Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#3415285
Honyx wordt woensdag geopereerd. Er worden een paar bulten en een duimpje verwijderd. Hij is inmiddels bijna 9.
De vraag zal vast wel eerder gesteld zijn, wat er gedaan kan worden om de impact van de narcose zo klein mogelijk te houden. Maar ik kon het zo gauw niet vinden, dus daarom maar een nieuw topic.
Alvast bedankt voor de reacties.
Door Chouka
#3415291
Aan de impact van de narcose heb ik nooit gedacht. Ik vrees dat je dan de kwaliteit van de narcose raakt.
Wel aan de impact van het ontwaken. Ik heb altijd mijn agenda vrij gemaakt. Dan ben ik de honden vroeg gaan halen. En ik heb er gewoon naast gezeten. Heel veel uren lang. Eén van mijn honden heb ik vlak na de operatie afgehaald.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3415306
Chouka schreef: za 12 dec 2020, 11:11 Aan de impact van de narcose heb ik nooit gedacht. Ik vrees dat je dan de kwaliteit van de narcose raakt.
Wel aan de impact van het ontwaken. Ik heb altijd mijn agenda vrij gemaakt. Dan ben ik de honden vroeg gaan halen. En ik heb er gewoon naast gezeten. Heel veel uren lang. Eén van mijn honden heb ik vlak na de operatie afgehaald.
Jij doelt denk ik op de psychische impact, ik bedoel eigenlijk meer de lichamelijke belasting. Een holistische da zei ooit dat een narcose eigenlijk een 'gecontroleerde vergiftiging' is. Ik vraag mij dan ook af, of ik hem iets kan geven dat de lichamelijke belasting minder maakt.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3415317
Basil schreef: za 12 dec 2020, 14:34 Een homeopathisch dierenarts kan hierin ondersteunen.
Oké, dankjewel.
Heb net Tannetje een berichtje gestuurd. :)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3415337
Lizzy schreef: za 12 dec 2020, 15:55 https://praktijkoudzuid.nl/uncategorize ... peratie-2/

Hier staan diverse middelen die ook voor de hond van toepassing zijn bij narcose (Nux Vomica, Arnica, Hypericum, etc).
Dankjewel :-*
Ik heb het lijstje uit jouw link bekeken en inmiddels ook een reactie van Tannetje gehad.
Ik ben nu uitgekomen op Nux Vomica, in combinatie met Traumeel.

Ik ga nu met beide middelen 1 dag voor de operatie starten (op dinsdag dus) en ga er dan mee door tot alles genezen is.

Nu nog wat duimpjes dat alles goed gaat.....
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3415338
Misschien wordt het bij jullie dierenarts standaard gedaan, maar: infuus tijdens de operatie
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3415340
Inge en Bono schreef: za 12 dec 2020, 17:52 Misschien wordt het bij jullie dierenarts standaard gedaan, maar: infuus tijdens de operatie
Wilde ik ook zeggen. Hydrateren. En als dat nodig is, warmtematje ook.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3415345
Inge en Bono schreef: za 12 dec 2020, 17:52 Misschien wordt het bij jullie dierenarts standaard gedaan, maar: infuus tijdens de operatie
Ja, dat doen ze inderdaad :)
Door Lizzy
#3415365
Sterkte :-* ! We gaan duimen voor een soepele operatie :-* (dus incl. alles daarna).
Gebruikersavatar
Door Laika
#3415368
Ik heb Seven destijds (een aantal dagen na de operatie gestart) een Phytonics detox kuurtje gegeven.

Duimen gaan hier draaien vanaf woensdag voor Honyx.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3415385
Doranto schreef: za 12 dec 2020, 19:08 Dat weet ik niet, maar zal het vragen.
Is alleen nodig als het dier neiging heeft tot onderkoelen he. Bij oudere dieren en heel jonge is dat sneller, en bij vb konijnen doen ze het standaard. Maar het zou goed kunnen dat dat bij een stevige hond als Honyx niet aan de orde is. Dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3415386
pearlsofpassion schreef: zo 13 dec 2020, 14:02 Is alleen nodig als het dier neiging heeft tot onderkoelen he. Bij oudere dieren en heel jonge is dat sneller, en bij vb konijnen doen ze het standaard. Maar het zou goed kunnen dat dat bij een stevige hond als Honyx niet aan de orde is. Dat weet ik niet.
Dat is dan een kwestie van goed monitoren denk ik. Ik ga het er in ieder geval over hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door