Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3420987
Zo, da's schrikken. Laika kwam daarnet dronken wankelend de keuken in gelopen. We hadden meteen zoiets van: dit is wat Max en Scotch hadden, dit wordt maandag enkele reis dierenarts.

Maar toen ineens zag ik dat haar ogen snel heen en weer schoten en dat ze haar kop scheef hield. Toen wist ik, dankzij BP: GVS. Ze is erg onrustig en hijgt hard (doet ze nooit) en kwijlt, dus ik denk dat ze ook misselijk is. Heb haar twee Okugestjes gegeven en twee drupjes CBD van 5%. Hopelijk komt ze daarmee zo meteen een beetje tot rust.

Is er verder nog iets wat we nu kunnen doen?
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op zo 07 mar 2021, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3420990
Dat hijgen en onrustig zijn, komt waarschijnlijk van de evenwichtsstoornis. Ze zijn meestal heel erg duizelig. Er is weinig wat je kunt doen, behalve indien nodig ondersteuning geven bij het lopen zodat ze niet omvalt. Een van mijn honden had het behoorlijk erg en die heb ik in het begin met een handdoek om de buik mee naar buiten genomen om ze rechtop te houden.
Mijn ervaring is dat het vanzelf over gaat. Een van de honden die het hier gehad heeft, heeft naderhand blijvend haar hoofdje wat scheef gehouden, maar verder herstelden ze allemaal goed. Ook het drinken kan moeilijk gaan, dus even opletten dat ze wel voldoende vocht binnen krijgt. Hier hielp het om maar een bodempje water in de bak te doen en steeds bij te vullen.
Door Rakker
#3420991
Oei, dat is inderdaad schrikken! Mijn hond heeft anderhalf jaar geleden een aanval gehad. Volgens mij is er niets anders wat je kunt doen dan wat je nu al gedaan hebt. Wachten tot het overgaat en misschien ivm met de misselijkheid het eten aanpassen.
Ik ben na de tijd wel met mijn hond naar de osteopaat geweest omdat de spieren in vooral schouders en nek een flinke optater krijgen.
Sterkte!
#3420996
Ze is al iets rustiger nu, heeft zelfs haar koppie even neergelegd voor een kort dutje. Ook heeft ze daarnet flink gekotst, hopelijk lucht dat op. We doen haar straks even een tuigje om zodat we haar beter op de been kunnen houden als ze naar buiten mocht willen. Het is toch lastig om 36 kilo in de lucht te houden als je zelf op pantoffels loopt in de sneeuw. Een handdoek onder de buik is inderdaad ook een goed idee.

Ik ben op zulke momenten altijd weer zo blij met barfplaats! Je zal toch zoiets bij je hond zien en niet weten wat het is, dan is het zo angstaanjagend!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3421002
Ach, wat akelig. Vitamine B12 (welke vorm weet ik niet meer) zou je nog kunnen geven.
Een rustige (donkere) ligplaats zal haar ook wel goed bevallen.
Sterkte! Het is zo naar om je hond zo te zien zwalken.
#3421003
Dank allemaal!

Ze heeft net tien minuutjes op haar zij liggen slapen, dat ging goed. Gelukkig wil ze water drinken als ik het in een spuitje voor haar neus houd, uit de bak drinken wil ze niet. Maar met het spuitje slobbert ze het goed op. Heb haar net nog twee Okugest gegeven, ik wist niet zeker of ze de eerste twee had uitgekotst.

't Is wat, zo'n oudje. :(
#3421004
Laika schreef: za 06 mar 2021, 14:04 Ach, wat akelig. Vitamine B12 (welke vorm weet ik niet meer) zou je nog kunnen geven.
Een rustige (donkere) ligplaats zal haar ook wel goed bevallen.
Sterkte! Het is zo naar om je hond zo te zien zwalken.
Ik neem zelf iedere dag een Garden of Life Raw IJzer + B12 + vit. C. Daar zit dit in:

------------------
Samenstelling per dagdosering (1 capsule) ADH*

IJzer (als – sulfaat) 2 20 mg 143%

Vitamine B12
(als cyanocobalamine) 1
12,5 mcg (als cyanocobalamine)2 12,5 mcg 25 mcg 1000%

Foliumzuur (als pteroylmonoglutaminezuur) 1 400 mcg 200%

Vitamine C (als ascorbinezuur) 1 20 mg 25%

Enzymencomplex 50 mg

Fruitcomplex 10 mg

Groentecomplex 10 mg

Probiotica (Saccharomyces Boulardii) 500 mln kve**

*ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid
** kve = kiemvormende eenheden

1 opgenomen in natuurlijk gistcomplex
2 opgenomen in natuurlijk probiotica complex

------------

Zou dat iets voor haar zijn?
#3421011
Ze ligt nu al een tijdje rustig te slapen. De keren dat ze wakker was hijgde en kwijlde ze niet meer, wel stond haar koppie nog wat scheef. De ogen waren nog iets beweeglijk, maar niet meer zo wild als in het begin.

Had ik al gezegd dat ik blij en dankbaar ben met/voor BP? :-*
#3421033
Kan iemand me vertellen wat ik de komende dagen kan verwachten? Veel slapen, niet willen opstaan om te plassen, weinig eetlust? Ze slaapt nu al de hele avond rustig, luid snurkend af en toe, zoals we dat van haar kennen. We hebben haar daarnet even naar buiten getild voor een plasje (ze had al in haar mand geplast, wat niet erg is, uiteraard, en buiten deed ze een paar passen en een plasje) maar we moeten haar dan echt tillen, ze kan absoluut niet op haar pootjes staan. Is dat normaal bij GVS? Ze ligt nu weer in de mand en snurkt alweer, blijkbaar is ze echt zielsmoe - wat ik me goed kan voorstellen. Als ik een migraineaanval heb gehad - heb ik niet vaak en ze zijn vaak ook niet zo zwaar - ben ik echt doodmoe na afloop, dus lijkt het me logisch dat je na zo'n GVS-aanval ook zwaar van het padje bent een tijdje. Hoelang kan zoiets duren? Gewoon, zodat ik me daar een beetje op kan instellen?
Door smulpaap
#3421036
Oh dat is schrikken. Het is zo naar om te zien
Noa heeft het ook een paar keer gehad
Meestal duurde het een week of twee , dan werd ze zichzelf weer
Noa heeft eerst Vit B middels injectie gehad van de d.a . En daarna Vit B 50 complex
De eerste tijd reageerde ze daar goed op
En ja , verder veel slapen . En ik werkte ook met een sjaal .
Maar het werd uiteindelijk wel slechter hoor
Zo kon ze niet meer in de berm poepen, dan viel ze om , van een brug af lopen idem
Maar ja , het is per hond verschillend . Soms blijft het bij een aanval en herstellen ze
En soms komt het terug
Sterkte met je lieverd !
#3421037
Wodka heeft niks gekregen en vertoonde binnen 24 uur een beetje vooruitgang en daarna kwam de vooruitgang met grotere stappen meen ik mij te herinneren.
Ze moest de eerste dag/dagen ook geholpen worden met opstaan/blijven staan.
Hopelijk trekt je lieverd snel bij!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door