Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3421534
smulpaap schreef: do 11 mar 2021, 13:48 CBD olie deed bij Noa,helemaal niets
Resque heb ik geen ervaring mee
Noa,heeft van de da nog wel enige tijd een middel (Ik ben de naam vergeten , word nogal eens ingezet bij dementie ) gekregen
Dat hielp uiteindelijk ook niet meer

Ik had Noa,wel gescheiden van de andere honden . Die lagen bv lekker te slapen En Noa,plofte op een hond neer


Ik had de bench met daarover heen een fleece kleed , die stond naast het bed
Dat is ook een tijdje,goed gegaan
Maar uiteindelijk werden het vele gebroken /slapeloze nachten

Het ritueel begon in de namiddag
En ging uren en uren door
Ze kon niet meer alleen zijn , dan raakte ze nog meer van het padje
Ik heb geen idee of er inmiddels weer andere medicatie is
Ik vrees dat je een pittige tijd tegemoet gaat
O o, wat een gedoe kan het zijn hè...wat heb je veel voor haar gedaan :-*
Ik heb alleen gelezen over alle avonturen met de koets en dergelijke of heb je dit ook vermeld op het forum?
#3421536
Lizzy schreef: do 11 mar 2021, 17:07 Ik zou beide proberen. Ja, het is pijnlijk dat ik het zeg maar wat heb je te verliezen :-\ :-*
Soms vliegt het me aan dat dit het begin van het einde is en ik straks mijn Joepie misschien niet meer (her)ken maar liever recht voor z'n raap dan eromheen draaien :-*
Ik ben niet echt bekend met dementie maar heb wel gegoogeld natuurlijk. Er is niks aan te doen...alleen een beetje pappen en nathouden...

Ik heb goed nieuws : na een stukje brood met vier druppeltjes Rescue (van een flesje wat al best lang open is :-\ ) wat ik hem rond 22 u gegeven heb hebben we de hele nacht door kunnen slapen
:groupwave2:
#3421537
Eef+Stippels schreef: do 11 mar 2021, 17:19 Ik zou alles proberen. Misschien niet door elkaar, maar begin anders vannacht met de rescue die je hebt en bestel alvast cbd. Als de rescue in die tijd niets heeft gedaan ga je op cbd over. Mocht dat niets doen dan kun je de kruiden van de huisdierendokter nog proberen etc.

Mijn honden zijn gelukkig nooit dement geworden, dus ik kan geen ervaringen delen met bepaalde middelen wat dat betreft. Maar zorgen voor zieke oudjes is erg zwaar :bigarmhug:
Fijn dat hij naast je bed slaapt zodat je er voor hem kunt zijn als hij in de war is :-*

Oh waar ik nog aan denk, zou een lampje aanlaten misschien helpen? Zodat hij kan zien waar hij is?
Het licht op de overloop is altijd aan dus schijnt zo de kamer in (niet te fel/niet te donker) :)
Ja, zo vlak naast me hoef ik mijn hand maar uit te steken en kan ik hem aaien of even toedekken.
#3421553
Maci gaf ik altijd vitamine B complex.
Hij werd echt maar heel langzaam steeds meer dement.
Hij ging oa. meer blaffen. Of voor een verkeerde ruit staan om naar binnen te willen, en dan staan blaffen en als je de deur dan opende en zei kom maar hierlangs, keek ie me aan van ??? :???: en liep weg ;D
Verder dieper slapen. En ook wat oude honden vaker hebben als ze iets willen : NU!
Ik merkte gewoon vaker dat ie iets niet meer snapte (kan ook deels gehoor zijn geweest) en dat ik hem meer moest begeleiden. Soms was het ook echt alsof ie "ergens anders was".
Af en toe een plasje binnen (laat "je" maar weg) gebeurde ook, maar gelukkig niet al te vaak. Volgens mij vergat ie wel eens gewoon dat ie had moeten plassen buiten. Hij sliep wel altijd buiten dus dat was makkelijker denk ik.
Echt heel ver is het bij hem dan niet gegaan, overleden aan wat anders, maar was wel zeker al 2 jaartjes aan de gang.

Dus hoop dat het bij jullie ook maar langzaamaan gaat
#3421756
In een bench opsluiten zou ik niet doen. Een hond met dementie heeft bewegingsdrang. Dat zou ik zoveel mogelijk toelaten (wel ervoor zorgen dat hij zich niet klem gaat lopen).
Onze hond stopte 's nachts niet meer met lopen en hijgen uit zichzelf. Manlief is toen bij hem in de huiskamer op de grond (op een matras) gaan slapen. Als de hond ging spoken dan legde hij hem weer rustig naast het matras neer en dan sliep hij weer verder. Dit heeft hij 2 jaar volgehouden.
Bij onze hond hielpen de cbd druppels wel goed. Hij liet zijn plas alleen soms 's nachts tijdens zijn slaap lopen, daarvoor deden we hem een luier om.
#3421778
Kaio schreef: vr 12 mar 2021, 16:52 Maci gaf ik altijd vitamine B complex.
Hij werd echt maar heel langzaam steeds meer dement.
Hij ging oa. meer blaffen. Of voor een verkeerde ruit staan om naar binnen te willen, en dan staan blaffen en als je de deur dan opende en zei kom maar hierlangs, keek ie me aan van ??? :???: en liep weg ;D
Verder dieper slapen. En ook wat oude honden vaker hebben als ze iets willen : NU!
Ik merkte gewoon vaker dat ie iets niet meer snapte (kan ook deels gehoor zijn geweest) en dat ik hem meer moest begeleiden. Soms was het ook echt alsof ie "ergens anders was".
Af en toe een plasje binnen (laat "je" maar weg) gebeurde ook, maar gelukkig niet al te vaak. Volgens mij vergat ie wel eens gewoon dat ie had moeten plassen buiten. Hij sliep wel altijd buiten dus dat was makkelijker denk ik.
Echt heel ver is het bij hem dan niet gegaan, overleden aan wat anders, maar was wel zeker al 2 jaartjes aan de gang.

Dus hoop dat het bij jullie ook maar langzaamaan gaat
Ach jeetje...
Ja, dat NU! merk ik wel aan Joep...
En het lijkt inderdaad ook soms of Joep 'ergens anders is'. Ik dacht ook eerst dat het z'n gehoor kon zijn tot er allerlei andere dingen begonnen te spelen en het geheel van de som dus dementie was.
De huisdierendokter raadt Geria en Destress aan. De Rescue helpt prima...maar dan heb ik wat achter de hand mocht het niet meer helpen.
Vit B complex zal ik 's op zoeken. Van welk merk had je die?
#3421781
Laika schreef: ma 15 mar 2021, 08:28 In een bench opsluiten zou ik niet doen. Een hond met dementie heeft bewegingsdrang. Dat zou ik zoveel mogelijk toelaten (wel ervoor zorgen dat hij zich niet klem gaat lopen).
Onze hond stopte 's nachts niet meer met lopen en hijgen uit zichzelf. Manlief is toen bij hem in de huiskamer op de grond (op een matras) gaan slapen. Als de hond ging spoken dan legde hij hem weer rustig naast het matras neer en dan sliep hij weer verder. Dit heeft hij 2 jaar volgehouden.
Bij onze hond hielpen de cbd druppels wel goed. Hij liet zijn plas alleen soms 's nachts tijdens zijn slaap lopen, daarvoor deden we hem een luier om.

Ach jeetje...zo onrustig...

CBD-olie heb ik ook nog achter de hand.
Er zijn toch meer honden met dementie dan ik dacht/gevonden had met googlen...
Achteraf is mijn Keesje toch ook wel dement geweest :-X

Een opvallend groot percentage van de honden van dit onderzoek had een een nier- of leverprobleem. Terwijl zij verder geen andere klachten hadden die dit soort problemen deed vermoeden.

Het is van groot belang om bij honden met ouderdoms- of dementieverschijnselen eerst uit te sluiten of er niet sprake is van een lever- of nierprobleem. De verschijnselen zijn namelijk bij dit soort problemen identiek aan dementerend honden.


Heeft iemand ervaring met het bovenstaande?
#3421812
Ik had voor Noa,de vit B 50 complex van Bional

Noa was al gewend aan de bench , ik had het deurtje open staan . Het kleed over de bench heen gaf haar meestal wel een gevoel van rust . Maar vaak tippelde ze ook uren door de slaapkamer

En ja de,lever en nierfunctie . Die liet ik al 2 tot 3 x per jaar checken . Zeker als ze zo oud worden is het wel fijn om te weten hoe het daarmee gesteld is . Noa haar waardes waren voor haar leeftijd prima in orde
Incontinent is Noa,nooit geweest
En ja,, wat de middelen betreft , dat verschilt van hond tot hond denk ik
Wij wisselden vaak van gedachten, wanneer is het tijd om haar te,laten gaan . Fysiek was ze voor zo'n oude taart nog best oké
Maar uiteindelijk hoefden we de beslissing niet te nemen . Ze kneep er zelf tussenuit
Ik zat achter de pc , ze kwam naast me staan . Twee keer een zucht en ze zakte in elkaar .
#3421813
Laika schreef: ma 15 mar 2021, 08:28 In een bench opsluiten zou ik niet doen. Een hond met dementie heeft bewegingsdrang. Dat zou ik zoveel mogelijk toelaten (wel ervoor zorgen dat hij zich niet klem gaat lopen).
Onze hond stopte 's nachts niet meer met lopen en hijgen uit zichzelf. Manlief is toen bij hem in de huiskamer op de grond (op een matras) gaan slapen. Als de hond ging spoken dan legde hij hem weer rustig naast het matras neer en dan sliep hij weer verder. Dit heeft hij 2 jaar volgehouden.
Bij onze hond hielpen de cbd druppels wel goed. Hij liet zijn plas alleen soms 's nachts tijdens zijn slaap lopen, daarvoor deden we hem een luier om.
Wauw, respect voor je man dat hij dat 2 jaar heeft volgehouden.
Ik heb een aantal maanden voor Xindy beneden geslapen en het brak me echt op dat je constant alert moet zijn en steeds actie moet ondernemen gedurende de nacht.

- pien - schreef: Ach jeetje...zo onrustig...

CBD-olie heb ik ook nog achter de hand.
Er zijn toch meer honden met dementie dan ik dacht/gevonden had met googlen...
Achteraf is mijn Keesje toch ook wel dement geweest :-X

Een opvallend groot percentage van de honden van dit onderzoek had een een nier- of leverprobleem. Terwijl zij verder geen andere klachten hadden die dit soort problemen deed vermoeden.

Het is van groot belang om bij honden met ouderdoms- of dementieverschijnselen eerst uit te sluiten of er niet sprake is van een lever- of nierprobleem. De verschijnselen zijn namelijk bij dit soort problemen identiek aan dementerend honden.


Heeft iemand ervaring met het bovenstaande?
Nee geen ervaring mee. Waar komt die quote vandaan?
Ik zou het gewoon even bij je da navragen.
#3421836
Eef+Stippels schreef: ma 15 mar 2021, 16:02 Wauw, respect voor je man dat hij dat 2 jaar heeft volgehouden.
Ik heb een aantal maanden voor Xindy beneden geslapen en het brak me echt op dat je constant alert moet zijn en steeds actie moet ondernemen gedurende de nacht.




Nee geen ervaring mee. Waar komt die quote vandaan?
Ik zou het gewoon even bij je da navragen.
Bij het googlen naar 'dementie hond' kwam ik dit tegen van een dierenartspraktijk. Er werd, in het geval dat het aan nieren en/of lever lag, een bepaald merk br#kken aangeraden.
#3421861
Aiuto was al licht aan het dementeren (bleek achteraf) toen we zijn lever en nierfunctie lieten testen(we wilden pijnstillers gaan proberen omdat hij wat moeite had met opstaan).
Zijn lever en nierwaardes waren prima in orde.
Ik heb wel eens gelezen dat een blaasontsteking bij oudere mensen een dementieachtig beeld kan geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door