Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3418907
Onze Lupi-de-poepie is sinds een paar maanden weer flink incontinent. We hebben een tijdlang aangemodderd met van die loopsheidbroekjes met maandverband erin, en afgelopen dinsdag zijn we begonnen met Propaline. De eerste anderhalve dag was ze acuut droog na toediening, we waren echt verbijsterd hoe snel dat ging. Toch werd ze daarna weer een keer incontinent. De derde en vierde dag was ze soms kurkdroog en soms kliedernat, en sinds gisteren is het weer dweilen met de kraan open, ondanks de maximale dosis Propaline (0,7 ml voor 35 kilo hond).

Ik heb bij Lupi heel sterk het idee dat haar incontinentie verband houdt met de koude winters hier. Vorige winter heb ik ook al een topic geopend hierover, blijkbaar (vond dat toevallig terug), en afgelopen zomer was ze totaal niet incontinent. Nou kunnen ze hier bij mooi weer naar binnen en naar buiten lopen zoveel ze willen, dus heeft ze waarschijnlijk veel vaker tussendoor geplast, maar de nachten kwam ze altijd droog door.

Ik gok er dus op dat de incontinentie bij het stijgen van de temperatuur weer afneemt, maar zijn er hier nog meer mensen die een gecastreerd teefje hebben waarbij Propaline niet helpt tegen het urineverlies? En wat zou ik verder nog kunnen ondernemen om toch te proberen de problemen in te perken totdat het voorjaar wordt? Want dat duurt nog minstens 3 maanden. Chinese kruiden (Silicium) hebben totaal niet geholpen, die hebben we vorig jaar en dit jaar geprobeerd.
#3418926
Hier werkte de silicium wel, alleen hebben we de begindosis ( voor Sam 2x1 tablet per dag) veel langer dan geadviseerd gegeven. Nu, na 2 1/2 maand zijn we pas de dagdosering gaan halveren.
Ik weet niet of Lupi langere tijd hogere dosis kreeg?
#3419373
hamada schreef: za 30 jan 2021, 21:24 Hier werkte de silicium wel, alleen hebben we de begindosis ( voor Sam 2x1 tablet per dag) veel langer dan geadviseerd gegeven. Nu, na 2 1/2 maand zijn we pas de dagdosering gaan halveren.
Ik weet niet of Lupi langere tijd hogere dosis kreeg?
Nee, ik geloof dat ik na de eerste twee weken braaf op de lagere dosis ben overgestapt. Ik ga het nog een keer bestellen en in combinatie met de Propaline geven, en dan in de hogere dosis; misschien is dat net het zetje dat haar blaasspieren nodig hebben.

O enne... vergeet je niet je pb te beantwoorden? :cool:
#3419396
Ik vind het zo jammer, de natuurlijke pillen die ik had : die worden niet meer verkocht/gemaakt. Dat was Verikan van Optimax. Ik gaf dat aan Pinkel, samen met Quertilla van Bloem. En daarop was ze droog, terwijl ze dat op Propalin en Enurace niet was. Je zou Enurace kunnen proberen. Sommige honden reageren daar beter op. Maar ja, Enurace heeft wel weer meer bijwerkingen :-\
#3419521
Anne in Zweden schreef: za 06 feb 2021, 14:56 Nee, ik geloof dat ik na de eerste twee weken braaf op de lagere dosis ben overgestapt. Ik ga het nog een keer bestellen en in combinatie met de Propaline geven, en dan in de hogere dosis; misschien is dat net het zetje dat haar blaasspieren nodig hebben.

O enne... vergeet je niet je pb te beantwoorden? :cool:
Sam hield het niet meer droog 's nachts toen ik drie weken geleden de lagere dosis van 2x 1/2 gaf. Was na een dag of drie al weer merkbaar.
Nu zit hij weer op de begin dosis van 2x 1 en dan is het nagenoeg over. Dus de moeite van het proberen waard, denk ik.

En ik pb je vandaag ;)
#3419613
Lizzy schreef: za 06 feb 2021, 17:34 Ik vind het zo jammer, de natuurlijke pillen die ik had : die worden niet meer verkocht/gemaakt. Dat was Verikan van Optimax. Ik gaf dat aan Pinkel, samen met Quertilla van Bloem. En daarop was ze droog, terwijl ze dat op Propalin en Enurace niet was. Je zou Enurace kunnen proberen. Sommige honden reageren daar beter op. Maar ja, Enurace heeft wel weer meer bijwerkingen :-\
Het gaat bij Lupi echt op en af, op Propaline. Gisteren verloor ze steeds maar een paar druppels, vandaag moesten we binnen een halfuur drie keer het maandverbandje vernieuwen omdat het werkelijk overstroomde. :-X Ik snap er helemaal niets van.

Aangezien ze ook al permanent een NSAID krijgt (Cartrophen), wil ik zo min mogelijk troep in haar proberen te stoppen. Ik ga er nog steeds stiekem van uit dat haar incontinentie met de buitentemperatuur te maken heeft (de afgelopen dagen was het milder, en toen verloor ze ook minder urine; sinds gisteren is het weer -20 's avonds en -16 overdag) en wop, het stroomt weer. Dus hopelijk kan ze in de zomer weer zonder ondersteuning voor de blaas. :(
#3419702
We hebben een tijdlang aangemodderd met van die loopsheidbroekjes met maandverband erin,

Misschien ook een tip: voor Sam gebruik ik in zijn “gentlemens wrap” geen maandverband maar Tena lady. In “ natte nachten” scheelt dat aanzienlijk qua doorlekken en stank.
In Zweden zag ik bij de ICA afgelopen jaar ook Tena liggen.
#3419703
hamada schreef: wo 10 feb 2021, 17:41 We hebben een tijdlang aangemodderd met van die loopsheidbroekjes met maandverband erin,

Misschien ook een tip: voor Sam gebruik ik in zijn “gentlemens wrap” geen maandverband maar Tena lady. In “ natte nachten” scheelt dat aanzienlijk qua doorlekken en stank.
In Zweden zag ik bij de ICA afgelopen jaar ook Tena liggen.
We hebben het ook met luiers geprobeerd, en dat werkt op zich ook wel, maar dan hebben we er een echte hondenluier omheen, omdat de babyluier anders niet op zijn plaats blijft omdat die te kort is en ik de klittenbandstukjes niet op elkaar kan krijgen. Ligt misschien ook aan de luier, misschien moeten we een grotere (voor zwaardere baby's) nemen. Maar ik zal eens naar Tena zoeken in de ICA, die is waarschijnlijk wel groot genoeg omdat die voor volwassenen is. Goeie tip, dank je!
#3419709
pearlsofpassion schreef: wo 10 feb 2021, 17:55 Klinkt alsof je een grotere luier moet ja.. ::) :P
:biggrin2:

Manlief deed de boodschappen, en aangezien wij geen kinderen hebben, en dus ook geen flauw idee hoe dat zit met luiers... ;D Hij had de variant voor baby's tot 14 kilo genomen; persoonlijk dacht ik altijd dat kinderen van 14 kilo al rijp zijn voor de middelbare school, qua grootte. :-X :D

Bestaan er ook baby's van 32 kilo? Zoveel weegt Lupi. :biggrin2:
#3419715
Anne in Zweden schreef: wo 10 feb 2021, 19:05 :biggrin2:

Manlief deed de boodschappen, en aangezien wij geen kinderen hebben, en dus ook geen flauw idee hoe dat zit met luiers... ;D Hij had de variant voor baby's tot 14 kilo genomen; persoonlijk dacht ik altijd dat kinderen van 14 kilo al rijp zijn voor de middelbare school, qua grootte. :-X :D

Bestaan er ook baby's van 32 kilo? Zoveel weegt Lupi. :biggrin2:
Ow, das al vrij groot. Maar die vallen altijd klein uit. Of bij mijn baby's toch...
Ik geloof dat je toch tot 25kg kan. Maar dan kan daar volgens mij echt geen kind van 25kg echt in hoor. Ik kijk naar de ondergrens, en dan nog ga ik soms sneller naar een grotere maat.
Gewoon de grootste nemen. Een hond is qua bouw ook slanker dan een peuter. En mijn oudste past nog net in de grootste en weegt toch ook iets meer dan 20 kg.
En anders toch volwassen idd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door