Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3422258
Wanneer ik het zo lees dan lijkt het te zijn ontstaan door de vele veranderingen in huis. Een combinatie van verbouwing, thuiswerken en zwangerschap. Zijn ook wel veel veranderingen natuurlijk in korte tijd. Dat de oorzaak daarin ligt vind ik iets anders dan zeggen dat daarin schuld ligt want dat was niet vooraf te voorzien.

Ik hoop van harte dat jullie met behulp van de gedragstherapeut de harmonie in huis weer weten te herstellen. En ja, dat kan natuurlijk werkpunten zijn voor de honden maar ook voor de baasjes ;)
#3422419
Wat fijn dat je een gedragsdeskundige hebt!
Hier zou mijn voorkeur ook naar uitgegaan zijn: eerst kijken of je de situatie op kunt lossen en ervoor gaan! :)
Ik ben trots op je!! (mag ik dag zeggen?) Het gaat toch veel energie vragen.

Heb je de mogelijkheid om te filmen?
Ik denk dat dat heel helpvol kan zijn.

Veel succes, ik hoop dat de een goede en fijne gedragsdeskundige getroffen hebt en dat je erachter kunt komen wát er triggert en hoe je het kunt voorkomen/oplossen. :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3422955
Nou, we hebben een GT gehad die meegekeken heeft, en zo heel slecht doen we het nog niet ::)

Voor iedereen die opsluiten zielig vond: Daar moeten we vooral mee doorgaan, dat gaat goed. De echte dierenmishandeling gaan we nu doen: Alle ballen voor Jacy en alle touwtjes voor Snow weg.... :o :-X

Twee weken lang helemaal niet spelen, honden gescheiden houden, eten in de kong (ging vanmorgen wel goed, want door gebrek aan eten staan ze even op smuldier, maar morgen komt Remco met een levering.... Karkassen vond ze een goed idee, maar die heeft ook Jacy zo op, vraag me af hoe ik kwartel in een kong moet krijgen ::) ;D )
Er hang nu een vanglijn aan de kast mocht het fout gaan...

Jacy extra werk geven door te helpen met opruimen, daarna weer terug in de bench. Jacy moet leren 'uit' staan (Yeah right, bij een werkhond ::) )

Verder weet ik het even niet meer, maar ik kan vandaag/morgen en mogelijk in het weekend al aan de slag, de rest komt in het verslag dat een paar dagen duurt. Dan gaat ze ook advies geven over ondersteuning met druppeltjes.
Dan over 1 á 2 weken evaluatie.... Nu maar hopen dat het werkt :duimen: :duimen:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3422964
Fijn dat er iemand zo snel mee heeft kunnen kijken en ook nog voor jullie werkzame oplossingen heeft aangereikt.

Ik denk dat een groot deel valt of staat met jullie uitstraling en vertrouwen in de situatie en als ik je laatste stuk lees, leest het al een stuk hoopvoller als je openingspost.
Niet dat jullie de oorzaak zijn van de onderlinge strijd, maar wel dat als je wat vaster in je schoenen staat en weet dat je de juiste weg bewandeld met het proberen op te lossen, dat die energie zeker ten goede komt aan de situatie.

Ik hoop dat deze 'simpele' ingrepen hun vruchten af gaan werpen......de ballen en touwtjes opbergen klinkt voor mij al heel logisch in deze situatie.... en de rest....de tijd zal het leren
Fingers crossed :)
Door smulpaap
#3422965
Een zogenaamde likmat , hoe heten die dingen ook al weer ? Is dat een optie
Daar kan je van alles instoppen
Of begrijp ik het verkeerd, en moeten ze perse uit de kong eten om spanning hieromtrent te voorkomen

En ja , wat speelgoed betreft : dat heb ik ook weleens g e had hoor , zo gaat het tijden goed . En zo is het afgelopen en ontstaat er veel spanning

Nou , hopelijk gaan de adviezen en opdrachten werken
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3423016
Klopt, ik kan nog andere dingen gebruiken, maar het mag niet iets zijn wat moet bewegen, dus geen bal oid waar snoepjes uitvallen door beweging...

Eerste update: we hebben nog lang niet alles doorgevoerd, gisteren hele dag weggeweest en vandaag een baby die even geen zin had. Ik heb mezelf bank-arrest gegeven en Jacy heeft (na een uur werk zoeken) ons ruim een uur gezelschap gehouden... Nog wel opgekruld, maar mogelijk binnenkort weer op zijn rug met benen wijd ::)
IMG-20210401-WA0015.jpg
IMG-20210401-WA0015.jpg (40.84 KiB) 2352 keer bekeken
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Lizzy
#3423068
dinky89 schreef: do 01 apr 2021, 19:45 Ik duim enorm dat de vooruitgang doorzet!
Hier nog één!!!

Ik vind je trouwens wel een kanjer, gewoon, omdat je vecht voor je honden en niet opgeeft en er eerst op deze manier het beste van probeert te maken :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3425231
Ik wil elke keer een update schrijven, maar ondertussen ook weer begonnen met werken, dus helaas toch erg druk....

Met de honden gaat het in theorie nog hetzelfde. Ze vinden elkaar nog steeds niet lief, en als we niet oppassen en ze zien elkaar, dan willen ze elkaar nog steeds opvreten.... :'(
Maar.... We hebben het dieptepunt bereikt (dat was dus toen de gedragstherapeut hier was). Wat we tot nu toe bereikt hebben: Er is rust in huis. Ik voel me veilig met een baby. We zien vooruitgang. We weten wie de oorzaak is. We weten hoe we verbetering kunnen stimuleren.
Ik ben niet meer bang dat het erger wordt en dat ze bijvoorbeeld buiten ook boos op elkaar gaan worden (ik wandel rustig met baby en 2 hondjes en voel me dan happy :) )

De situatie is dus nog hetzelfde, maar deze punten geven al weer dat er toch voor ons gevoel veel veranderd is. Daarbij heb ik op mijn donder gekregen van de GT, want ik wil graag een stapje vooruit, maar ontwikkeling gaat met 1 stap vooruit en 2 stappen achteruit.... Dus als vandaag iets goed gaat, wil dat niet zeggen dat het morgen ook goed gaat, en al helemaal niet dat ik al verder kan met oefenen.
We moeten de situatie zoals die nu is dus accepteren, en van daaruit kunnen we HELE KLEINE stapjes gaan zetten ::) ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door