Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#3421038
Wat de anderen ook al zeggen, het is per hond verschillend. De ene is met een paar dagen weer beter, maar het kan ook langer duren. De hond die het bij mij het ergste had, viel na een week of 2 pas minder vaak om. Meestal vallen ze ook steeds naar dezelfde kant. Het drinken uit een bak is bij haar ook heel lang moeilijk geweest door de slechte coördinatie. Maar ook bij haar kwam het uiteindelijk weer goed. Er is dus helaas niet te voorspellen hoe lang het zal duren.
Beterschap voor je meisje :-*
Gebruikersavatar
Door Laika
#3421042
Anne in Zweden schreef: za 06 mar 2021, 14:25 Ik neem zelf iedere dag een Garden of Life Raw IJzer + B12 + vit. C. Daar zit dit in:

------------------
Samenstelling per dagdosering (1 capsule) ADH*

IJzer (als – sulfaat) 2 20 mg 143%

Vitamine B12
(als cyanocobalamine) 1
12,5 mcg (als cyanocobalamine)2 12,5 mcg 25 mcg 1000%

Foliumzuur (als pteroylmonoglutaminezuur) 1 400 mcg 200%

Vitamine C (als ascorbinezuur) 1 20 mg 25%

Enzymencomplex 50 mg

Fruitcomplex 10 mg

Groentecomplex 10 mg

Probiotica (Saccharomyces Boulardii) 500 mln kve**

*ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid
** kve = kiemvormende eenheden

1 opgenomen in natuurlijk gistcomplex
2 opgenomen in natuurlijk probiotica complex

------------

Zou dat iets voor haar zijn?
Ik zou het niet durven zeggen Anne :-\
Vaak wordt door de DA een injectie B12 gegeven (om restschade te verminderen).
Wij konden toen niet naar de DA en kon ik op advies van de DA (hoog gedoseerde) B12 gebruiken die ik in huis had.

Wat je vooral nodig hebt is geduld om de eerste dagen door te komen. Hou in gedachte dat je meestal na die eerste dagen al snel verbetering gaat zien :-*
Door Rakker
#3421045
Mijn hond heeft een lichtere aanval gehad dan jouw hond, Anne. Ze kon zelf staan en lopen.
Wel dat ze onrustig was, mij constant volgen, vaak kleine beetjes drinken, af en toe overgeven. Een paar dagen later weer korte wandelingen met haar gemaakt en dat ging goed, ze loopt buiten trefzekerder en meer in balans.
Een week later hield ze haar hoofd nog wel scheef maar het lopen ging stukken beter. 2 weken later was ze weer lekker fanatiek.
#3421055
Dank voor de reacties weer!

Er zit nog niet veel leven in Laika. Ze is wel rustig, hijgt niet en kwijlt niet, maar ze slaapt gewoon de he-le tijd. Vocht krijgen we er met kleine beetjes in, een stuk of vier spuitjes van 6 ml per keer. We proberen dat 1-2 keer per uur te geven. Ik heb net zo'n capsule Raw IJzer-B12-C in water opgelost aan haar gegeven. 1 capsule bevat 1000% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid B12 voor mensen, dus dat lijkt me voor een hond vrij hoog gedoseerd. Hopelijk helpt het iets.

Ik heb haar net even getempt, ze heeft lichte verhoging, 39,2. Maar ze lag ook onder een dekentje, misschien dat dat nog meespeelt.

Haar ogen schieten niet meer heen en weer, maar ze beweegt haar wenkbrauwen wel heel veel, alsof ze droomt, zeg maar. D'r ogen zijn wel open, maar ze snurkt ook, wat volgens mij betekent dat ze wel echt slaapt?

Geduld is best moeilijk in zo'n situatie. :-X Ik durf ook niet goed met haar naar de dierenarts in deze toestand, want bij een bijna 12-jarige boxer pakt die meteen de roze spuit, dat weet ik nu al. :(

Is het normaal dat ze zoveel slaapt en zo apatisch is?
Door Eef+Stippels
#3421057
Ik kan me voorstellen dat geduld moeilijk is... :-\

Ik heb geen idee of het normaal is dat ze zo apatisch is.
Jammer dat je niet naar een fijne dierenarts kunt. Hartslag en slijmvliezen zijn goed?
Door smulpaap
#3421060
Het lijkt een beetje op een hond die een epileptische aanval heeft gehad
Die vertonen ook vaak een apathisch beeld , vermoeid . Of zelfs uitgeput
Het vreet natuurlijk energie voor zo'n oud besje

En wat betreft de roze spuit . Dat bepalen jullie he

Laat haar maar lekker rusten
Als ze maar drinkt

Het is voor de eigenaar heel naar
Maar wie weet , misschien is het over een week veel beter
Door smulpaap
#3421065
Oh ja , mijn fokker heeft het kort geleden gehad met een oudje
Knapte na 2 dagen weer wat op
Een maand later de volgende aanval
Die was heftiger , en duurde langer
Maar na twee maanden is opoe weer helemaal opgeknapt . Ze heeft er wel een scheve kopstsnd aan over gehouden
Ze geeft ook een hoge dosering vit b
#3421066
Eef+Stippels schreef: zo 07 mar 2021, 10:48 Ik kan me voorstellen dat geduld moeilijk is... :-\

Ik heb geen idee of het normaal is dat ze zo apatisch is.
Jammer dat je niet naar een fijne dierenarts kunt. Hartslag en slijmvliezen zijn goed?
Hartslag weet ik niet, hoe kan ik dat controleren? Ik heb even geprobeerd te voelen en dat vergeleken met Lupi, en voor zover ik zo snel kan beoordelen, is hun polsslag gelijk qua snelheid. Slijmvliezen zijn goed roze.
#3421068
smulpaap schreef: zo 07 mar 2021, 11:02 Het lijkt een beetje op een hond die een epileptische aanval heeft gehad
Die vertonen ook vaak een apathisch beeld , vermoeid . Of zelfs uitgeput
Het vreet natuurlijk energie voor zo'n oud besje

En wat betreft de roze spuit . Dat bepalen jullie he

Laat haar maar lekker rusten
Als ze maar drinkt

Het is voor de eigenaar heel naar
Maar wie weet , misschien is het over een week veel beter
Klopt, natuurlijk besluiten wij of de spuit wordt gezet of niet. Maar als mijn dierenarts de spuit als enige alternatief ziet en weigert iets anders te proberen, dan heeft een bezoek aan de da niet zoveel meerwaarde. Daarvoor ga ik niet met Laika lopen slepen. En naar de andere dierenartspraktijk hier wil ik al helemaal niet, die zijn nog veel minder geneigd naar alternatieven te zoeken. Dat heb ik laatst met vrienden meegemaakt die een sledehondenbedrijf hebben. Bij mijn eigen dierenarts heb ik dan nog meer kans op clementie, omdat ik met vier honden en twee katten een goede klant ben. :-X

We wachten het nog even af. Ze probeerde daarnet overeind te komen, maar dat lukte natuurlijk niet. Ze kan alleen op haar voorpoten steunen en houdt haar kop dan nog steeds scheef.
#3421069
smulpaap schreef: zo 07 mar 2021, 11:14 Oh ja , mijn fokker heeft het kort geleden gehad met een oudje
Knapte na 2 dagen weer wat op
Een maand later de volgende aanval
Die was heftiger , en duurde langer
Maar na twee maanden is opoe weer helemaal opgeknapt . Ze heeft er wel een scheve kopstsnd aan over gehouden
Ze geeft ook een hoge dosering vit b
Weet je ook hoe ze die vit b toedient, en hoeveel?
Door Eef+Stippels
#3421073
Anne in Zweden schreef: zo 07 mar 2021, 11:17 Hartslag weet ik niet, hoe kan ik dat controleren? Ik heb even geprobeerd te voelen en dat vergeleken met Lupi, en voor zover ik zo snel kan beoordelen, is hun polsslag gelijk qua snelheid. Slijmvliezen zijn goed roze.
https://mcvoordieren.nl/kennisbank/hartslag-hond/

Fijn dat haar slijmvliezen er in ieder geval goed uitzien.
#3421083
Volgens mij kan een dierenarts nu niet zoveel voor je doen dus ik zou m’n oudje ook thuis laten.
Slapen is denk ik goed voor het herstel dus als ze maar genoeg vocht binnen krijgt en een klein hapje eet zou ik haar het tempo laten bepalen
#3421085
MarijeEnBoomer schreef: zo 07 mar 2021, 14:32 Volgens mij kan een dierenarts nu niet zoveel voor je doen dus ik zou m’n oudje ook thuis laten.
Slapen is denk ik goed voor het herstel dus als ze maar genoeg vocht binnen krijgt en een klein hapje eet zou ik haar het tempo laten bepalen
Eten wil ze totaal niet, maar ik meng soms wat filmjölk (soort dikke, zurige gestremde melk) met het water en spuit dat voorzichtig in haar mond. Dat vindt ze normaal altijd heel lekker, maar momenteel is 'lekker' niet haar prioriteit, geloof ik. Ik heb ook wel bone broth waar ik een stuk gerookt elandenvlees in heb meegekookt, maar misschien ruikt dat te sterk en wordt ze dan weer misselijk.

Geduld, geduld... :(
#3421090
Het gaat echt niet goed hoor. Ze rochelt meer dan dat het snurken is, en ik heb net geprobeerd haar een stukje verder het kussen op te trekken maar daar merkt ze niets van. Het is net alsof er een obstructie in haar hals zit (ik kan niets voelen), ze heeft haar mond ook steeds open nu. Ze strekte haar poten helemaal toen ik haar bewoog maar is verder gewoon niet bij bewustzijn, lijkt het.

Echt, ik ben even heel bang nu.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door