Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3423295
op 24 maart geboren onze 9 pups. Helaas al meerdere dagen diaree - komen wel aan en zijn voor zover mogelijk bij pups van 11 dagen oud actief, schuifelen door kist, slapen veel en als mams in kist is zijn zij er ook. Afgelopen vrijdag ontlasting laten testen bij DA in Best ivm parasieten, zowel bij mams als pups ( mix van stront meerdere pups ) geen Giarda en geen parasieten. Wat dan wel? Kan het zijn dat pups de geitenmelk ( rechtstreeks gekocht bij de geitenboer ) die Gina de moederhond krijgt, niet verdragen en daardoor diaree hebben. Gelige kleur, met witte spikkels. Heb Cotrimoxazol gekregen - echter geen idee waarom, als ik er meer over lees in bijsluiter eerder dat je er diaree van zou kunnen krijgen. Heb het tot nu toe nog niet gegeven......
Gebruikersavatar
Door pike
#3423346
Dat ontgaat mij ook, waarom je dit antibioticum zou moeten geven.

Toepassing:
Luchtweginfecties, urineweginfecties, middenoorontsteking en bepaalde huid- en wondinfecties, veroorzaakt door bacteriën die gevoelig zijn voor co-trimoxazol.

Maar ik kan je helaas niet helpen. Zogende pups heb ik geen kennis van.
Door Lizzy
#3423355
faya schreef: zo 04 apr 2021, 15:46 op 24 maart geboren onze 9 pups. Helaas al meerdere dagen diaree - komen wel aan en zijn voor zover mogelijk bij pups van 11 dagen oud actief, schuifelen door kist, slapen veel en als mams in kist is zijn zij er ook. Afgelopen vrijdag ontlasting laten testen bij DA in Best ivm parasieten, zowel bij mams als pups ( mix van stront meerdere pups ) geen Giarda en geen parasieten. Wat dan wel? Kan het zijn dat pups de geitenmelk ( rechtstreeks gekocht bij de geitenboer ) die Gina de moederhond krijgt, niet verdragen en daardoor diaree hebben. Gelige kleur, met witte spikkels. Heb Cotrimoxazol gekregen - echter geen idee waarom, als ik er meer over lees in bijsluiter eerder dat je er diaree van zou kunnen krijgen. Heb het tot nu toe nog niet gegeven......
Ik heb van mijn fokker altijd geleerd dat de samenstelling van de moedermelk op exact deze leeftijd veranderd en je pups exact op deze leeftijd vieze gore gele diarree kunnen krijgen. Dus, ik denk dat dat het is.

Voor de zekerheid even stoppen met de geitenmelk, zou ik zeggen.

En ontlasting onderzoek bij de dierenarts? En kijkt deze dan middels de centrifuge-sedimentatie-flotatie methode? Zo niet: is de methode van opsporing niet zeker genoeg. En stuurde ik voor de zekerheid ook een monster op naar het Woud als het over een paar dagen niet beter is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door