Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3420027
Wat begon als een talgbultje is nu waarschijnlijk een abces. Woensdag heb ik een afspraak bij Maarten om te kijken of het echt een abces is. Dat wordt dan gepuncteerd. Als het toch een talgbult is wordt hij meteen verwijderd.
Hij heeft er wel last van en krabt er telkens aan. Net keek ik en zijn vacht was plakkerig op de plek.
Schoongemaakt met hibiscrub. En vanavond maar een t-shirt aan zodat hij de huid niet nog meer kapot kan krabben.
Hopelijk kan ik het zo houden tot woensdag.
Door tt-tjes
#3420118
Zo we zijn er weer. Net voordat ik naar de DA zou gaan krabte Asha het abces kapot.
Maarten heeft het gespoeld en er een halve pot surolan in leeggeknepen.
AB spuit er in en voor 10 dagen AB meegekregen.
Het zou volgende week een stuk beter moeten gaan, zo niet dan moet ik terug komen.
Door tt-tjes
#3420145
Ik ben alleen aan het bedenken hoe ik het "gat" zo lang mogelijk open kan houden zodat de troep er uit kan. Of dat ik nog moeten spoelen met verdunde hibiscrub of waterstofperoxide of zo. Hij gilde als een speenvarken toen Maarten het aan het spoelen was. Morgen nog maar ff bellen.
Door tt-tjes
#3420161
Ik heb net met Maarten gebeld. Hij gaf aan een paar dagen nog met hibiscrub te spoelen en er surolan in te spuiten. Mesitran heb ik wel maar niet de soft. Bovendien is het gaatje niet echt groot. Daar past net het tuitje van de spuit in.
Mesitran is toch een tube? Dat krijg ik er sowieso niet in gespoten dan.
Door tt-tjes
#3420165
Lizzy schreef: do 18 feb 2021, 08:11 Ik zou er honingzalf in doen. Dat doodt bacteriën en houdt de wond vochtig. Ik heb er gaten mee gedicht die zo groot waren, daar paste een hand in (bij Biscuit). Je moet wel de goeie hebben. Mesitran Soft:

https://medbis.nl/html/catalog/home/pro ... oning.html
Heb jij niet ook de dermiel wondzalf gebruikt omdat er zo'n hevige reactie was op mesitran en de wond rood werd. Ik weet nog van Balou dat de mesitran hem echt pijn deed toen het aan het werk ging op een wond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door