Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ina
#3425241
Zolang jij er vertrouwen in hebt dat het voor alle partijen veilig en aangenaam is heb je al super stappen gemaakt.
En ja, helaas is een leerproces in het begin 1 stap vooruit en 2 achteruit.... maar als jij controle hebt en weet wat de valkuilen zijn, zal je merken dat er straks opeens 2 stappen vooruit gemaakt worden en maar 1tje terug.

Voornaamste is dat jij/jullie de situatie kunnen overzien en daarnaar handelen....en er op vertrouwen dat het goed komt.
#3425246
Hoi ik ben een meisje van 12 en ik heb m'n hond dus een heel klein stukje paprika gegeven ik zie op Internet dat het niet goed is en ik ben best bang dat er wat gebeurt met hem😭 ik heb dat gedaan want ik wil graag dat m'n hond fruit of groente lust
Door Lizzy
#3425266
caitlin.tutert schreef: do 29 apr 2021, 04:47 Hoi ik ben een meisje van 12 en ik heb m'n hond dus een heel klein stukje paprika gegeven ik zie op Internet dat het niet goed is en ik ben best bang dat er wat gebeurt met hem😭 ik heb dat gedaan want ik wil graag dat m'n hond fruit of groente lust
Dat kan geen kwaad hoor, een stukje paprika! Geen zorgen. Je kunt je hondje prima groenten en fruit geven maar je mag geen ui of prei geven. En ook heel weinig knoflook. En verder moet je ook niet iedere dag kool geven (bloemkool, broccoli, etc.). Teveel kool is niet goed.
#3425275
Wat fijn om te lezen dat je de oorzaak weet!
En dat je weet hoe je dit op moet lossen.
Ik kan me voorstellen dat dat al veel rust en zelfvertrouwen geeft!

Haha, ik ken dat, altijd te snel willen.
Maar de honden moeten opnieuw wennen en dat kost tijd.
Ik bedoel wennen dat er wellicht andere regels gelden en dat je ze (anders?) begeleid en zo.

Fijn zeg, dat je een stap verder bent!
Veel succes en geduld! :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3427772
Hoi,
De rust is er weer, alleen vinden de honden elkaar niet meer lief.
Het werkt in elk geval. We hebben een ritme, Jacy zit soms in de garage, Snow zit soms in de gang en dan afwisselend los in huis.
Snow begint eraan gewend te raken, hij zocht vorige week zelfs zelf de gang op toen het zijn tijd was om los in huis te zijn. Hij doet het fantastisch :)
Jacy is nog steeds veel gefocussed op wat er in huis gebeurd, ook als hij weggezet is. Het enige wat we nog niet aangedurfd hebben is samen los in de tuin. Misschien van de zomer, of niet ::) Voor nu werkt het even op deze manier. ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3433393
Weer eens een update:
Ondertussen zitten we thuis met een stabiele situatie.
We zijn op vakantie geweest, en in zo'n klein huisje ging het wel goed, stelletje mafkezen...
In theorie kunnen we er op dit moment mee leven. Maar er steken wel 2 dingen waardoor ik me toch afvraag of ik bij Jacy een chip wil laten plaatsen.
1. Baby wordt oud. Nu gaat alles goed, maar zo gauw 1 van ons thuiskomt terwijl de ander met de baby thuis is, moet de baby eerst van de grond af, voordat de honden los gaan. Ik zou het verdrietig vinden als ze zich dit gaat beseffen en bang wordt van de honden ofzow... ::)
2. Jacy wordt oud. Zijn 'plekje' is de garage, best koud. Ik wil er niet aan denken om een 12-jarige bijvoorbeeld bij -10 buiten (je weet niet of klimaatverandering stopt) in de garage rond het vriespunt te houden.

En verder gaat alles hier zijn gangetje, Jacy wordt hyper van de baby (blijft bal brengen, wil HEEL GRAAG met haar spelen) maar zo gauw ze slaapt is hij rustig. Snow negeert de baby maar zo gauw we samen met haar op de grond zitten, wil hij ook HEEL GRAAG met ons spelen (en vergeet dan dat er nog een baby ligt). Ze zijn afzonderlijk van elkaar echt heel lief voor haar, maar samen in huis lukt gewoon niet. In de tuin heb ik nog niet aangedurfd...
Door Siberienne
#3433403
Oef. Dat is toch niet de situatie die je in gedachten had voorheen, denk ik? Het is stabiel, maar wel met een hele hoop ‘management’ als ik het zo lees.

Jammer hoor, het lijkt me dat jullie allemaal wel wat verloren zijn. Jacy zit met zijn twaalf jaar veel (?) alleen buiten of in de garage? Die temperatuur is wel te overbruggen, er bestaan geïsoleerde en verwarmde hokken. Of heel basic: een niet te groot hok, dat op pootjes staat en een dikke laag hooi op de bodem is al verrassend behaaglijk. Onze honden hebben vaak samen buiten geslapen of in de garage en ik heb nooit het idee gehad dat ze dat erg vonden of het (te) koud vonden maar overdag als wij thuis waren wilden ze toch wel erg graag bij ons zijn.

Of je kind bang wordt van de honden, ligt er denk ik niet zozeer aan dat je haar nu op moet tillen als de honden los gaan. Wel met jouw emoties daarbij. Betekent het trouwens dat de honden dus altijd opgesloten zijn als een van jullie alleen met de baby thuis is?

Zit er nou vooruitgang in de situatie of is het te managen?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3433453
Dankzij de gedragstherapie is het niet meer verder uitgebreid, en er zit ten opzichte van toen wel vooruitgang in hoor.
Jacy is nu nog een jonkie van 9 jaar, ik dacht meer aan de toekomst. De situatie zoals nu is prima te managen, hoewel het niet onze voorkeur heeft natuurlijk. :-\

De situatie nu is dat Snow in de bench (gewoon in de kamer) en Jacy los goed gaat, Jacy in de bench en Snow los, geeft dat Jacy gaat piepen/blaffen als reactie op geluidjes van Snow.
Toen ik hier hulp vroeg, reageerde Snow ook daar weer op door Jacy in de bench aan te vallen. Verder durf ik het bijna niet te zeggen (goden verzoeken) maar ik kan me de laatste keer dat ze in elkaar hingen niet meer herinneren ::)
Oh, en ik kan nog steeds met baby en 2 honden gewoon naar buiten (ondertussen ook al zelfstandig met de auto en baby+2 hondjes) dus de situatie is echt alleen in de huiskamer, mafketels... :crazy2:

Edit: Het is niet zo dat Jacy op een gemene manier zoveel alleen zit, maar hij krijgt zo ook de benodigde rust. We proberen de honden zoveel mogelijk af te wisselen, en ze krijgen ook echt wel aandacht hoor :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door