Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3412589
Hier gebruiken we al best lang galliprant ( > 1 jaar) voor Fozzy's ED, hij loopt echt beter en ook minder vaak last van echt slechte dagen.
Tot nu toe niet echt iets wat ik echt als bijwerking kan linken.
Als ie echt weer slecht is dan gaat er wel weer een paar dagen gewone pijnstillers alla rimadyl in, maar dat is niet zo vaak nodig gelukkig
Door ille
#3412755
Welke van de 2 werkt eigenlijk het beste? Mokka sukkelt weer met de spondylose. Sinds 14 dagen heeft ze hevige pijn. Eerst heeft ze 10 dagen rycarfa gehad. Toen was het iets beter. Na 10 dagen is ze overgestapt op galliprant. Maar na 4 dagen heeft ze terug hevige pijn gekregen. Nu krijgt ze de rycarfa samen met de galliprant. Nu 2 dagen later en nog bijna geen verbetering. Is cimalgex misschien een sterkere pijnstiller?
Door Anne in Zweden
#3413169
Ik ken alleen Cimalgex. Lupi doet het daar heel goed op, terwijl ze niet eens de volle dosis krijgt (40 ipv 60 mg per dag). Maar ze krijgt er wel een hele batterij supplementen bij: Backmotion, Maxiflexx, Flexijoint, groenlipmosselpoeder, collageenpoeder en bone broth. Plus mariadistel en Solidago ter ondersteuning voor de nieren en lever. Het is veel, maar op deze manier zie je totaal niet aan haar dat ze flinke spondylose en artrose heeft; ze crosst door het leven, kan weer zelf op de bank stappen, dat soort dingen.
Door Envie
#3413206
ille schreef: do 05 nov 2020, 15:05 Welke van de 2 werkt eigenlijk het beste? Mokka sukkelt weer met de spondylose. Sinds 14 dagen heeft ze hevige pijn. Eerst heeft ze 10 dagen rycarfa gehad. Toen was het iets beter. Na 10 dagen is ze overgestapt op galliprant. Maar na 4 dagen heeft ze terug hevige pijn gekregen. Nu krijgt ze de rycarfa samen met de galliprant. Nu 2 dagen later en nog bijna geen verbetering. Is cimalgex misschien een sterkere pijnstiller?
Wat jammer dat dat niet voldoende werkt, ik zou in jouw geval overleggen met Da?
Hier begonnen met de galliprant, meneer heeft net lekker liggen dollen met zijn kleine grote vriendin :P
Door Envie
#3413207
Anne in Zweden schreef: di 10 nov 2020, 11:27 Ik ken alleen Cimalgex. Lupi doet het daar heel goed op, terwijl ze niet eens de volle dosis krijgt (40 ipv 60 mg per dag). Maar ze krijgt er wel een hele batterij supplementen bij: Backmotion, Maxiflexx, Flexijoint, groenlipmosselpoeder, collageenpoeder en bone broth. Plus mariadistel en Solidago ter ondersteuning voor de nieren en lever. Het is veel, maar op deze manier zie je totaal niet aan haar dat ze flinke spondylose en artrose heeft; ze crosst door het leven, kan weer zelf op de bank stappen, dat soort dingen.
Op dit moment krijgt hij verder nog groenlipmosselpoeder(Lunderl.) en visolie van RG.
Welk collageen poeder zou t beste zijn, die kan ik evt ook nog toevoegen.
En mariadistel en Solidago, is dat een complex?
Door Anne in Zweden
#3413226
Envie schreef: di 10 nov 2020, 20:26 Op dit moment krijgt hij verder nog groenlipmosselpoeder(Lunderl.) en visolie van RG.
Welk collageen poeder zou t beste zijn, die kan ik evt ook nog toevoegen.
En mariadistel en Solidago, is dat een complex?
Nee, mariadistelpoeder is een los poeder; ik heb momenteel een naamloze, via Amazon gekocht, biologisch uit Polen. Er staat alleen 'Milk Thistle', EU Agriculture en het bio-nummer van de producent op de verpakking. Maar er zijn nog andere merken, ik heb ook tijden de biologische van Biotona gebruikt (maar die was tijdelijk niet leverbaar).

Solidago van A. Vogel zijn tabletjes.

Collageenpoeder heb ik van Lunderland, momenteel combineer ik dat met Hagebuttenschalen van Lunderland. O ja, ze krijgen hier ook iedere dag een theelepel Wildlachsöl van Lunderland. Is ook goed voor de botjes.
Door Envie
#3413324
Anne in Zweden schreef: wo 11 nov 2020, 12:30 Nee, mariadistelpoeder is een los poeder; ik heb momenteel een naamloze, via Amazon gekocht, biologisch uit Polen. Er staat alleen 'Milk Thistle', EU Agriculture en het bio-nummer van de producent op de verpakking. Maar er zijn nog andere merken, ik heb ook tijden de biologische van Biotona gebruikt (maar die was tijdelijk niet leverbaar).

Solidago van A. Vogel zijn tabletjes.

Collageenpoeder heb ik van Lunderland, momenteel combineer ik dat met Hagebuttenschalen van Lunderland. O ja, ze krijgen hier ook iedere dag een theelepel Wildlachsöl van Lunderland. Is ook goed voor de botjes.
Dank je !!
Door Janie2
#3414572
Welke van de twee is het geworden?
Kwa “maag acceptatie” kan het nog wel eens schelen. Mijn hond lijkt met zijn buik meer te reageren op cimalgex en die bijwerking zie ik minder op onsior (wij starten wel altijd meteen zitac erbij). Beide stillen pijn hetzelfde bij hem heb ik het idee.
Door Envie
#3414605
Janie2 schreef: di 01 dec 2020, 20:34 Welke van de twee is het geworden?
Kwa “maag acceptatie” kan het nog wel eens schelen. Mijn hond lijkt met zijn buik meer te reageren op cimalgex en die bijwerking zie ik minder op onsior (wij starten wel altijd meteen zitac erbij). Beide stillen pijn hetzelfde bij hem heb ik het idee.
We zijn begonnen met Galliprant, een lage dosering die nog omhoog kan.
Ik ben verder ook weer begonnen met cbd-olie, om de dosering galliprant voorlopig zo te kunnen houden.
Onsior wilde mijn Da niet geven, daar waren ze van afgestapt (??)
En verder krijgt hij nog groenlipmossel, collageen, visolie, en gekookt eten met eierschaalpoeder. En n hoop liefde en aandacht ;)
Door plextor10000
#3437880
Onze Tiesto - een airedale van 11 jaar, heeft ook artrose, sinds afgelopen dinsdag van de DA Galliprant 100mg gekregen. Het zou een week tot 2 weken kunnen duren totdat er effect was.
Dag 1 erna - tiesto kon weer opstaan, en wilde zelfs weer lopen
Dag 2 - steeds vrolijker - de nacht erna, hevige diarree als water gehad op de tegelvloer - een stank niet te harden -
Vanaf dat moment elke 2 uur uitlaten met zelfde euvel , hij eet amper nog, is lusteloos , gisteravond om half 11 nog uitgelaten ( weer diarree ) met de hoop dat hij de nacht door komt. Vannacht om half 4 wordt mijn vrouw wakker, en zegt, weer diarree, weer uitgelaten ( weer diarree ).

Straks de DA bellen - stoppen ? Halveren ? Gaat dit over na een paar dagen ? Het kan een goed geneesmiddel zijn, maar deze bijwerking is niet vol te houden ( niet alleen voor de hond, maar ook in huis )

Inge en Bono schreef: do 29 okt 2020, 11:04 Pum kreeg galliprant, we zijn ermee gestopt omdat het er op lijkt dat ze na ongeveer een maand gebruik gigantisch aan de diarree gaat. En dan diarree als water, om de paar uur, en na een aantal keer op een dag met bloed erbij.
(In de bijsluiter staat dat 'veldstudies nooit langer dan 28 dagen duurden en langduriger behandeling zorgvuldig moet worden overwogen'.)
Gezien de bijsluiter stopte ik de galliprant als ze zulke diarree kreeg, omdat het me sowieso niet leek te helpen bij dergelijke klachten. Met 2 dagen waren de klachten dan over.
De 1e keer dat dit gebeurde kon het een virusje zijn. Of iets waar ze eerder last van had.
De 2e keer was dan wel erg toevallig. Maar ze heeft echt baat bij pijnstilling, dus toch weer gestart, maar deze keer na 3 weken 2 dagen gestopt ('preventief': om te kijken of dan de diarree weg zou blijven). Helaas begon de ellende toch weer een ruime week na die 2 dagen. Direct weer gestopt, maar nu definitief.
Door Lizzy
#3437884
plextor10000 schreef: za 08 jan 2022, 05:15 Onze Tiesto - een airedale van 11 jaar, heeft ook artrose, sinds afgelopen dinsdag van de DA Galliprant 100mg gekregen. Het zou een week tot 2 weken kunnen duren totdat er effect was.
Dag 1 erna - tiesto kon weer opstaan, en wilde zelfs weer lopen
Dag 2 - steeds vrolijker - de nacht erna, hevige diarree als water gehad op de tegelvloer - een stank niet te harden -
Vanaf dat moment elke 2 uur uitlaten met zelfde euvel , hij eet amper nog, is lusteloos , gisteravond om half 11 nog uitgelaten ( weer diarree ) met de hoop dat hij de nacht door komt. Vannacht om half 4 wordt mijn vrouw wakker, en zegt, weer diarree, weer uitgelaten ( weer diarree ).

Straks de DA bellen - stoppen ? Halveren ? Gaat dit over na een paar dagen ? Het kan een goed geneesmiddel zijn, maar deze bijwerking is niet vol te houden ( niet alleen voor de hond, maar ook in huis )
Ik denk dat je echt direct contact op moet nemen met de dierenarts. Dit kan een virus zijn hoor (er heerst in Zoetermeer bijv. al een paar weken een diarree virus) maar ik denk dat de kans groot is dat dit van de pijnstiller is. En dan kun je hier niet mee door gaan.
Door plextor10000
#3437898
We hebben vanmorgen de DA gebeld, die adviseerde verder te gaan met halve tabletten, en indien na het weekend de diarree niet verbeterd was weer kontakt op te nemen.
Door Lizzy
#3437907
plextor10000 schreef: za 08 jan 2022, 11:59 We hebben vanmorgen de DA gebeld, die adviseerde verder te gaan met halve tabletten, en indien na het weekend de diarree niet verbeterd was weer kontakt op te nemen.
OK. Ik denk een strak plan zo. Fijn dat je gebeld hebt! Ik hoop dat de diarree weg gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door