Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3422759
Hallo allemaal

ik was in het bezit van 2 pomeriaantjes en reis regelmatig naar het buitenland. Zuiden van Frankrijk richting middellandse zee
Nu de tijd van teken en vlooien weer meer aanbreekt wilde ik mijn honden beschermen tegen teken en vlooien.... aangezien ik ook een teek had verwijderd bij mijn hond de donderdag ervoor wilde ik ze weer beschermen door een nieuwe spot on te geven….
Nadat ik op maandag 15-3-2021 Flea free spot on had gekocht en toegediend ben ik naar Frankrijk vetrokken en in de avond werd er 1 hond erg onrustig in zijn gedrag..... terwijl ik al vele honden heb gehad en denk het gedrag van een redelijk hond goed te kunnen lezen zag ik dat hij zich vreemd gedroeg.... maar het nog niet kon plaatsen
terwijl ik onderweg de honden uitging laten zag ik dat ze beide gras aan het eten waren en 1 daarvan met zijn hoofd schudde.... maar dacht dat ze misschien gewoon een beetje buikpijn hadden en samen iets niet goed hadden gegeten nog niet wetende dat vlooien en teken middel zo gevaarlijk is en ook nog nooit van had gehoord en ik toch al 30 jaar honden bezitter ben ..... naarmate ik mijn weg vervolgde ging er 1 hond stil liggen en weinig beweging terwijl dit een super actieve en vrolijke hond was die nog nooit ziek is geweest..... zijn leeftijd was 5 jaar oud.....verder op weg merkte ik dat hij ook niks meer wilde eten zelfs geen lekkere dingen en zag hem niet drinken terwijl ik deze route regelmatig maak en precies weet hoe ze doen en of ze drinken en eten......
na een tweede ronden stoppen voor ze onderweg hadden ze beide diaree en begon me toch meer zorgen te maken en ging ze nog meer in de gaten houden en weet zo lang ze nog goed drinken zal het wel over gaan maar na enige periode van reizen merkte ik dat 1 hond niet meer dronk onderweg en begon me toch wel meer zorgen te maken want weet als ze niet meer drinken is er een groter probleem en me nog niet bewust en enige weet van alle zeer slechte bijwerkingen en verhalen die kunnen ontstaan door vlooien en teken middel…..

de volgende ochtend was mijn hond levenloos en zag dat hij moeilijk liep terwijl ik de meest fitte en soepele hond had die ik ooit heb gehad. 5 jaar lang tot op 1 dag ervoor na toe dienen van flea free spot on . nu maakte ik me nu toch echt grote zorgen waarna ik meteen mijn dierenarts in Nederland heb gebeld en dat ik zei dat ik eraan kwam want zag dat het heel snel achteruit ging met hem en benauwde adem haling en ben meteen rechtsomkeer gemaakt ….
woensdag vroeg in de ochtend meteen na terug komst bij mijn dierenarts geweest waarna hij moest blijven maar totaal nog niet wist dat vlooien en tekenmiddel zo gevaarlijk kan zijn…. ( Dacht in het begin misschien iets verkeerd gegeten of zo want we zijn allemaal toch wel eens ziek terwijl de hond kiek nog nooit ziek is geweest….. maar toch )

Onderweg terug merkte ik al op terwijl hij op mijn schoot lag dag hij heel kort ademig was en dat zijn huid roder en roder werd en aan het likken aan zijn poten … onrustig op en neer terwijl het zon relaxte hond was …. Ik voelde dat zijn buik erg warm aan voelde
Aangekomen bij mijn dierenarts en na 2 dagen behandeling en verblijf ging het slechter en slechter met hem en moest ik op vrijdag ochtend met spoed naar de ic in Utrecht… omdat ze zei wat ik kon doen heb ik gedaan maar kan niet meer doen hier en het gaat helemaal niet goed zo….

Zijn gezicht en benen begonnen op te zwellen en zijn plas liep niet goed door de katheter er weer uit terwijl hij vocht kreeg toegediend door middel van infuse en medicijnen tegen evt tekenbeten en of vergiftiging…… en kreeg tekenen van uitdroging..

Aangekomen op de ic in utrecht gaf ik hem uit handen en zag hem helaas op zijn sterfdag pas weer terug na een strijd van 9 dagen..

Wat is er toch gebeurt dat dit zo kan lopen en dat het beest zo hard terug uit gaat en begon me steeds meer en meer begon af te vragen en op te schrijven nadat hij was overleden heb ik iets verkeerds gedaan en wat en de laatste periode vooraf ging….. en ging de horror film in stapjes terug spelen in mijn gedachten

Tijdens mijn intake heb ook allemaal verteld dat ik de week ervoor een teek had verwijderd en dat ik ze had behandeld met teken en vlooien middel…. Nadat ik een teek zag en had verwijderd 3 dagen voor dat ik flea free had toegedient…

Na mijn intake terwijl ze Kiek de hond meteen hadden overgenomen voor onderzoek en behandeling en ik hem daarna niet meer had gezien moest ik huiswaarts en werd ik bij thuis komst gebeld terwijl ik buiten mijn andere pomeriaan uit liet in het park en welke ook gras aan het eten was en meer rode huid verschijnselen kreeg / had uit liet werd ik gebeld door de ic in Utrecht wat ik gebruikt had voor teken en vlooien middel maar ik niet precies wist wat ( en ook geen idee nog had wat het risico is van dit medicijn/ gif en dat ik meteen naar huis ging wat 100 meter verderop was en ik meteen terug zou bellen aangezien ik de bon en doosje nog had liggen …..

Nadat ik info verstrekt had ben ik verwittigt dat ze hem verder gingen behandelen tegen insecten / vergiftiging enz…. Pretnison enz…om de allergische reactie te bestrijden zoals ze zijden (krijg het verslag nog precies…)
Hij heeft een heftige reactie op iets maar zeggen tegen me dat ze niet wisten wat het was ….
Hij begon meer en meer op te zwellen zijn buik / hoofd / poten / nek vooral heel dik en huid reactie was extreem…

Er is huid biotie genomen van zijn huid voor onderzoek maar op kweek zetten kost tijd werd me verteld…..
Nadat de tijd verstreek en er in het weekend niet veel gebeurde dan medicijnen geven en controle had ik maandag ochtend een telefonisch gesprek met de arts en dat hij nierproblemen had gekregen en er te weinig vocht uit zijn katheter kwam en er een verzwakking was van mijn hond en dat er een bloed plasma nodig was omdat het niet beter ging en dan dat zijn bloedcellen niet goed waren en hard terug uit liepen…

Nadat de bloed plasma rond 12 middernacht was toegediend kreeg ik het idee dat hij even een opkikker kreeg 3 a 4 uur later omdat ik wel mee kon kijken via een livestream ( mits er een behandeling was dan ging het beeld op zwart ) en hield dit me 20 uur per dag wakker van de stress en pijn ik die ik zelf ook had om hem …
De volgende ochtend had ik contact met de arts die ook het idee had hij ook voorzichtig melde dat hij ook een hele kleine verbetering dacht waar te nemen….. maar niets was minder waar ..

Naarmate de dag verstreek werd ik gebeld en werd me gezegd dat ze foto en een scan gingen maken en of ik akkoord was
En daarbij de kosten enz enz maar uiteraard alles voor mijn hond uit de kast en hij moest er gewoon bovenop komen …

Nadat de scan was gemaakt hebben ze gezien dat er bloed in zijn maag zat en wist en was me kenbaar gemaakt dat de nieren aan het uitvallen waren wat ik al voor de scan wist omdat de waarde terug gingen…..

Wederom werd hij voller en voller en opgeblazen in zijn gezicht / nek / buik / poten / gezicht
En werd me te kennen gegeven dat ze er niets van begrepen waardoor hij zo reageerde en al die verschillende verschijnselen tegelijk kreeg en dat ze dit nog niet zo heftig hebben mee gemaakt…
En ook vooral die verschillende problemen met verschillende organen tegelijk …..
Zelfs hebben ze gekeken naar slangen beten enz maar niet van dat alles had het patroon van dat soort gevallen insecten enz ….

Naarmate de tijd verstreek gingen er steeds meer organen uitvallen … wat de arts niet goed kon verklaren
Nieren /lever bloedcellen en zelfs zijn ademhaling werd slechter en slechter en tijdens mijn contact met de arts werkt me gezegd dat het zo snel terug uit loopt en ze een bloedtransfusie moesten gaan doen omdat het nu wel hard terug uit ging en dat er geen andere oplossing / keuze was … buiten de medicijnen die hij al kreeg…

In de nacht van 24/25 is er gebeld maar had helaas de tel niet gehoord ook omdat ik ook al 8/9/10 dagen haast niet had geslapen en de tel naast me lag werd ik om 6 uur weer wakker en meteen naar de tel wilde kijken voor de livestream maar zag een gemiste oproep uit Utrecht en belde meteen naar de ic voor gezelschapsdieren in Utrecht en zeiden me dat ik moest komen omdat het niet goed meer ging met Kiek mijn hond en wetend als ze je laten komen dat dit alleen maar is voor je goedkeuring voor euthanasie en afscheid …


Aangekomen in de ic op 25-03 in de ochtend waar ik meteen naartoe ben gegaan en een gesprek met de dokter stuurde hij me in zijn gesprek al aan naar die richting zonder dat ik mijn hond nog gezien had nadat ik hem op vrijdag ochtend had gebracht……



Zijn longen waren inmiddels ook aan het vol lopen met vocht en moest met elke adem teug vechten alsof hij door een rietje moest ademen…

Ik kreeg de schrik van mijn leven toen ik hem zag en herkende bijna mijn hond niet meer zo erg dat alles opgeblazen was en een vertekend beeld gaf op de live stream en storte helaas in nog meer diepe tranen uit ….


(Ben wel van mening dat ze er in Utrecht alles aan gedaan hebben om tot een goed einde te komen maar helaas hebben de inspanningen niet geholpen )

ook nijg ik wel dat ze meer wisten dan dat er gezegd is tegen wat betreft de slechte middelen de vlooien of teken spot on omdat ik daar speciaal voor terug gebeld ben met die specifieke vraag naar wat ik gebruikt had nu ik dit allemaal pas weet nadat het te laat is voor mijn hond en vele met mij, en achter deze slechte middelen blijkbaar gif pesticide ben gekomen en na deze strijd en na zijn dood door iemand anders ben geattendeerd omdat die hond ook ziek is geworden naar gebruik van spot on producten nadat ik mijn verhaal deed.

met zoveel overeenkomsten wat betreft de bijwerkingen die ik later zal benoemen
toeval bestaat niet…..


Nadat ik mijn kindje heb moeten inlaten slapen met tranen en gebroken hart maar wilde hem die kansloze strijd zoals de dokter me uiteindelijk zei niet geven en nog meer laten lijden .. hij had al zo gestreden maar hij was op en leefde alleen nog op draden en alleen zijn hart klopte nog en zijn gevecht voor zuurstof….

want zo voelde het voor me en was me ook wel duidelijk gemaakt dat al ze hem van de apparatuur zouden halen hij hoogstwaarschijnlijk meteen zou sterven en op een slechte manier….

na al deze ellende gezien te hebben heb ik deze moeilijke keuze gemaakt en dat hij dan moest eindigen met mij in zijn buurt en in mijn armen en met alle liefde van de wereld deze kansloze strijd op moest geven



……. Na al de ellende heb ik hem mee genomen op schoot naar huis voor het dieren crematorium en was fijn om toch nog een kleine periode bij hem te zijn en in mijn armen hebben alsof er niets aan de hand was omdat hij dit altijd deed in de auto ….
En ik in een nachtmerrie leefde waar ik zo uit zou ontwaken …

Ik begon me dingen af te vragen meer en meer en meer hoe kan dit nou dat zo’n fitte hond en binnen no time zo kritiek kon zijn en draaide de film terug en kwam nadat iemand me erop had geattendeerd dat dit zo slecht is en kwam met meer vragen dan antwoorden …….en hoezo weten ze niet wat er was dan een hele heftige reactie op ( iets zoals ze zeiden maar geen idee hadden en nog niet zoals ze mij zeggen maar mijn twijfel slaat toe meer en meer )
Nadat ik ben gaan zoeken naar deze middelen en tot mijn grootste schrik kwamen de feiten en verhalen tegen van bijwerkingen en ervaringen van mensen en precies zoals hij dit vertoonde

Na toe dienen van flea flee spot on

Kreeg hij deze verschijnselen

1 in mindere mate en 1 heb ik helaas afscheid van moeten nemen..


Geen eetlust
Van actieve hond naar heel slome na geven spot on product
Meer liggen
Lusteloos
Niet meer willen drinken en eten
Uitdrogen
Misselijk en overgeven
Gras eten
Snelle ademhaling
Haar uitval
Uitvallen van nieren
Lever en longen
Bloedcellen breken af
Bloed in de maag
Gewichts verlies
Diaree
Spierzwakte
Nier stoornis
Schudden met hoofd
Van rose na zeer Rode huid
Opgeblazen nek
Opgeblazen hoofd lippen poten buik
Inwendige bloedingen

OVERLIJDEN !!!

Ik ben boos en wilde mijn verhaal kwijt en het is misschien wel een lang verhaal maar ik wil mensen waarschuwen omdat ik dit nooit heb geweten anders zou het niet eens in me opkomen om dit middel zoiezo te gebruiken…
Voor iedereen die het wil horen stop met de ellende middelen
Het is puur vergif….

Voor mij is het duidelijk wat er nu aan de hand was…….

Laat dit een waarschuwing zijn voor iedere dieren bezitter en hoop zo mijn steentje bij te dragen ondank dat dit een kansloze strijd is geweest voor mijn HOND

RIP KIEK ik mis je
#3423165
Jeetje... een nachtmerrie voor ieder baasje! Heel veel sterkte...
Fenixjuh schreef:Aaah, wat verdrietig :'( Kiek heeft zo hard geprobeerd en toch gestorven, sterkte :bigarmhug:

Hoe gaat het met je andere hond? En ik ben stiekem ook wel nieuwsgierig naar welk merk je hebt gebruikt, als dat mag van het forum ::)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
TS heeft het over Flea Free spot-on en volgens mij zit daar fipronil in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door