Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hydra
#3407518
Hoi,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier voor het laatst ben geweest, maar ik zit nu met een vraag en dit forum lijkt mij een goede plek om deze te stellen.
Owen ruikt de laatste tijd nogal.. niet zo lekker. Uiteraard weet ik dat een hond een geur bij zich draagt, maar het is de afgelopen weken flink sterk geworden. Hij is ongeveer een maand geleden getrimd en gewassen en toen rook hij ‘ normaal’. Hij heeft in de tussentijd een paar keer gezwommen, maar eerder rook hij daarna nooit zo sterk. Ik heb hem uiteindelijk dan maar gewassen, maar het heeft weinig effect gehad. Zijn vacht voelt verder niet vettig of iets.
Mijn vraag: moet ik een betere shampoo kopen en zo ja, welke? Of zou dit ook met voeding te maken kunnen hebben en wat zou ik dan aan zijn voeding kunnen toevoegen?
Alvast bedankt. :)
Door Lizzy
#3407522
Hydra schreef: zo 26 jul 2020, 21:08 Hoi,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier voor het laatst ben geweest, maar ik zit nu met een vraag en dit forum lijkt mij een goede plek om deze te stellen.
Owen ruikt de laatste tijd nogal.. niet zo lekker. Uiteraard weet ik dat een hond een geur bij zich draagt, maar het is de afgelopen weken flink sterk geworden. Hij is ongeveer een maand geleden getrimd en gewassen en toen rook hij ‘ normaal’. Hij heeft in de tussentijd een paar keer gezwommen, maar eerder rook hij daarna nooit zo sterk. Ik heb hem uiteindelijk dan maar gewassen, maar het heeft weinig effect gehad. Zijn vacht voelt verder niet vettig of iets.
Mijn vraag: moet ik een betere shampoo kopen en zo ja, welke? Of zou dit ook met voeding te maken kunnen hebben en wat zou ik dan aan zijn voeding kunnen toevoegen?
Alvast bedankt. :)
Zijn er ook andere problemen, zoals jeuk?

Mij doet het denken aan gisten op de huid. Of een bacteriële infectie.

Wat eet hij precies?
Door Hydra
#3407536
Nope, totaal geen jeuk. In het verleden heeft hij veel last gehad van een mijtenallergie, maar de afgelopen jaren is dat allemaal erg stabiel.
Hij eet afwisselende soorten KVV aangevuld met doils.
Door Lizzy
#3407705
Hydra schreef: ma 27 jul 2020, 07:39 Nope, totaal geen jeuk. In het verleden heeft hij veel last gehad van een mijtenallergie, maar de afgelopen jaren is dat allemaal erg stabiel.
Hij eet afwisselende soorten KVV aangevuld met doils.
Doils visolie? Ik ben daar zelf niet kapot van en zou overstappen naar een goede visolie (geschikt voor mensen) in capsules. Ik vind Royal Green goed. Een zeer goed opneembare soort en zeer stabiel + schoon.

Je zou chlorella kunnen proberen tegen de lucht. Ook hiervoor geldt weer: neem een goede kwaliteit chlorella. De beste vind ik nog steeds die van Ron Fonteine: https://www.leefbewust.com/webwinkel/pr ... chlorella/

Je moet dit wel langzaam opbouwen. Je begint dus bijv. met 2 keer per dag 1 pil (of poeder) en bouwt dit heel langzaam op naar 2 keer 10 tabletten. Dit doe je niet in dagen maar in weken.

Wat voor merken KVV geef je? Zit daar premix of graan in? Want dan zou ik overstappen naar een merk zonder premix/graan.

Qua shampoo weet ik het niet... Ik was mijn honden nooit.... Ik hoop dat er nog reactie op deze vraag komt van iemand!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3407708
hmm ok. Ruikende vachten kunnen komen door te veel ondervacht, gisten, allergien en ook bacteriele infecties(hoeft niet eens met jeuk gepaard te gaan). Of door ziektes. Maar ook door lang nat blijven van de vacht. Dus kan ook door vaak zwemmen en niet goed opdrogen komen.
Hoe ziet zijn huid eruit? Nergens zwarte vlekjes of schilfers of kleine rode puntjes bij de haarzakjes?

Ik moet er een ook gaan wassen hier, veel ondervacht en vettig en dan gaan ze ook eerder stinken. Dus die is van het weekend de Sjaak. :biggrin2:
Ik heb nu jeanpeau, is wel reteduur. Welke ik ook goed vind is Double K shampoo, is wel een goede prijs kwaliteit verhouding.
Veel goedkope shampoo's is het echt niet bij een newf, werkt gewoon echt niet.
Qua wassen, 2x wassen, waarvan de 2e keer 20 minuten laten inwerken.
Ik vind een conditioner ook nog zeker fijn bij mijn hondjes.
Door Pien123
#3407730
En bv mogelijk een candidae schimmelinfectie in de darmen kan voor veel problemen zorgen.
Zeker als je niet iets aan de huid ziet, zou ik aan darmen denken en dat was probleem bij ons.

Met bioresonantie is mijn vorige hond doorgemeten en behandeld.
Van een stinkerdje veranderde het in frisse hond.
Bovendien heeft ze haar energie er weer door terug gekregen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door