Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3406166
Dank allemaal weer!

Het gaat naar omstandigheden vrij goed met ons muppeke. Ze heeft goed geslapen, wilde vanochtend weer vrijwillig mee wandelen, nam vrijwillig de pijnstiller aan, en bedelt om eten. Ik heb plukjes blikvoer ingevroren op een bordje, die kan ze wat makkelijker verwerken dan de normale blikbrij. Het kost haar nog wel moeite de tong te sturen, en als ik het bevroren stukje niet OP de tong weet te leggen, moet ze er lange tijd mee manoeuvreren om het voor haar keelgat te krijgen. En dat op de tong leggen gaat vrij lastig, ze pakt het liever anders aan maar dan belandt het dus naast de tong en is ze constant aan het smakken. Ze kwijlt dan trouwens niet meer zoveel als gisteren en eerdere dagen. Ook bij de wandeling vanochtend kwijlde ze niet. Ze probeert ook weer zelf te drinken, al is dat nog een heel karwei, en daarbij belandt wel veel kwijl in het water. Na iedere drinkpoging moet ik het water wisselen, want ik kan de slijmdraden er zo uitvissen. Mjam! :-X :biggrin2:

Maar ze is dus wel opgeknapt sinds gisteren. Hopelijk zet het herstel goed door zo. Straks gaan we weer naar de da voor een ab-spuit (ik moest toch met Lupi naar de da voor een rondje waterloopband).

@Fenixjuh: ja, veel drinken is goed, maar dat kon ze de afgelopen dagen dus niet. De tong was zo dik dat ze niet eens het puntje uit haar mond kon steken, en dus kon ze geen water oppakken. Ik heb geprobeerd het met een spuitje toe te dienen, maar het meeste liep er meteen weer uit via die boxerslobbers van d'r, en ze kwijlde ook ontzettend (wat ze normaal niet of nauwelijks doet), wat het watertransport naar de keel ook niet makkelijker maakte. Gelukkig durft ze nu zelf weer te drinken, en hoewel dat nog niet helemaal soepel gaat, heb ik goede hoop dat dat wel weer goed komt.

Ik heb zojuist even gevoeld, de zwelling onder haar kin is nog steeds weg, en ze ligt ook weer met haar kin op haar poot, wat ze gisteren ook niet kon ivm de zwelling/pijn. Hopelijk betekent dat dat het abces niet opnieuw is volgelopen met pus. Lijkt me in ieder geval een goed teken!
#3406196
Update: het gaat echt de goede kant op nu. Ze heeft vanmiddag een ab-spuit gehad, vanaf morgen krijgt ze nog vier dagen ab-pillen en iedere dag 70 mg Cimalgex.

Eten gaat steeds beter. Haar tong lijkt zodanig te zijn geslonken dat ik kleine hapjes blikvoer er makkelijk bovenop kan leggen, of eigenlijk drukt ze de tong gewoon weer ver genoeg naar beneden - waaruit ik dan afleid dat hij minder gezwollen is. Een beetje rood is hij nog wel, voor zover ik kan zien, maar dat trekt de komende dagen hopelijk weg. Bij het drinken produceert ze ook niet meer van die enorme slijmdraden, dus ook dat gaat blijkbaar beter.

We hopen dat het weer een gevalletje 'het loopt met een sisser af' zal zijn. Daar grossiert onze slabbersnoet in. Altijd weer fijn voor het hartritme... ::) :-X

Bedankt weer allemaal! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door