Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3427489
Ach jee, wat een zorgen :( :-*

Voor Xindy werkte de maagbeschermer Sucralfaat heel goed. Zij had ook last van de pijnstiller. En het heeft bij mijn weten geen maagzuurremmende werking, fijn met vers voer.

We hebben ook gabapentine geprobeerd, Xindy kon daar niet meer van lopen zonder steun van de muur, dus dat was geen optie. Maar het schijnt wel goed te kunnen werken.. Kwestie van uitproberen denk ik..

Gelukkig is Joeps maag weer wat rustiger. Hopelijk blijft dat zo.

:bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3427498
Wat vervelend dat zijn maag ook gelijk zo van slag was. Hopelijk komt die nu weer tot rust. En ik duim dat het wat 'tam' zijn kwam doordat zijn maag van slag was en hij steeds weer meer de oude wordt :bigarmhug:

Verder zijn die bulten natuurlijk enorm ruk omdat je er niets (meer) mee kan :-\ Duimen draaien dat hij weer comfortabel wordt en blijft :-*
Door eelke
#3427501
Eef+Stippels schreef: ma 07 jun 2021, 08:34 Ach jee, wat een zorgen :( :-*

Voor Xindy werkte de maagbeschermer Sucralfaat heel goed. Zij had ook last van de pijnstiller. En het heeft bij mijn weten geen maagzuurremmende werking, fijn met vers voer.

We hebben ook gabapentine geprobeerd, Xindy kon daar niet meer van lopen zonder steun van de muur, dus dat was geen optie. Maar het schijnt wel goed te kunnen werken.. Kwestie van uitproberen denk ik..

Gelukkig is Joeps maag weer wat rustiger. Hopelijk blijft dat zo.

:bigarmhug: :bigarmhug:
Kijk, dat is een fijne tip van de sucralfaat, daar ga ik achteraan.
Door tt-tjes
#3427537
Hè wat vervelend dat Joep weer in de lappenmand is.
Zou Maagcompositum iets zijn voor Joep? Dat werkte hier bij Balou heel goed toen hij veel pijnstilling kreeg.
Gabapentine werkte voor Balou ook niet. Hij begon er van te zwalken en kiepte van z'n achterpoten.
Door eelke
#3427552
tt-tjes schreef: ma 07 jun 2021, 20:07 Hè wat vervelend dat Joep weer in de lappenmand is.
Zou Maagcompositum iets zijn voor Joep? Dat werkte hier bij Balou heel goed toen hij veel pijnstilling kreeg.
Gabapentine werkte voor Balou ook niet. Hij begon er van te zwalken en kiepte van z'n achterpoten.
Van de groene os? Maar dat werkt niet echt beschermend, of wel?

Ah Balou ook. Nou dat staat dan toch niet op 1 op het lijstje om te proberen, hij is al zo slap en wiebelig.

Wel wat aan de beterende hand. Zijn eten is er gisteren ingebleven en hij lijkt wat alerter. Helaas niet gepoept gisteren, maar da's ook weer niet heel raar als je niks gegeten had. Hopelijk vanmorgen een mooi drolletje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door