Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3413394
Anne in Zweden schreef:Bah, zoveel kleine dingetjes waarvan je niet weet hoe groot ze kunnen worden... Niks aan, om de hele tijd die zorgen in je achterhoofd te hebben bij alles wat je doet. Ik leef met je mee.

Ondertussen hoop ik dat Joep toch flink opknapt en nog vele jaren mee kan. Zo stokoud is hij nou ook toch weer niet?
Nee, hij wordt volgende maand 11. Maar ja, nu al wel echt al een jaar aan het sukkelen met zijn gezondheid. Tis steeds wel weer wat :-\ en op zich kan dat het, oudersdomsklachten. Maar die prostaatontsteking was wel heftig, nu keer op keer een anaalklieronsteking is toch ook wel heftig, afgelopen voorjaar was hij een tijdje veel aan het drinken en aan het plassen, da's ook wel bijzonder. Dat is meer dan een beetje stijf, of meer moe, of niet meer zo graag willen lopen :-\
#3413396
eelke schreef: vr 13 nov 2020, 16:25 Nee, hij wordt volgende maand 11. Maar ja, nu al wel echt al een jaar aan het sukkelen met zijn gezondheid. Tis steeds wel weer wat :-\ en op zich kan dat het, oudersdomsklachten. Maar die prostaatontsteking was wel heftig, nu keer op keer een anaalklieronsteking is toch ook wel heftig, afgelopen voorjaar was hij een tijdje veel aan het drinken en aan het plassen, da's ook wel bijzonder. Dat is meer dan een beetje stijf, of meer moe, of niet meer zo graag willen lopen :-\
Het is veel in korte tijd, inderdaad, en het hakt er ook steeds harder in, al die ontstekingen op die leeftijd. Moeilijk hoor. :(
Door eelke
#3413398
pearlsofpassion schreef: vr 13 nov 2020, 16:38 Er is ook een verschil tussen niet meer willen lopen of gewoon ineenzakken en vallen...
Ja, hij is super slungelig, zet zijn achterpoten ook raar weg, loopt wat wijdbeens (anaalklier?) en heeft moeite met bochten. Maar dat zal dus vooral vanuit zijn rug zijn.
Door eelke
#3413399
Anne in Zweden schreef: vr 13 nov 2020, 16:45 Het is veel in korte tijd, inderdaad, en het hakt er ook steeds harder in, al die ontstekingen op die leeftijd. Moeilijk hoor. :(
Dat, en als hij ziek is, raakt hij conditie kwijt en die bouwt ie niet 1, 2, 3 weer op natuurlljk. En als dan snel steeds iets nieuws komt bouwt ie hem helemaal niet op.
Door eelke
#3413417
Nee, want dat is op zich een soort van tricky met spondylose. Al zijn er nu wel goede foto's. Ik ga eens google'en!

Ja ik schrok me inderdaad een hoedje, ik dacht, oke er zal dus wel inwendig een tumor op knappen staan. Gelukkig niet.

Gisteren was hij na het eten onrustig en piepen (doet hij eigenlijk nooit) maar ik denk dat hij zich raar voelde van de uitwerkende morfine. Vannacht heeft ie echt goed geslapen en nu is hij ontspannen, dus da's mooi. We hebben het wel gezellig zo :)
Door eelke
#3413427
Wel super dat ze het er zo goed op doet!

Ik ben al eens bij een fijne fysio geweest. Misschien toch daar weer eens heen. Hoewel het verschil tussen fysio en osteopaat bij mensen wel erg groot is natuurlijk. Geen idee of dat bij honden ook zo'n groot verschil is.
Door - pien -
#3413430
Hè, wat moeilijk, al die dingen bij elkaar :-\
Ik denk dat een dagboekje bijhouden (ik heb voor mijn 3 mannen een kleine agenda waarin ik bijzondere dingen opschrijf, en welke supplementen ze kregen en wanneer ik daar weer mee stopte bijv.) wel een goeie tip is.
En ik hoop dat er zicht komt op iets wat aan de hand kan zijn en behandeld kan worden.
Sterkte :-*
#3413435
Hannabelgje schreef het ook al goed.
Niet kijken wat hij niet meer kan maar kijken naar wat hij wel kan.
B kan super genieten van elk grassprietje snuffelen waar ze vroeger over dat veld rende.
Soms wil ze een uur lopen, soms geen 10 minuten. Het is een soort van continu de balans zoeken van wat ze kan, wat ze moet ( om in conditie te blijven) en wat ze leuk vind.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door