Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3418806
De verstopping is over maar het valt ons op dat ze heel veel drinkt en plast de laatste paar dagen. Ze heeft gisterennacht ook in huis geplast en vannacht hoorde ik haar tippelen en heb ik haar in de tuin gelaten.

Kan dit een gevolg zijn van de verstopping en medicatie die ze gehad heeft? Ze heeft de laatste 3 dagen geen medicatie meer gehad trouwens… Ze krijgt wel wat brokjes nu als voer, nog niet volledig ze eet het niet zo graag ::) , weet dat ze daar meer van gaan drinken maar heb het idee dat het heel veel meer is wat ze drinkt… gisteren heeft ze trouwens geen brokjes gehad maar kipfilet met pens maar dat maakte niets uit.

Vorige week vrijdag is nog een bloedonderzoek gedaan en zijn ook de nierwaardes nagekeken en dat was allemaal in orde…

Kan ik dit nog even aanzien of moet ik me zorgen maken?
#3418818
Ik zou even afwachten, wel veel drinken geven en voor de zekerheid alvast oefenen met dichtbij staan tijdens het plassen.
Mocht je echt twijfelen, kan je altijd vragen of je wat urine bij de dierenarts mag brengen voor controle op blaasontsteking, maar ik denk dat het komt door alle medicijnen en dat veel drinken alleen maar goed is.... ::)
#3418822
Ik wil altijd weten hoeveel ze dan drinken.

Een gezonde hond drinkt tussen de 40-60 ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur. Een kleine hond heeft wat meer nodig dan een grote hond. Een hond drinkt teveel als ze meer dan een liter per tien kilogram lichaamsgewicht per dag drinkt.

Dus wat ik dan doe: bak vullen met xx ml water en na 24 uur meten hoeveel eruit is dus hoeveel ze gedronken heeft.

Als jouw hond gewend is aan verse voeding, dan komt brokken wel als een klap en kan ik me voorstellen (ze is ook onder narcose geweest!) dat ze meer drinkt. En dat lijf is daar nog helemaal niet aan gewend en kan zeker bij oudere honden die gecastreerd zijn acute incontinentie geven.

Ik zou dus meten hoeveel ze drinkt, haar weer vers gaan voeren en het dan nog een paar dagen aankijken. Verbetert het niet: terug naar de DA met opgevangen urine. Die wil dan de SG (soortelijk gewicht) meten. Kan suikerziekte zijn, kan blaasontsteking zijn, nieren lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijk aangezien je net bloed hebt laten prikken (alles kan natuurlijk), kan de ziekte van Weil zijn (maar dat betwijfel ik ook). Kan dus ook bovenstaande zijn. Te droge voeding en narcose.
#3418869
Dank! Ga morgen meten hoeveel water er in de bak gaat en hoeveel er na 24 uur uit is! Dex drinkt er ook uit maar dat houd ik wel even in de gaten. Hij heeft vandaag trouwens ook 2x lang staan slurpen wat hij normaal nooit zo doet… hij drinkt liever uit de bak buiten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door