Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3418150
Nou vanmorgen was Fozzy mank. Wilde hem niet meenemen voor een wandeling want was te. Nou heeft hij ED en een zwakke pols rechts, en die poot gebruikte die niet. Dus ik denk vanmorgen ga hem maar straks lekker masseren en wat spelletjes doen.
Ehm wil ik hem gaan masseren...merk ik dat zijn pols dubbel zo dik is en warm. Heel goed navoelen en toen liep er ineens van alles uit. :-X Schrok me ff te pleuris.
DA maar gebeld, kunnen we straks ff langs gelukkig.
Zou zeggen abces. Hij heeft ook erg pijn. Heeft wel al veel haar laten wegknippen door mij.
Kan een abces ook komen door ontsteking in gewricht, overbelasting van zijn hypermobile pols? Of zijn het altijd andere oorzaken?
Door tt-tjes
#3418151
Oh wat een pech voor Fozzy. Ik dacht dat een abces meestal ontstaat door een wondje waar vuil in komt en wat dan dicht gaat.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3418152
O jé, die arme vent.

Lijkt mij ook dat het van buitenaf iets moet zijn, ken alleen het fenomeen fistel wat zich van binnen naar buiten als 'ontsteking' manifisteert, maar nog nooit gehoord dat dit door een ontsteking in een gewricht zou kunnen komen.

Gelukkig kan je snel terecht, ben benieuwd wat er gevonden gaat worden
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3418153
Ok dan ga ik er ff vanuit dat de locatie puur toeval is.
Van buitenaf kan natuurlijk altijd , bijv takjes met doorntjes eraan in de vacht etc. komt toch regelmatig voor.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3418165
Zat al een gat in, was ik al achter zeg maar. Met pincet erin niks gevonden.
Cortisone/prednison injectie, en een aantal dagen predtabletjes en 2 weken AB en honingzalf en dan terug voor controle.
Kan nl ook een tumortje zijn, maar net zo goed iets wat erin heeft gezeten ergens in getrapt (aangezien dat zijn wat doorhangende pols is)

Zelf voelt ie zich wel wat beter nu er de druk er wat vanaf is heb ik het idee
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3418168
Beterschap voor Fozzy.
En hopelijk is het niet meer dan een stom abces.

Om je vraag te beantwoorden; ik heb zelfs eds en daardoor hypermobiel in nagenoeg alle gewrichten. Heel vaak ontstekingen door overbelasting maar nog nooit een abces gehad daardoor. Wellicht is dat bij honden anders maar durf dat niet te zeggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door