Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3421093
Pff , dat is niet fijn . Slijmvliezen nog goed van kleur ?
Hartslag nog regelmatig ?
Temp ?
Ik zou een hoofdkussen proberen, of twee
Om in elk geval de luchtwegen wat te ondersteunen
En wat Eef al zegt , misschien beeldbellen met een da in Ned
Enige wat ik kan verzinnen is prednison ,of AB .
Maar ja , het kan natuurlijk ook iets anders zijn, al ga,je uit van GVS
Ik moet wel zeggen dat Noa dit ook had hoor tijdens een GVS aanval , enorm rochelen
Misschien hebben kortssnuiten het nog wel moeilijker tijdens een aanval
Door Siberienne
#3421094
Anne in Zweden schreef: zo 07 mar 2021, 15:41 Het gaat echt niet goed hoor. Ze rochelt meer dan dat het snurken is, en ik heb net geprobeerd haar een stukje verder het kussen op te trekken maar daar merkt ze niets van. Het is net alsof er een obstructie in haar hals zit (ik kan niets voelen), ze heeft haar mond ook steeds open nu. Ze strekte haar poten helemaal toen ik haar bewoog maar is verder gewoon niet bij bewustzijn, lijkt het.

Echt, ik ben even heel bang nu.
Wat een zorgen Anne..
Het klinkt inderdaad niet zo goed, als ik eerlijk ben. Dat ze veel slaapt kan ik me nog wat bij voorstellen, als je draaiduizelig bent kruip je denk ik liefst in een donker hoekje tot het over is,
Maar dat ze zo weinig reageert als je haar verplaatst en dat ze zo rochelt vind ik enger klinken. Reageren haar pupillen op licht en zijn ze gelijk van grootte?
Reageert ze ook op andere prikkels, zoals bv aaien, ook met strekken van haar benen? En strekt ze dan ook haar nek?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3421095
Jeetje Anne, wat een zorg en angst zo. Heel eerlijk klinkt het in mijn oren echt niet goed, maar ik heb dan geen ervaring met gvs.
Is dat het in jouw ogen wel echt? Vooral zorgen dat ze goed gehydrateerd blijft is natuurlijk wel belangrijk.
Een dikke knuffel en mijn duimen draaien op volle toeren.
#3421109
We hebben haar laten gaan... Ze lag zo vreselijk te rochelen, dat ging ook door als we haar omhoog tilden in de hoop dat ze dan beter kon ademen. Ze richtte haar ogen ook niet meer op ons terwijl we met haar bezig waren thuis. Haar linkerpootje stond stijf, dat kon ze niet meer buigen, en haar keel voelde zo hard aan, haar tong leek ook stijf aan de basis, die hing verder slap opzij uit haar mond, het was echt geen doen meer, en wachten tot morgenvroeg leek ons een nachtmerrie, vooral voor Laika, en ook voor ons. We hebben videobeelden naar de da gestuurd en die zei dat we meteen mochten komen.

En nu is ons snoepje niet meer. :'( :'( :'( Wat ging het vreselijk snel ineens. Ik ben echt ontroostbaar. M'n lieve meisje... Over elf dagen zou ze 12 zijn geworden...
#3421115
Oh Anne, wat vreselijk!

Ik zit gewoon te huilen achter de computer.
Wat is ze snel achteruit gegaan en wat een top-baasjes heeft ze!!

Ik heb altijd zoiets van: áls je moet gaan, laat het dan snel gaat en je niet hoeft te lijden. Maar voor jullie is het wel heel zwaar, omdat je je er niet op kunt voorbereiden.

Heel veel sterkte!! :bigarmhug: :bigarmhug:

Laika heeft nu rust. Ze is je vast enorm dankbaar voor het fijne leven dat ze bij jullie gehad heeft!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door