Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#3412080
Mijn golden van 13+ krijgt steeds meer pijn door spondylose/artrose. Verdraagt inmiddels de novacam niet goed. Heeft ook last van zijn eten, zie verder evt mijn topic
viewtopic.php?f=1&t=138702

We gaan binnenkort over op een andere pijnstiller. Mag kiezen uit bovenstaande.
Hoor graag jullie ervaring/tips ::) en bedankt alvast !!
Door Lizzy
#3412137
Ja nee, dat is ook prima natuurlijk!

Ik hoop dat er wat ervaringen gedeeld gaan worden.... Tot nu toe is het een beetje droevig....
Door eelke
#3412140
Joep krijgt Cimalgex. Nu heb ik geen andere pijnstiller langdurig gebruikt voor hem (wel eens metacam toen hij een keer een zere rug had bv) dus wat ervaringen delen betreft is dat lastig; ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar dit werd voorgeschreven omdat het inderdaad minder effect op de maag zou hebben. Joep is ook gevoelig op zijn maag, maar dat gaat wel goed. Hij krijgt er wel altijd een scheutje geitenmelk bij. Af en toe heeft hij een dag last van zijn maag, en dan sla ik een keer over.
Door toscak
#3412144
Ik heb de Galliprant een half jaar voor Bob gebruikt voordat hij overleed. De fysieke resultaten waren goed. Hij knapte er enorm van op. Lange termijn resultaten is natuurlijk lastig te zeggen omdat hij er niet meer is.

Mocht ik weer zoiets nodig hebben, dan zou ik het weer inzetten.
Door Envie
#3412164
eelke schreef: ma 26 okt 2020, 07:00 Joep krijgt Cimalgex. Nu heb ik geen andere pijnstiller langdurig gebruikt voor hem (wel eens metacam toen hij een keer een zere rug had bv) dus wat ervaringen delen betreft is dat lastig; ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar dit werd voorgeschreven omdat het inderdaad minder effect op de maag zou hebben. Joep is ook gevoelig op zijn maag, maar dat gaat wel goed. Hij krijgt er wel altijd een scheutje geitenmelk bij. Af en toe heeft hij een dag last van zijn maag, en dan sla ik een keer over.
Dank je !!
toscak schreef:Ik heb de Galliprant een half jaar voor Bob gebruikt voordat hij overleed. De fysieke resultaten waren goed. Hij knapte er enorm van op. Lange termijn resultaten is natuurlijk lastig te zeggen omdat hij er niet meer is.
Mocht ik weer zoiets nodig hebben, dan zou ik het weer inzetten.
Dank voor je reactie !!
Maar het is dus alleen een pijnstiller, en geen ontstekingsremmer ??
Door Anne in Zweden
#3412175
Onze Max heeft een jaar of drie-vier Cimalgex gekregen ivm artrose, en hij is er dik vijftien jaar mee geworden. Omdat zijn leverwaarden (of nierwaarden, weet het niet meer precies, maar een van de twee, niet allebei) op een gegeven moment wat stegen ben ik er Chinese kruiden bij gaan geven, maar verder is hij er happy oud op geworden. De homeopatische da raadde Cimalgex ook aan omdat het de NSAID met de minste bijwerkingen voor nieren en lever had.

Onze Lupi krijgt nu sinds driekwart jaar of zo ook Cimalgex ivm flinke spondylose en artrose. Ze mag 60 mg per dag hebben maar ik geef haar maar 40 mg, om wat lucht naar boven te houden voor het geval de klachten erger worden. Momenteel merk ik niets aan haar qua pijn oid. Ze speelt en rent en klimt op de bank en wriggelt regelmatig op haar rug de halve keuken door. :biggrin2:

Galliprant ken ik niet, maar ik zal de da hier er eens naar vragen. Is misschien nog een goeie om achter de hand te houden, mocht de Cimalgex op een gegeven moment niet goed genoeg meer werken bij Lupi. Lupi is nog maar zes, dus die moet nog minstens zes jaar op pijnstillers door het leven...
Door Envie
#3412208
Anne in Zweden schreef: ma 26 okt 2020, 13:56 Onze Max heeft een jaar of drie-vier Cimalgex gekregen ivm artrose, en hij is er dik vijftien jaar mee geworden. Omdat zijn leverwaarden (of nierwaarden, weet het niet meer precies, maar een van de twee, niet allebei) op een gegeven moment wat stegen ben ik er Chinese kruiden bij gaan geven, maar verder is hij er happy oud op geworden. De homeopatische da raadde Cimalgex ook aan omdat het de NSAID met de minste bijwerkingen voor nieren en lever had.

Onze Lupi krijgt nu sinds driekwart jaar of zo ook Cimalgex ivm flinke spondylose en artrose. Ze mag 60 mg per dag hebben maar ik geef haar maar 40 mg, om wat lucht naar boven te houden voor het geval de klachten erger worden. Momenteel merk ik niets aan haar qua pijn oid. Ze speelt en rent en klimt op de bank en wriggelt regelmatig op haar rug de halve keuken door. :biggrin2:

Galliprant ken ik niet, maar ik zal de da hier er eens naar vragen. Is misschien nog een goeie om achter de hand te houden, mocht de Cimalgex op een gegeven moment niet goed genoeg meer werken bij Lupi. Lupi is nog maar zes, dus die moet nog minstens zes jaar op pijnstillers door het leven...
Dat is ook zorgelijk :-\ en bedankt voor je reactie !
toscak schreef:Het is een NSAID.


bedankt !
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3412366
Pum kreeg galliprant, we zijn ermee gestopt omdat het er op lijkt dat ze na ongeveer een maand gebruik gigantisch aan de diarree gaat. En dan diarree als water, om de paar uur, en na een aantal keer op een dag met bloed erbij.
(In de bijsluiter staat dat 'veldstudies nooit langer dan 28 dagen duurden en langduriger behandeling zorgvuldig moet worden overwogen'.)
Gezien de bijsluiter stopte ik de galliprant als ze zulke diarree kreeg, omdat het me sowieso niet leek te helpen bij dergelijke klachten. Met 2 dagen waren de klachten dan over.
De 1e keer dat dit gebeurde kon het een virusje zijn. Of iets waar ze eerder last van had.
De 2e keer was dan wel erg toevallig. Maar ze heeft echt baat bij pijnstilling, dus toch weer gestart, maar deze keer na 3 weken 2 dagen gestopt ('preventief': om te kijken of dan de diarree weg zou blijven). Helaas begon de ellende toch weer een ruime week na die 2 dagen. Direct weer gestopt, maar nu definitief.
Door Envie
#3412386
Inge en Bono schreef: do 29 okt 2020, 11:04 Pum kreeg galliprant, we zijn ermee gestopt omdat het er op lijkt dat ze na ongeveer een maand gebruik gigantisch aan de diarree gaat. En dan diarree als water, om de paar uur, en na een aantal keer op een dag met bloed erbij.
(In de bijsluiter staat dat 'veldstudies nooit langer dan 28 dagen duurden en langduriger behandeling zorgvuldig moet worden overwogen'.)
Gezien de bijsluiter stopte ik de galliprant als ze zulke diarree kreeg, omdat het me sowieso niet leek te helpen bij dergelijke klachten. Met 2 dagen waren de klachten dan over.
De 1e keer dat dit gebeurde kon het een virusje zijn. Of iets waar ze eerder last van had.
De 2e keer was dan wel erg toevallig. Maar ze heeft echt baat bij pijnstilling, dus toch weer gestart, maar deze keer na 3 weken 2 dagen gestopt ('preventief': om te kijken of dan de diarree weg zou blijven). Helaas begon de ellende toch weer een ruime week na die 2 dagen. Direct weer gestopt, maar nu definitief.
Bedankt voor t delen van je ervaring, hier dus ook één die aan de dunne raakt door waarschijnlijk novacam. Daarom straks een andere pijnstiller.
Mag ik vragen wat je nu gebruikt?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3412393
Meloxidyl, fingers crossed dat dat goed gaat/blijft gaan. Ze heeft weleens metacam gehad voor een aantal dagen en daar had ze voor die korte termijn geen last van.
Door Envie
#3412396
Inge en Bono schreef: vr 30 okt 2020, 07:34 Meloxidyl, fingers crossed dat dat goed gaat/blijft gaan. Ze heeft weleens metacam gehad voor een aantal dagen en daar had ze voor die korte termijn geen last van.
Je voert verder rauw? Ik ben even op een gekookt menu overgestapt. Heb het idee dat t daar ook mee temaken heeft omdat hij een jaartje geleden al geen bot meer kon hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door