Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3421232
Hoi!

Mijn hond is in oktober gebeten door een andere hond, 2 honden kwamen op hem afgestormd, eentje beet echt , de ander klapte vol boven op hem maar greep hem niet echt.

Hij had een bijtwond in zijn voorpoot en in zijn zij.
Hiermee ben ik gelijk naar de dierenarts gegaan, zijn poot kon niet gehecht worden, kleine diepe gaatjes van de hoektanden en een groter plek wat niet heel diep was.
Hij heeft daar een injectie gehad en vervolgens naar huis met pijnstillers en ontstekingsremmers.
Na 10 dagen terug en extra medicatie gekregen omdat hij nog steeds mank was.
Daarna nog steeds last maar wel een stuk minder.
Vooral last als bij na een korte wandeling ging liggen en dan weer overeind kwam, eerste passen erg slecht en werd beter als hij even bewoog.

Hij bleef ook last van zijn rug houden, hiermee terug geweest naar de dierenarts en doorverwezen naar de fysio. Na de behandeling ging dat veel beter, er zaten een aantal wervels vast. Later nog een behandeling gedaan en daarna geen last meer.

Ik ben in de tussentijd ook nog een keer bij de dierenarts geweest maar ook niet veel mee opgeschoten.
Met zijn poot gaat het inmiddels wel stukken beter, maar als hij teveel gedaan heeft is hij weer mank.
Het is best een tijdje redelijk gegaan, alleen soms wat stijfheid na een lange wandeling, als hij dan vervolgens gaat slapen en weer overeind komt is het het ergst. Gisteren heeft hij even met een hond gespeeld en was savonds gelijk weer mank :(
Vandaag dus maar rustig aan gedaan.
En voorlopig niet meer laten spelen.

Het is moeilijk om hem rustig te houden, hij is erg actief van zichzelf. Voor deze problemen kon hij gemakkelijk 3 uur wandelen, met een balletje spelen, naast de fiets mee enz.
Allemaal zonder klachten, het is dus echt sinds hij gebeten is.
Ik merk dat mijn hond gefrustreerd begint te raken en zijn energie niet lekker kwijt kan. Ik probeer hem mentaal wat uit te dagen door hersenwerk met hem te doen.

Soms merk ik met wandelen ook wel dat hij wel wat last heeft en er doorheen loopt. Hij is dan niet echt mank maar in zie het wel aan hem.

Ik vindt het lastig wat ik hiermee moet,
Heeft het meer tijd nodig? Inmiddels wel al bijna 5 maanden geleden dat het gebeurd is dus ik vind het al erg lang aan de gang.

Terug naar de dierenarts?
Fysio?
Of iets anders?

Misschien toch iets van een pees of spier beschadigd oid?

Bedankt voor het lezen van het inmiddels aardig lange verhaal, ik hoop dat iemand hier goede tips voor heeft
#3421238
Ik heb je bericht even naar deze hoek geplaatst, hij stond in de bibliotheek.

Ikzelf zou toch erg graag willen weten wat er nu nog aan de hand is, wat veroorzaakt het manken. Ook een osteopaat of goede holistisch dierenarts zou wellicht antwoorden kunnen hebben, want niet alles is natuurlijk goed op foto's te zien.
#3421256
Mocht Lizzy's wonderdokter te ver weg zijn, zou ik ook Mariska Martens van Actief dier aanraden http://www.actiefdier.nl

En het andere wat mij nog te binnen schoot: je hebt een kuur gehad na de beet: waren dat antibiotica? Zijn er ooit foto's gemaakt? Dat er niet een diepe ontsteking van het bot zit te pruttelen.

Kortom: ik zou inderdaad ook een diagnose willen hebben waarom ze blijkt manken. Wel heel vervelende nasleep van zo'n incident zeg :-\
#3421262
Het is misschien een beetje flauw van mij om haar wonder dokter te noemen :g:

Maar ik vind het iedere keer zo bijzonder om haar aan het werk te zien (ook omdat dieren direct bij haar op hun gemak zijn en de baasjes eigenlijk ook :biggrin2: ). Bij Biscuit dachten we dat het in haar voorpoot zat, het probleem. Of schouder. Het probleem zat bij haar ribben (pezen en spieren). Bij Frou dachten we dat het in haar rug zat. Bijna goed, het zat in haar bekken. Na 1 behandeling was het een verschil van dag en nacht. Voordeel van een Anne-Marie en ook van Mariska Martens. Ze zijn ook dierenarts. Dus als ze vermoeden dat er iets zit dat met chiropractie niet op te lossen is of er foto's nodig zijn: dan zeggen ze/regelen ze dat ook.
#3421263
Lizzy schreef: di 09 mar 2021, 11:37 Het is misschien een beetje flauw van mij om haar wonder dokter te noemen :g:

Maar ik vind het iedere keer zo bijzonder om haar aan het werk te zien (ook omdat dieren direct bij haar op hun gemak zijn en de baasjes eigenlijk ook :biggrin2: ). Bij Biscuit dachten we dat het in haar voorpoot zat, het probleem. Of schouder. Het probleem zat bij haar ribben (pezen en spieren). Bij Frou dachten we dat het in haar rug zat. Bijna goed, het zat in haar bekken. Na 1 behandeling was het een verschil van dag en nacht. Voordeel van een Anne-Marie en ook van Mariska Martens. Ze zijn ook dierenarts. Dus als ze vermoeden dat er iets zit dat met chiropractie niet op te lossen is of er foto's nodig zijn: dan zeggen ze/regelen ze dat ook.
Ja precies!

Nee hoor, helemaal niet flauw. Het klinkt als een fijne en hele goede arts met een brede blik, die zijn niet altijd even makkelijk te vinden.
#3421267
Wat vervelend zeg!
Het duurt inderdaad veel te lang.

Ik ken geen 'wonder dokter' ;) maar moest bij het lezen van je verhaal aan een osteopaat denken. Het zou kunnen dat je hond door pijn anders is gaan bewegen waardoor er nu spieren overbelast zijn.
Bandit is super goed geholpen door Aike. Ook toen hij maanden diaree had. Toen voelde Aike dat er hele stukken van zijn lichaam stress/spanning hadden, ze heeft dit kunnen wegmasseren.

Qua hersenwerk, heb je sorteren al geprobeerd?
Ik had zelf een sorteerplank gemaakt. Gewoon een plank op 2 pootjes met gaten erin. Onder die gaten kon ik lege jam-potjes o.i.d. zetten, die ik steeds van plek verwisselde.
Dat kun je rustig thuis doen, je hond wordt fysiek niet belast en ze worden er heeeel moe van! :D

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden!
#3421293
Bedankt voor jullie reacties!

De mensen die jullie noemen zitten hier helaas niet echt in de buurt , Anne marie cuppen is dan nog wel het dichtstbij maar nog steeds een eind rijden maar wel de reis waard als ze echt zo goed is.

Er zijn bij de tweede afspraak foto s gemaakt en die waren goed. Hij heeft een flinke antibiotica kuur gehad, de wonden zijn ook allemaal netjes en best snel genezen (van buitenaf te zien dan)
Als er echt een ontsteking in het bot zou zitten zou hij dan niet constant last moeten hebben?
Een vervelende nasleep is het zeker, het ergste is nog dat het allemaal voorkomen had kunnen worden, die honden liepen los op een plek waar dat niet mag en zijn ook echt niet sociaal, zijn al eerder incidenten geweest met die honden. Eigenaar kwam de hoek om met der honden en direct stormde ze op mijn hond af en doken er vol op als ik haar aan had zien komen had ik een andere kant op gegaan :(

Dat hij door de pijn anders is gaan bewegen zou inderdaad ook zeker kunnen maar ik heb wel het idee dat er echt nog een probleem in die poot zit.
Sorteren ken ik nog niet, ik zal het is proberen.
We hebben sowieso verschillende puzzels , snuffelmat enz.
Probleem hierbij is alleen ook dat ik het niet teveel kan doen. ( hij krijgt vers voer en dit krijgt hij ook wel uit een kong oid zodat hij wat langer bezig is maar verder mag hij niet teveel extra s ivm snel overgewicht vooral nu hij minder beweegt.
#3421575
Ik gebruik inderdaad vaak long omdat dat niet zo door tikt maar alsnog moet ik oppassen.
Het gaat om een labrador en voor het mooie mag er nog wel 2 kg af ( wij hebben hem uit het asiel gehaald met zwaar overgewicht, hij is al ruim 10 kg afgevallen sinds hij bij ons is maar die laatste 2 kg wilt niet erg vlotten. Het minder wandelen helpt daarin ook niet echt mee natuurlijk.
Maar gezien hij dus al een beetje stevig is en snel bijkomt moet ik helaas wel oppassen met wat en hoeveel ik geef.
Gelukkig is hij tevreden met mini stukjes.

Ik woon in de omgeving van Dordrecht.

Lizzy s wonderdokter is minder ver dan dat ik eigenlijk dacht dus ik overweeg om daar naartoe te gaan. Dat is een uurtje rijden dus niet om de hoek maar wel te doen.
#3421653
MarijeEnBoomer schreef: vr 12 mar 2021, 21:06 Mijn wonderdokter is voor jou verder dan die van Lizzy dus ik zou dat doen.

Ik zou zeker naar een osteopaat gaan, het verricht bij mijn hond ook wonderen.
Helemaal mee eens. Nou geloof ik niet in wonderen, ook het werk van een osteopaat is verklaarbaar. Maar het lijkt er toch wel een beetje op. Het is haast onvoorstelbaar wat een goede osteopaat met weinig maar onvoorstelbaar veel geduld weet te bereiken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door