Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3419167
Lizzy schreef: di 02 feb 2021, 11:30 OK... Dat is jammer. Ik zou zelf even een pauze inlassen en weer opnieuw met de vitamines beginnen. Het is ook wel goed om het af en toe niet te geven is mijn mening.
Ik weet het, dat wordt meestal aangeraden met (Puur) supplementen.
Joep krijgt het sinds 5 januari, dat is net 4 weken. Ze adviseren na 6-8 weken een stopweek inderdaad.

Hij laat soms ineens wéer ander gedrag zien, wat ik niet van hem ken. Ik vind het erg om te zien hoe mijn hartelapje beetje bij beetje een ander hondje wordt :'(
Aan de andere kant ligt hij weer heel graag en lang op mijn schoot wat hij eerst amper deed en daar geniet ik heel erg van :smitten:
#3420724
Eef+Stippels schreef: za 27 feb 2021, 07:30 Ik lees dit topic nu pas. Hoe gaat het nu met Joep?

Ben je al eens met hem bij een osteopaat geweest? Dat hielp bij onze reu tegen incontinentie.

Xindy kreeg voor haar maag Sucralfaat. Dat is geen maagzuurremmer, maar zorgt voor een beschermend laagje op de maagwand. Het hielp haar heel goed.
Het gaat prima met Joep! Inmiddels eet hij weer rauw (meestal wel kvv ipv barf).
Een paar maanden terug is er een osteopaat langs geweest voor Joep, er was niks geks (dus nog voordat hij incontinent werd). Dankjewel voor de tip.
Hij plast ongeveer 1 á 2 keer per week binnen, gelukkig hebben we genoeg ouwe handdoeken, een wasmachine en geduld ;)
Hij krijgt wel Vita-min van Puur (we zitten net in de stopweek) en ik merk dat dat hem goed doet, hij is wat minder stijf/kan wat meer 'crossen' :) . Als deze pot op is ga ik misschien Geria proberen van de Huisdierendokter.
#3421433
Nou, we zijn mooi in de aap gelogeerd, want nu begint het 'nachtelijk dwalen'.
Sinds zondagnacht wordt er 's nachts anderhalf uur lang getrippeld op de overloop en in de slaapkamer, proberen op het voeteneind te springen, graven in het vinyl, hij loopt heen en weer en staat dan weer een tijdje te staan...
Elke keer leg ik hem weer in z'n mandje meteen naast mijn kant, en dek hem toe met een handdoek. En dan herhaalt alles zich weer.
Hij (vr)eet goed en gaat lekker mee wandelen.
Wat kan ik hier mee? Mijn dochter opperde CBDolie of Rescue. Het laatste heb ik in huis maar geen idee of dat geschikt is. Ik kan wel zorgen dat ik het naast het bed heb staan, op een stukje brood gedruppeld bijv.
#3421435
CBD olie deed bij Noa,helemaal niets
Resque heb ik geen ervaring mee
Noa,heeft van de da nog wel enige tijd een middel (Ik ben de naam vergeten , word nogal eens ingezet bij dementie ) gekregen
Dat hielp uiteindelijk ook niet meer

Ik had Noa,wel gescheiden van de andere honden . Die lagen bv lekker te slapen En Noa,plofte op een hond neer


Ik had de bench met daarover heen een fleece kleed , die stond naast het bed
Dat is ook een tijdje,goed gegaan
Maar uiteindelijk werden het vele gebroken /slapeloze nachten

Het ritueel begon in de namiddag
En ging uren en uren door
Ze kon niet meer alleen zijn , dan raakte ze nog meer van het padje
Ik heb geen idee of er inmiddels weer andere medicatie is
Ik vrees dat je een pittige tijd tegemoet gaat
#3421442
Onze oude Roos, doet het nog goed. Ze krijgt haar incontinentie pilletje, haar solidago tabletje en per dag twee druppels cbd olie. Dat krijgt ze al een paar jaar en ze blijft tevreden door gaan.
We gaan hier maar mee door.
Onze vaste regel is, of ze nog een goed leven heeft en dat heeft ze absoluut. Ik weet niet, of het leven van een hond met al die onrust wel goed is, maar dat kun jij alleen beslissen.
De cbd druppel gaat hier gewoon op een klein stukje brood, we doen daar niet moeilijk over.
Drie keer per dag een druppel is misschien nog wel verstandiger. Het lijkt me het proberen waard. Wij gebruiken 2,75%

Hanny
#3421444
smulpaap schreef: do 11 mar 2021, 13:48 CBD olie deed bij Noa,helemaal niets
Resque heb ik geen ervaring mee
Noa,heeft van de da nog wel enige tijd een middel (Ik ben de naam vergeten , word nogal eens ingezet bij dementie ) gekregen
Dat hielp uiteindelijk ook niet meer

Ik had Noa,wel gescheiden van de andere honden . Die lagen bv lekker te slapen En Noa,plofte op een hond neer


Ik had de bench met daarover heen een fleece kleed , die stond naast het bed
Dat is ook een tijdje,goed gegaan
Maar uiteindelijk werden het vele gebroken /slapeloze nachten

Het ritueel begon in de namiddag
En ging uren en uren door
Ze kon niet meer alleen zijn , dan raakte ze nog meer van het padje
Ik heb geen idee of er inmiddels weer andere medicatie is
Ik vrees dat je een pittige tijd tegemoet gaat
Joep kreeg Cholodin (deed helemaal niks) en hij krijgt Vita-min van Puur.
Cholodin was op aanraden van de da en voor Vita-min kreeg ik de tip op BP.
Joep is geen bench gewend, we hebben er wel éen dus dat zou ik kunnen proberen. Daarom dek ik 'm toe met een katoentje, zodat het lekker donker en behaaglijk is.
Ik heb de huisdierendokter gemaild en alles uitgelegd en gevraagd of hij een suggestie heeft.
En ik zal de Rescue klaarzetten.
#3421448
Hanny schreef: do 11 mar 2021, 14:21 Onze oude Roos, doet het nog goed. Ze krijgt haar incontinentie pilletje, haar solidago tabletje en per dag twee druppels cbd olie. Dat krijgt ze al een paar jaar en ze blijft tevreden door gaan.
We gaan hier maar mee door.
Onze vaste regel is, of ze nog een goed leven heeft en dat heeft ze absoluut. Ik weet niet, of het leven van een hond met al die onrust wel goed is, maar dat kun jij alleen beslissen.
De cbd druppel gaat hier gewoon op een klein stukje brood, we doen daar niet moeilijk over.
Drie keer per dag een druppel is misschien nog wel verstandiger. Het lijkt me het proberen waard. Wij gebruiken 2,75%

Hanny
Wat heeft Roos dan voor klachten?
Ik wil alles proberen!
Dit is net nieuw, sinds 2 nachten, verder is Joep absoluut niet onrustig.
Ik ga 's informatie/een dealer opzoeken!
#3421464
- pien - schreef: do 11 mar 2021, 13:11 Nou, we zijn mooi in de aap gelogeerd, want nu begint het 'nachtelijk dwalen'.
Sinds zondagnacht wordt er 's nachts anderhalf uur lang getrippeld op de overloop en in de slaapkamer, proberen op het voeteneind te springen, graven in het vinyl, hij loopt heen en weer en staat dan weer een tijdje te staan...
Elke keer leg ik hem weer in z'n mandje meteen naast mijn kant, en dek hem toe met een handdoek. En dan herhaalt alles zich weer.
Hij (vr)eet goed en gaat lekker mee wandelen.
Wat kan ik hier mee? Mijn dochter opperde CBDolie of Rescue. Het laatste heb ik in huis maar geen idee of dat geschikt is. Ik kan wel zorgen dat ik het naast het bed heb staan, op een stukje brood gedruppeld bijv.
Ik zou beide proberen. Ja, het is pijnlijk dat ik het zeg maar wat heb je te verliezen :-\ :-*
#3421467
Ik zou alles proberen. Misschien niet door elkaar, maar begin anders vannacht met de rescue die je hebt en bestel alvast cbd. Als de rescue in die tijd niets heeft gedaan ga je op cbd over. Mocht dat niets doen dan kun je de kruiden van de huisdierendokter nog proberen etc.

Mijn honden zijn gelukkig nooit dement geworden, dus ik kan geen ervaringen delen met bepaalde middelen wat dat betreft. Maar zorgen voor zieke oudjes is erg zwaar :bigarmhug:
Fijn dat hij naast je bed slaapt zodat je er voor hem kunt zijn als hij in de war is :-*

Oh waar ik nog aan denk, zou een lampje aanlaten misschien helpen? Zodat hij kan zien waar hij is?
#3421482
Roos ziet weinig en hoort weinig, of niets. Bijna 15. Een tijd terug was ze duidelijk onrustig.
Toen heb ik haar tijdelijk een pijnstiller gegeven, niet veel verbetering.
Toen een ander merk cbd olie en ze kan het leven weer aan.
De solidago geef ik, omdat ik altijd hoor van nierklachten bij oude honden. Eigen initiatief.
Toen haar moeder oud was, heeft ze bij ons op de kamer geslapen, maar wel in de bench. Dat gaf ons allemaal rust.

Hanny
#3421533
Hanny schreef: do 11 mar 2021, 20:23 Roos ziet weinig en hoort weinig, of niets. Bijna 15. Een tijd terug was ze duidelijk onrustig.
Toen heb ik haar tijdelijk een pijnstiller gegeven, niet veel verbetering.
Toen een ander merk cbd olie en ze kan het leven weer aan.
De solidago geef ik, omdat ik altijd hoor van nierklachten bij oude honden. Eigen initiatief.
Toen haar moeder oud was, heeft ze bij ons op de kamer geslapen, maar wel in de bench. Dat gaf ons allemaal rust.

Hanny
Fijn dat het Roos goed doet!
Een bench kent Joep niet (heb er wel aan gedacht) dus die wil ik niet ineens introduceren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door