Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3414027
Dank jullie! Ik heb ze doorgegeven.
Lizzy schreef: vr 20 nov 2020, 16:39 Fijn dat het weer wat beter gaat. Hoe is het met de diarree?

En bedankt voor je uitleg over de operatie. Ik begrijp het wel, waarom je daar niet voor kiest.
Diarree was eenmalig. Al is het nog niet helemaal normaal; gisteren heeft hij twee keer op de stoep gepoept omdat hij het gras niet haalde. Wat wel bijzonder is, want gewoon normale stevige ontlasting en hij poept echt nooit op de stoep. Dus misschien toch wat moeite met ophouden ofzo, we gaan het maar zien.
Voor nu is ie in ieder geval blij genoeg, en dat is voldoende.
Door Lizzy
#3414030
Ook raar, mijn honden poepen momenteel ook veel op de stoep! Ik heb het idee dat ze het gras koud en nat vinden. Nou ja... Ik ben blij te lezen dat het wat beter gaat met Joep!
Door eelke
#3414306
Redelijk. Keertje diarree en overgeven deze week. Keer tijdens het lopen gaan liggen en niet omhoog willen. Gisteren van de achterbank van de auto gevallen en klem gelegen tussen voorstoel en achterbank ::) maar dat lijkt hem niet echt een flinke klap te hebben gegeven.

Over het algemeen neemt hij zijn taal als bank-aardappel serieus en doet hij het volledig rustig aan. Hij laat niet echt pijn merken dus het lijkt me wel prima zo.
Door eelke
#3414590
Z'n gangetje. Nadeel van minder bewegen is wel dat hij wat onrustiger is 's avonds tegen etenstijd (oké, Joep vindt het vanaf 15.30 al wel etenstijd) waardoor hij steeds opspringt als ik een teen beweeg. Dus nu het wandelen maar heel voorzichtig opbouwen, want wandelen lijkt me toch ook weer minder belastend dan steeds dat opspringen.
Door Lizzy
#3414779
eelke schreef: wo 02 dec 2020, 10:50 Z'n gangetje. Nadeel van minder bewegen is wel dat hij wat onrustiger is 's avonds tegen etenstijd (oké, Joep vindt het vanaf 15.30 al wel etenstijd) waardoor hij steeds opspringt als ik een teen beweeg. Dus nu het wandelen maar heel voorzichtig opbouwen, want wandelen lijkt me toch ook weer minder belastend dan steeds dat opspringen.
Is ook minder belastend. Maar op zich klinkt het niet echt verkeerd Eelke :-*
Door eelke
#3427488
Ik gooi hem maar weer even omhoog.

Joep gaat niet zo best. Vrijdag zag ik dat 'de bult' gegroeid is. Verder vond ik hem matig uit zijn bek ruiken dus reden genoeg hem weer even te laten checken.

Bij inwendig anaal onderzoek ontdekte de dierenarts nog een zwelling. Op de plek van de linkeranaalklier, maar hij kreeg het niet uitgeknepen, en twijfelt of het een ontsteking is. Hij heeft het aangeprikt en onder de microscoop bekeken; wel wat onstekingscellen te zien maar nog steeds niet overtuigd van alleen een ontsteking, dus het is opgestuurd.

Aan zijn tanden is niets te zien, en hij vond het stinken ook wel mee vallen (ik niet!) maar gezien Joep zijn gevoeligheid denken we ook wel aan zijn maag. Een halve cimalgex gaat, maar standaard drie kwart geeft maagklachten. Misschien dan toch ook langdurig door die halve. We zijn met omeprazol gestart. Ook met het idee om hem toch driekwart te kunnen geven; want ook zijn knieen knakken.

Dat viel helemaal niet goed. Zaterdagochtend begon hij met overgeven; waterige substantie die vooral heel erg stonk. Eten deed hij wel. Zondagochtend gooide hij zijn zaterdageten er nog niet verteerd uit. Overleg met de dierenarts, emeprid geven en stoppen met omeprazol. Een uur later gooide hij de andere helft van zijn avondeten er ook uit, en dus ook de emeprid. Toch maar langs de dierenarts, injectie tegen braken gehad, gaf pijn aan bij buikonderzoek, verstopping niet erg waarschijnlijk.
Sindsdien is zijn maag wat rustiger. Gisteren heeft hij 1/3e maaltijd kvv op en vanmorgen ook weer. Hij eet wel met minder smaak, is wat tammetjes.

Dus ja, wat nu. Eerst maar eens weer even rust, lijkt mij. De spoeddierenarts had het wel over andere pijnstillers, gabapentine. Werkt vooral op de zenuwen, wat fijn is voor zijn lumbale stenose, maar ik lees ook dat het spierverslappend werkt.

En dan moeten we ook nog de uitslag van de bult afwachten. Die ook een beetje dubieus is; want die kan vals negatief zijn, of positief. En eigenlijk maakt het allemaal ook weer niet zo veel uit; er zitten dus twee bulten in dat gebied, opereren is te ingrijpend, dus goedaardig of kwaadaardig; als ze nog groter groeien is er gewoon een probleem, lijkt mij :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door