierenarts op die manier test op eitjes en dan kan ik daar nog voor kiezen.
Door Lizzy
#3425021
Martine M schreef: zo 25 apr 2021, 08:17 Misschien dat ik voor nu dan toch maar even het zekere voor het onzekere ga nemen en gewoon nog 2 maanden chemisch ontwormen ik hoor wel eerst even hoe of de dierenarts op die manier test op eitjes en dan kan ik daar nog voor kiezen.
Wat is er mis met het opsturen naar het Woud?
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3425025
Lizzy schreef: zo 25 apr 2021, 09:26 Wat is er mis met het opsturen naar het Woud?
Ah kan je dat opsturen? Dat wist ik niet. Ik ga het is opzoeken.
Door Lizzy
#3425026
Martine M schreef: zo 25 apr 2021, 10:29 Ah kan je dat opsturen? Dat wist ik niet. Ik ga het is opzoeken.
Ja, je kunt hier bestellen:

https://wormbestrijding.nl/

En dan sturen zij een kit op. Daar doe je volgens gebruiksaanwijzing ontlasting in en een dag of 2 later heb je de uitslag. Ik vind het ideaal en zeer betrouwbaar (omdat ze met de juiste apparatuur en procedures werken).
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3425027
Lizzy schreef: zo 25 apr 2021, 10:31 Ja, je kunt hier bestellen:

https://wormbestrijding.nl/

En dan sturen zij een kit op. Daar doe je volgens gebruiksaanwijzing ontlasting in en een dag of 2 later heb je de uitslag. Ik vind het ideaal en zeer betrouwbaar (omdat ze met de juiste apparatuur en procedures werken).
Dank je, ik ga is kijken of je vanuit Belgié ook kan laten testen, maar dat zal dan wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door