Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3410195
Ons nestje is vandaag 3 weken oud. Zien er goed uit, zijn levendig maar ik vind dat er erg weinig ontlasting is. 8 pups, 6 reuen en 2 teefjes, zie wat gelige dunne ontlasting met slijm, op 2 weken oud ontwormt, althans dat wat er in bleef. Zie ze vaak poephouding aannemen maar komt dan niks uit. DA gebeld en die adviseert Finidiar maar volgens mij is dit voor diarree toch of beter gezegd als ze diarree hebben dan geef je dit. Als er al poepje uitkomt is dit niet hard in ieder geval. Vaseline geprobeerd hiermee om anus gedraaid / gemasseerd om te stimuleren, met wisselend succes.
Door Lizzy
#3410196
faya schreef: vr 18 sep 2020, 15:08 Ons nestje is vandaag 3 weken oud. Zien er goed uit, zijn levendig maar ik vind dat er erg weinig ontlasting is. 8 pups, 6 reuen en 2 teefjes, zie wat gelige dunne ontlasting met slijm, op 2 weken oud ontwormt, althans dat wat er in bleef. Zie ze vaak poephouding aannemen maar komt dan niks uit. DA gebeld en die adviseert Finidiar maar volgens mij is dit voor diarree toch of beter gezegd als ze diarree hebben dan geef je dit. Als er al poepje uitkomt is dit niet hard in ieder geval. Vaseline geprobeerd hiermee om anus gedraaid / gemasseerd om te stimuleren, met wisselend succes.
Drinken ze nog bij mams? Krijgen ze ook puppymelk?

Welk ontwormingsmiddel heb je gebruikt?

Ik denk dat probiotica prima is. Maar ik zou er wel eentje nemen waar de bacterie-stam Enterococcus faecium in zit.
Door faya
#3410198
Lizzy schreef: vr 18 sep 2020, 15:59 Drinken ze nog bij mams? Krijgen ze ook puppymelk?

Welk ontwormingsmiddel heb je gebruikt?

Ik denk dat probiotica prima is. Maar ik zou er wel eentje nemen waar de bacterie-stam Enterococcus faecium in zit.
Ha, fijn al reactie. Ja, tot noch toe alleen moedermelk gehad dit keer nog niet bijgevoerd met puppymelk. Heb drontal suspensie voor pups gebruikt nu precies week geleden. Welke probiotica adviseer jij? Ik ben er helemaal niet mee bekend maar lees nu allerlei dingen over zoolac, benebac, en nog wat merken kapoectate, fortiflora, canikur pro, protexin pro-kolon, pfffff zo veel soorten
Door Lizzy
#3410365
faya schreef: vr 18 sep 2020, 16:09 Ha, fijn al reactie. Ja, tot noch toe alleen moedermelk gehad dit keer nog niet bijgevoerd met puppymelk. Heb drontal suspensie voor pups gebruikt nu precies week geleden. Welke probiotica adviseer jij? Ik ben er helemaal niet mee bekend maar lees nu allerlei dingen over zoolac, benebac, en nog wat merken kapoectate, fortiflora, canikur pro, protexin pro-kolon, pfffff zo veel soorten
Ik vind die van Puur prima (en daar zit die stam ook in, met meerdere stammen). Protexin is ook prima maar bevat volgens mij alleen die ene stam. Dat is wat jammer. Hoewel wel eens wordt gesuggereerd dat dit de enige nuttige stam is voor honden. Ja, ik weet het niet, wie het weet mag het zeggen! Benebac is ook prima, hoewel ik daar best wel veel "bij stoffen" in vind zitten waar ik niet kapot van ben (zoals zonnebloemolie) maar misschien is ie wel makkelijk toe te dienen bij pups, wat dan weer een voordeel is. Lastig dus.

Canikur pro, wat een rare ingrediëntenlijst op medpets?

Ingrediënten:
Sojaolie, geïnactiveerde gist, plantaardig eiwithydrolysaat, glucose, natriumchloride.

Waar zijn de bacteriestammen gebleven?

Nou ja, ik ging voor Puur of Protexin en dan de Pro Solube. Oh, je zou ook nog die van Dr. Mercola kunnen nemen maar dan moet je wel een dikke portemonnee hebben :biggrin2:

https://www.oervoer.com/probiotica-dr-m ... -pets-90gr
Door faya
#3410368
dank je Lizzy voor laatste reactie, ben voor eigen gemoedsrust naar DA geweest afgelopen zaterdag. Alle pups mee op excursie samen met moeders in auto. Ontlasting van 1 pup onderzocht geen Giarda, geen andere parasieten. Geen harde buikjes. advies voedingssupplement laxatract. Inmiddels met bijvoeren Prins vleesschijven begonnen ( ben je het vast niet mee eens ) en de pups hebben nu allemaal poep!!! Juppy all systems go. Ik ben dus niet aan het afspenen zorg nog dat Dazzle er zo 1x per 2-3 uur bijgaat, al wil Dazzle zelf gewoon minder eten. Gisteren wel BARF dingen gehaald bij Islamcentre om af te wisselen met de KVV. Alles ziet er nu prima uit en gaat goed. Vrijdag zijn ze 4 weken.
Door Lizzy
#3410378
Oh maar dat is hartstikke goed nieuws joh! Fijn!!

Waar ben ik het niet mee eens denk je? Met afspenen op 3 weken? Ik vind het wat vroeg maar soms moet je wat! Sommige fokkers laten hun pups op 2 weken al in de gore brokkenpap zwemmen. Daar heb ik wel moeite mee. Of bedoel je de vleesschijven van Prins? Ik vind het geen geweldig merk (ingrediënten zijn nou niet om helemaal blij van te worden), maar ja joh, zo zie je maar: ieder doet het op z'n eigen manier.
Door faya
#3410516
nee, echt weinig ontlasting. Gelukkig lijkt nu alles genormaliseerd, geef de laxatrat ook niet meer en 1x per dag krijgen ze wat prins schijven met geitenmelk van de boer. Ze groeien goed en yes, all systems go!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door