Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rakker
#3419710
Kaela schreef: zo 07 feb 2021, 20:44 Isogel is hetzelfde als psylliumvezels. Alleen dan veel duurder.
Hmmm... lees het nu ook. >:(
Het heeft bij mijn hond gelukkig goed geholpen, na een paar dagen heb ik de dosering afgebouwd en na die tijd heeft ze vrijwel geen last meer van dunne ontlasting gehad.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3419794
De vezels werken! Gestart met 2 theelepels gemengd met 2 dikke eetlepels water, en vanmorgen 3 theelepeltjes. Het poepen ging een stuk makkelijker en ook in 1 keer ipv drolletje voor drolletje met moeite.
Bedankt voor de tips!
Door El_Kato
#3419974
Fioon schreef: zo 07 feb 2021, 19:42 Zet jij Rana nu op brok? Misschien is De Darf brok iets voor jou, daar kan Frenkie wel goed van poepen en zijn nette Drollen. Niet van die brokkenpoep :cool:
Rana krijgt nu inderdaad even brokjes en ondanks dat ze het daar best goed op lijkt te doen voelt het toch niet goed… Ze eet haar bakje prima leeg maar kan niet wachten om de restjes uit de bak van Dex te likken. En dat snap ik ook wel vlees zal een stuk smakelijker zijn. Ik moet me even goed gaan inlezen in de mogelijkheden. Jaren terug hebben we een tijd zelf samengesteld met gemalen bot. Ik kan me niet meer herinneren waarom we dat toen deden zou zomaar kunnen dat ze toen ook verstopt is geweest… het is nl al een keer eerder gebeurt :(
Of dat we calciumpoeder gaan gebruiken samen met een goede groentemix en psyliumvezels erbij.

Wat je schrijft is zeer herkenbaar met hoe het bij Rana ging. Vaak gewoon prima, soms met wat meer moeite en was de ontlasting droger, soms in droge/hardere keutels en toen niet meer ivm verstopping…

Kalkoen krijgen ze beide niet. Daar is ze jaren terug op verstopt geraakt en ook Dex krijgt daar droge ontlasting van. Heb het nog wel eens besteld in een mix met zalm in de hoop dat de vette zalm het droge van de kalkoen wat zou compenseren maar vond het nog steeds niks. Haas en konijn mixen, ongeacht het merk, hebben ze ook drogere ontlasting op dus daar kregen ze extra groente bij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door