Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#3413446
Wij laten "wat ze moet om in conditie te blijven" maar achterwege. Wij gaan niet lopen slepen aan een oude hond, daar wordt niemand blij van. De ene dag beter dan de andere en daar doen we het mee.
Denk maar rustig na, over wat kan en wat niet haalbaar is. Neem je tijd, het komt niet op een dagje.
Er is ook nog een dak dat lekt, dus goed nadenken
Voor nu, gewoon tevreden zijn met hoe hij is.

Hanny
Door eelke
#3413448
Ik ben nu echt niet tevreden met hoe hij is hoor. Ik laat hem zo geen weken doorlopen, daar heeft hij te veel pijn en ongemak voor. Dus dat is dan of het een, of het ander.
Door eelke
#3413497
Ahh zo. Ja, als hij ligt dan voelt hij zich aardig oké. Maar hij kreeg bv een kauwsnack, en die heeft ie niet eens op wegens te veel moeite denk ik. Zijn avondeten dan wel weer gewoon, maar goed genoeg nog echt niet. Maar voor nu wel goed genoeg inderdaad om niet meteen een beslissing te hoeven maken, en dat is wel fijn.
Door eelke
#3413584
Bloed was verder goed, alleen ureum was wat verhoogd. Dus deze week een plasje inleveren. Vanavond dan terug voor wederom de anaalklieren want die zijn weer hartstikke vies.
Door Lizzy
#3413587
Wat is "wat verhoogd"? En Crea is niet verhoogd?

Even een quote van MCvD:

"Ureum en Creatinine
Het ureum en creatinine worden vaak samen bepaald. Als het ureum verhoogd is, en het creatinine niet, is er zeer waarschijnlijk geen sprake van een slechte nierfunctie".
#3413588
Wat eet Joep?
B had als jonge hond continu gedoe met haar anaalklieren
Toen ben ik , ik denk op aanraden van hier, 1 dag in de week Kippennekken gaan voeren ( ze at toen kvv) en ze was er binnen een aantal weken helemaal vanaf. De dierenarts was erg verbaasd toen want die had het al over verwijderen van de anaalklieren.
Door eelke
#3413590
Lizzy schreef: ma 16 nov 2020, 14:13 Wat is "wat verhoogd"? En Crea is niet verhoogd?

Even een quote van MCvD:

"Ureum en Creatinine
Het ureum en creatinine worden vaak samen bepaald. Als het ureum verhoogd is, en het creatinine niet, is er zeer waarschijnlijk geen sprake van een slechte nierfunctie".
Nee, al de rest was goed. Ik zal vanavond vragen of ze me de uitslagen willen mailen.

Van die site;
Oorzaken verhoogd ureum
Verhoogde ureumproductie
Eiwitrijk dieet
Maagdarmbloeding
Afvallen
Te snel werkende schildklier
Koorts
Tetracycline (een antibioticum)
Uitdroging
Hartfalen, shock
Nierfalen
Blaas of plasbuisproblemen
Verstopte blaas of plasbuis: uw huisdier kan niet plassen
Urine lekkage (door scheur)

Hmm ik kan niet vinden welke antibiotica hij nu heeft gehad. En ik kan daar ook niet echt vinden wat klachten en gevolgen bij een verhoogd ureum zijn.
MarijeEnBoomer schreef:Wat eet Joep?
B had als jonge hond continu gedoe met haar anaalklieren
Toen ben ik , ik denk op aanraden van hier, 1 dag in de week Kippennekken gaan voeren ( ze at toen kvv) en ze was er binnen een aantal weken helemaal vanaf. De dierenarts was erg verbaasd toen want die had het al over verwijderen van de anaalklieren.
Barf, met hele stevige drollen. Het is ook niet zo dat zijn klieren klieren, heb ik het idee. Ik heb nooit eerder gemerkt dat ze vol zijn, of irriteren. Ze zijn nu steeds vooral ontstoken. Waarbij links dus wel dicht zat en er een abces vormde, en rechts nu dus al weken ontstoken en open is want de pus/slijm loopt er uit. Hoewel dat óók zo was toen links ontstoken en dus blijkbaar dicht was, dus waar toen dan de pus vandaan kwam...
Door eelke
#3413593
MarijeEnBoomer schreef: ma 16 nov 2020, 14:39 B had ook altijd stevige drollen maar ze moesten dus kennelijk nog iets steviger zijn.
Zeker als hij al barf eet kan je het toch redelijk makkelijk proberen met 1 dag alleen bot ?
Ja, daar ga ik eens over nadenken. Want ze zijn zo stevig dat poepen al moeite kost, en poepen is nu pijnlijk met die ontstekingen, en ook vanwege zijn rug. Hij moet nu moeite doen om niet om te vallen en ook het 'gaan zitten' ziet er anders en pijnlijk uit. Nog stevigere drollen is nog moeilijker poepen natuurlijk.
Door eelke
#3413609
Hmmm. Ze waren niet erg opgezet. Wel wat pussig slijm weer. Ander zalfje in gedaan. Deze dierenarts denkt dat het gerommel met de klieren komt door de mogelijke zenuwvernauwing in zijn rug, dat daardoor de sluitspier en de hele boel daar niet meer zo goed wordt aangestuurd. Weinig aan te doen.

Dus ja. Lastig wat nu te doen dan. Ben geneigd om die urine maar even te laten voor wat het is en eerst eens na te denken en het even aan te zien.

Even opgezocht;
Lumbosacraalstenose denken ze dus. Klinkt heel pijnlijk, en ook niet zo hoopvol :-\
Advies; opereren (gaan we niet doen) of 4-6 weken totale rust en medicatie (dat laatste krijgt hij al). Blijft rust over.
Door eelke
#3413617
Ja, ik zit er nog wel aan te denken om de scheut geitenmelk die hij sochtends krijgt te vervangen voor iets anders. Dat is misschien beter voor de ureum waarde dan. Maar wat ik lees worden honden niet heel ziek van een licht verhoogde ureum waarde, en ik geloof toch al niet dat die nieren nog 5 jaar mee hoeven gaan, dus dan heeft het denk ik weinig nut om daar veel voor te ondernemen?
#3413625
Ik zou daar echt niets mee doen. Van dat beetje ureum merkt hij niets. Bij rauw gevoerde honden is dat heel vaak voorkomend en dus is dat eigenlijk 'normaler'.

De rest klinkt niet zo goed.. :-\ Ik hoop dat ze hem toch minstens van de pijn kunnen afhelpen. :-*
#3413636
Ik zou zeker oppassen met te harde ontlasting. Het is niet handig voor honden met rugpijn om lang te hurken en veel druk op de rug te zetten.
Ik zou zeker een bezoek aan een osteopaat overwegen om de last wat te verlichten. Wel liefst 1 die ook dierenarts is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door