Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3404368
Onze golden krijgt op dit moment novacam voor zijn artrose/spondylose, en we zijn voorzichtig aan t afbouwen.
Daarnaast krijgt hij flexijoint met duivelsklauw en wat gember tegen misselijkheid vooraf. Ook gestart met groenlipmossel en golden paste en visolie van Rg. Ik wil er in de toekomst misschien cbd-olie bij gaan geven, maar wat is nu de beste volgorde?

's Morgens geef ik eerst de groenlipmossel, daarna novacam met een beetje voer.
In de middag de gember met flexijoint
In de avond nog n klein hapje met golden paste/visolie.

Hoe kan t beter...?
#3404403
Envie schreef: di 02 jun 2020, 16:40 Onze golden krijgt op dit moment novacam voor zijn artrose/spondylose, en we zijn voorzichtig aan t afbouwen.
Daarnaast krijgt hij flexijoint met duivelsklauw en wat gember tegen misselijkheid vooraf. Ook gestart met groenlipmossel en golden paste en visolie van Rg. Ik wil er in de toekomst misschien cbd-olie bij gaan geven, maar wat is nu de beste volgorde?

's Morgens geef ik eerst de groenlipmossel, daarna novacam met een beetje voer.
In de middag de gember met flexijoint
In de avond nog n klein hapje met golden paste/visolie.

Hoe kan t beter...?
Ik hoor altijd dat allerlei medicijnen en supplementen niet naast elkaar gegeven kunnen worden. NSAID niet met CBD en Duivelsklauw bijv. Ik heb er zelf nooit iets vervelends bij gemerkt (bij mezelf of bij de honden) maar het is dus wel altijd een beetje uitkijken.

Groenlipmossel + Novacam lijkt me een uitstekende combinatie, aangezien groenlipmossel ook een beschermende werking zou hebben bij NSAID op de maag.

Golden Paste kun je het beste over meerdere kleine porties per dag verdelen dus ik zou zelf in de middag bij de gember en flexijoint ook Golden Paste geven en dit 's avonds weer geven. In de avond (of in de middag - volgens mij komt dat niet zo krap) met visolie.

CBD olie "moet" je ook over de dag verspreiden. En ik zou beginnen met 1 druppel per dag per keer. Dan 2 druppels per dag per keer (dus 2 druppels in totaal, verspreid over de dag). Dan 3 druppels. En dan naar 2 keer per dag 2 druppels, 1 keer per dag 1 druppel en dan naar 3 keer per dag 3 druppels, kijken hoe het gaat.
#3404431
Lizzy schreef: wo 03 jun 2020, 06:58 Ik hoor altijd dat allerlei medicijnen en supplementen niet naast elkaar gegeven kunnen worden. NSAID niet met CBD en Duivelsklauw bijv. Ik heb er zelf nooit iets vervelends bij gemerkt (bij mezelf of bij de honden) maar het is dus wel altijd een beetje uitkijken.

Groenlipmossel + Novacam lijkt me een uitstekende combinatie, aangezien groenlipmossel ook een beschermende werking zou hebben bij NSAID op de maag.

Golden Paste kun je het beste over meerdere kleine porties per dag verdelen dus ik zou zelf in de middag bij de gember en flexijoint ook Golden Paste geven en dit 's avonds weer geven. In de avond (of in de middag - volgens mij komt dat niet zo krap) met visolie.

CBD olie "moet" je ook over de dag verspreiden. En ik zou beginnen met 1 druppel per dag per keer. Dan 2 druppels per dag per keer (dus 2 druppels in totaal, verspreid over de dag). Dan 3 druppels. En dan naar 2 keer per dag 2 druppels, 1 keer per dag 1 druppel en dan naar 3 keer per dag 3 druppels, kijken hoe het gaat.
Dank voor je reactie, ik had hier en daar ook al iets gezien, maar wilde iets meer zekerheid.
Hoeveel cbd mag een hond van <40kg hebben, 3x daags 3 druppels, wordt dat dan niet wat veel?
#3404449
Envie schreef: wo 03 jun 2020, 16:01 Dank voor je reactie, ik had hier en daar ook al iets gezien, maar wilde iets meer zekerheid.
Hoeveel cbd mag een hond van <40kg hebben, 3x daags 3 druppels, wordt dat dan niet wat veel?
Dit hangt ook af van het percentage CBD dat je kiest. Ik gebruik zelf 2,7% van Jacob Hooy en dan vind ik 9 druppels in totaal (langzaam opbouwen) prima. Ga je voor een hogere CBD, dan langzamer opbouwen en dan misschien minder. Het hangt erg af hoe je hond reageert natuurlijk. En hoeveel pijn ie heeft.
#3404581
Lizzy schreef: do 04 jun 2020, 07:37 Dit hangt ook af van het percentage CBD dat je kiest. Ik gebruik zelf 2,7% van Jacob Hooy en dan vind ik 9 druppels in totaal (langzaam opbouwen) prima. Ga je voor een hogere CBD, dan langzamer opbouwen en dan misschien minder. Het hangt erg af hoe je hond reageert natuurlijk. En hoeveel pijn ie heeft.
Kwam ook ergens tegen dat cbd beter niet met duivelsklauw gegeven wordt.
Zou dan de Flexi zonder duivelsklauw niet een betere optie zijn? En dan cbd tegen pijn geven? (Naast de novacam)
Fles Flexi is bijna op, dus binnenkort nieuwe bestellen...

En super bedankt voor t meedenken !!
#3404599
Envie schreef: za 06 jun 2020, 13:04 Kwam ook ergens tegen dat cbd beter niet met duivelsklauw gegeven wordt.
Zou dan de Flexi zonder duivelsklauw niet een betere optie zijn? En dan cbd tegen pijn geven? (Naast de novacam)
Fles Flexi is bijna op, dus binnenkort nieuwe bestellen...

En super bedankt voor t meedenken !!
Ik heb de indruk dat Flexijoint het voornamelijk van de duivelsklauw moet hebben, dus als je geen duivelsklauw wilt geven dan zou je de Flexijoint gewoon weg kunnen laten denk ik.

Ik lees regelmatig dat uit onderzoek blijkt dat sowieso glucosamine en chondroitine niets doen.. En je supplementatie is al zo compleet dat Flexijoint zonder duivelsklauw naar mijn idee waarschijnlijk niets toevoegt.

Golden paste geef ik zelf 3x per dag en dan de eerste keer 4 uur na de novacam.
#3404620
Eef+Stippels schreef: za 06 jun 2020, 16:29 Ik heb de indruk dat Flexijoint het voornamelijk van de duivelsklauw moet hebben, dus als je geen duivelsklauw wilt geven dan zou je de Flexijoint gewoon weg kunnen laten denk ik.

Ik lees regelmatig dat uit onderzoek blijkt dat sowieso glucosamine en chondroitine niets doen.. En je supplementatie is al zo compleet dat Flexijoint zonder duivelsklauw naar mijn idee waarschijnlijk niets toevoegt.

Golden paste geef ik zelf 3x per dag en dan de eerste keer 4 uur na de novacam.
Ik zou t eens kunnen proberen natuurlijk, bedankt voor je reactie !!
#3404650
Envie schreef: za 06 jun 2020, 13:04 Kwam ook ergens tegen dat cbd beter niet met duivelsklauw gegeven wordt.
Zou dan de Flexi zonder duivelsklauw niet een betere optie zijn? En dan cbd tegen pijn geven? (Naast de novacam)
Fles Flexi is bijna op, dus binnenkort nieuwe bestellen...

En super bedankt voor t meedenken !!
Waar kwam je dat tegen? Ik heb zelf nooit iets nadeligs gemerkt....?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door