Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Melips
#3406144
Mijn hond, Layla, was vanmorgen geopereerd. Ze had baarmoederontsteking en is eruit gehaald.
Ze is aan het bijkomen en ligt lekker op haar kleed.
Maar haar lichaamstemperatuur is 37.3. Aangezien het lichaamstemperatuur bij honden tussen de 38 en 39 graden ligt is dit dan niet te laag?
Ik heb al een deken over haar heen gelegd.
Ik bel morgen ochtend zo wie zo de dierenarts voor advies. Ondertussen blijf ik vannacht bij haar slapen.

Gr. Een ongeruste pitbull mommy.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3406146
Door de narcose kan de lichaamstemperatuur, normaal tussen de 38 en 39 graden, dalen. Ook heeft narcose invloed op de ademhaling en de bloedsomloop. Na de narcose zal dit allemaal weer terugkeren naar normaal. Het kan echter een tijdje duren voordat alles weer helemaal normaal is.
https://dierenziekenhuizen.nl/caressa-d ... n-operatie

Wat "een tijdje" is weet ik echter niet.
Ik zou verwachten dat het morgenochtend toch wel weer normaal moet zijn.

O, en hier een ander topic hierover.
viewtopic.php?t=102111

Dus kan ook 1,5 of 2 dagen duren.

Door Lizzy
#3406164
Hoe gaat het nu?

Ik leg gerust een warme kruik bij m'n hond na een narcose/operatie. Ze gaan er dan vanzelf bij in de buurt liggen of vanaf liggen naar behoefte. Zet m'n verwarming ook standaard wel op 20 of zelfs 20,5. Want ze hebben het gewoon moeilijk met warmte vast houden.

Ik hoop dat ze inmiddels al weer normale temperatuur heeft!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door