Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3417185
Lizzy schreef: di 05 jan 2021, 08:07 Wel of niet opereren is echt een kwestie van wie je het vraagt. Vraag je dokter snijgeil (van bijv. Anicura): moeten ze eruit. En vraag je een meer gematigde dierenarts, krijg je dit soort uitleg:

https://www.eduvet.nl/cryptorchidie-en- ... ij-de-reu/

of

https://www.kliniek-klaver4dieren.nl/ar ... ptorchidie

Ik neem aan dat je narcose bedoelt? Nee, dat is niet nodig om foto's te maken. Tenzij je hond totaaaal niet meewerkt natuurlijk, maar dan volstaat een roesje. Maar zonder goede foto's is het gewoon onmogelijk om groeipijn definitief te kunnen vaststellen. HD foto's kunnen makkelijk nu gemaakt worden alleen niet officieel worden ingestuurd ter behoordeling. Maar als een jonge hond op 9 maand verrotte heupen heeft: zie je dat wel hoor.
Ok tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe dierenarts.
Ik weet dat ze graag castreren en normaal laat ik me er niet aan vangen maar nu met die niet ingedaalde balletjes dacht ik dat het echt nodig was. Ze kunnen blijkbaar ook nog indalen lees ik in de link.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3417591
Lizzy schreef: ma 04 jan 2021, 16:43
Dus ik zou gaan voor merken als Alaska, Alroda, Bandit (da's wel heel duur), Barf Menu, Carnibest, Carnivoer, Degomeat, Kivo, Tamro. Dat zijn allemaal merken waar geen calciumsupplement in zit (echt van wegblijven!) en waarvan de analyse bekend is en goed is. Maar ook voor deze merken geldt: wissel ze af. Want de een is vrij rijk aan bot en het andere merk is weer vrij arm aan bot.
Oh Lizzy nu zie ik net dat jij degomeat schrijft, dacht dogmeat ( wat ik dus ok geef ) Is dogmeat dan niet goed?
Door Lizzy
#3417622
Martine M schreef: di 12 jan 2021, 09:00 Oh Lizzy nu zie ik net dat jij degomeat schrijft, dacht dogmeat ( wat ik dus ok geef ) Is dogmeat dan niet goed?
Ik hoor uit zeer betrouwbare bron regelmatig dat dogmeat ook prima KVV maakt dus als afwisseling kun je ook prima voeren.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3417741
Lizzy schreef: di 12 jan 2021, 15:48 Ik hoor uit zeer betrouwbare bron regelmatig dat dogmeat ook prima KVV maakt dus als afwisseling kun je ook prima voeren.
Het overschakelen van brok naar KVV gaat niet zoals gewenst :biggrin2:
Ineens overschakellen gaf meteen spuit diarree dus stapje voor stapje dat ging goed,
ben van 2 januari bezig begonnen met veel brok en beetje KVV om de 2 dagen wat meer KVV tot 125g brok en 400g vlees per maaltijd ging het goed.
Gisteren was het nog 100 g brok en 500 per maaltijd en vanmorgen heeft hij 2 x moeten poepen dat waren nog worsten maar vanmorgen was het dan 75 g brok en 550 vlees en nu net spuit diarree in de keuken. :biggrin2:
Best maar even terug gaan naar 150g brok en 400 ga vlees denk ik en even aanhouden zo?
Door src_esther
#3417826
Of geen brok maar wat psyllium bijgeven.
Misschien een probiotica (merk Puur) kuur.
Verder groentenmix met een beperkte hoeveelheid bladgroentes.
Ander merk KVV is ook nog een optie.
Door Chouka
#3417831
Martine M schreef: do 14 jan 2021, 14:06
Gisteren was het nog 100 g brok en 500 per maaltijd en vanmorgen heeft hij 2 x moeten poepen dat waren nog worsten maar vanmorgen was het dan 75 g brok en 550 vlees en nu net spuit diarree in de keuken. :biggrin2:
Als ik dit lees dan heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Was dat hetzelfde vlees?
Zou je hond allergisch kunnen zijn voor het vlees dat je vandaag gegeven hebt?
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3417856
Chouka schreef: vr 15 jan 2021, 10:22 Als ik dit lees dan heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Was dat hetzelfde vlees?
Zou je hond allergisch kunnen zijn voor het vlees dat je vandaag gegeven hebt?
Het was ander vlees, ben even paar stappen terug gegaan, gisteren avond alleen een beetje brokjes en dat ging goed. Vanmorgen waren het weer worstjes, vanmorgen weer 125g brok en 450 vlees, tot hier toe nog niets abnormaals, ik zie het straks wel, als dit goed gaat denk ik best maar een paar dagen te wachten voor ik weer de brokken verlaag en vlees verhoog.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3417910
pearlsofpassion schreef: vr 15 jan 2021, 21:04 Omdat ie diarree krijgt.
Ik denk dat honden die van pup af op brok zitten soms niet op 1,2,3 overgezet kunnen worden. Zijn darmpjes zullen wat langer nodig hebben om aan te passen.
Eigenlijk nog maar 2 keer diarree gehad en dat was dag 1 met v
Ineens overzetten en dan gisteren 1 keer, dus ik vermoed dat het wel helemaal goed ga komen.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3418856
Even een update.
Probiotica en makreel gehaald wat ik 2x per week geef alsook eitjes en wat groentjes . Uitwerpselen waren eindelijk goed maar nu hij op de metacam zit toch weer s middags dunne ontlasting maar goed dat komt dan ook wel weer goed.
Het manken komt van de elleboog is nu vastgesteld door een andere dierenarts, hij is gevoelig op beide ellebogen maar mankt gelukkig maar op 1 poot.
11 februari afspraak voor CT scan van de ellebogen (Röntgen zou voor ellebogen niet genoeg informatie geven), hij moet dan onder narcose en dan laat ik ook maar ineens Röntgen van de heupen maken dan weet ik hoe het met hem gesteld is en d an zien we wel verder.
Heb rustig houden is niet altijd even makkelijk. :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Martine M op vr 29 jan 2021, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3418859
Lizzy schreef: vr 29 jan 2021, 17:14 Dank je voor je update! Ik waardeer dat zeer! Spannend, die CT scan. Heftig hoor, maar zeker niet onverstandig denk ik.
Nee denk inderdaad dat dit het beste is, ik ga nog niet van het ergste uit maar ik wil weten hoe het zit. Dan kan ik daar ook naar handelen. Dat gissen en uitproberen is niet voor mij en helpt hem ook niet. Ik wil zekerheid.
De heupen wil ik voor de zekerheid ook weten ook al loopt hij vrij normaal, 1 achterpoot zet hij toch wat schuin en als hij dan toch onder narcose is dan maar beter ineens ook laten naar kijken. Ares (mijn vorige kaukaas) had ook HD dat zag ik al toen ik hem destijds uit het asiel haalde en is later bevestigd met rontgen maar die is daar 15 jaar mee geworden zonder veel erg, wel aan spieropbouw gedaan. Laatste 2 jaar op medicatie dus zo lang Django daar geen last van heeft laat ik er ook niets aan doen maar de elleboog daar heeft hij duidelijk wel last van dus daar moet iets aan gebeuren. Hopelijk wordt het geen operatie want ik vermoed dat het wel veel zal kosten, iemand een ideeover de prijs als het ED is?
Als het moet laat ik het zekert doen hoor maar wil al graag weten waar ik voor sta.

Spijtig dat hij een hele tijd geremd moet zijn in zijn pubertijd. Volgens mij hebben ze hem onbegrensd laten spelen als puppy. Ik kan me er in elk geval wat bij voorstellen met 5 kinderen en 2 speelse honden waar hij mee opgroeide.

Gelukkig willen mijn oudjes niet spelen anders kon ik ze nog gaan scheiden.
Hopelijk kan ik nog zonder veel erg alles rechtrekken wat fout ging in zijn groei.


Ik hou je in elk gevalverder op de hoogte. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door