Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3420331
Likt hij het niet op als het er terug uit komt? Dat was hier geen probleem...
En anders de vacht errond wegscheren?

Normaal moet je't blijven doen tot het dicht is. Van binnenuit dicht hé.
Kan wel een week of 4 duren, afhankelijk van hoe diep het is.
Door tt-tjes
#3420374
pearlsofpassion schreef:Likt hij het niet op als het er terug uit komt? Dat was hier geen probleem...
En anders de vacht errond wegscheren?

Normaal moet je't blijven doen tot het dicht is. Van binnenuit dicht hé.
Kan wel een week of 4 duren, afhankelijk van hoe diep het is.
Daar kan hij niet bij. Zit op zijn schouder. Hoe kan ik nou zien dat het van binnenuit dicht is?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3420506
tt-tjes schreef: di 23 feb 2021, 06:40 Heeft er iemand al eens de dermiel wond spoelvloeistof gebruikt? Ik zat er aan te denken om die te kopen ipv de hibiscrub.
Alex Brander (van veterinaire wondzorg) adviseert altijd om met gewoon kraanwater te spoelen (of evt. met een fysiologische zoutoplossing), bij gebruik van mesitran.
Ik deed het altijd met gewoon kraanwater op lichaamstemperatuur, en dat ging prima.
Door tt-tjes
#3420662
Anneloog schreef:Hoe gaat het met de wond en de mesitran? Zie je al verbetering en heb je een fijne manier gevonden hoe het te gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Wond is dicht inmiddels. Maar ik heb het er met een spuit in gedaan.
Helaas wordt waarschijnlijk maandag zijn talgbult weggesneden. Dus kunnen we weer aan de gang.
#3420680
tt-tjes schreef: vr 26 feb 2021, 18:04 Wond is dicht inmiddels. Maar ik heb het er met een spuit in gedaan.
Helaas wordt waarschijnlijk maandag zijn talgbult weggesneden. Dus kunnen we weer aan de gang.
Fijn dat de wond dicht is.
Jammer dat hij maandag weer aan de beurt is.. Maar naar ik aanneem en hoop is het daarna ook echt achter de rug.
Succes maandag!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3420742
tt-tjes schreef: vr 26 feb 2021, 18:04 Wond is dicht inmiddels. Maar ik heb het er met een spuit in gedaan.
Helaas wordt waarschijnlijk maandag zijn talgbult weggesneden. Dus kunnen we weer aan de gang.
Verdorie zo kun je aan de gang blijven :-\
Succes morgen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door