Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#3403716
We zijn gisteren bij de da geweest en ik moest het even laten bezinken, want mijn da had beter gehoopt inmiddels. Haar hart klopt erg hard en onregelmatig.
Ze heeft Furosemide erbij gekregen. Hopen dat dat helpt.
Tot nu toe was haar hartslag thuis 80-90, maar gisteravond was het 100 terwijl ze lag te slapen :-\
Vanochtend zijn haar slijmvliezen weer erg bleek. Ik hoop zo dat de furosemide een groot verschil gaat maken :angel2:

Overigens doet mijn da de euthanasie hetzelfde als veel andere praktijken, je moet je hond afgeven voor de narcose prik en daarna krijg je ze weer terug. Daarna weer afgeven voor de tweede prik. Niet ideaal dus :-\
Straks wordt het toch nog Dier & Rust... Ik ken ze niet, dat vind ik niet zo prettig, maar als ik haar dan wel gewoon mag vasthouden, dan heeft dat mijn voorkeur. Ik zie op hun site niets over corona maatregelen, maar ik ga ze nog bellen.
Ik hoop gewoon ontzettend hard dat ze de coronatoestand overleeft en ze heel erg opknapt van de furosemide..
Laika schreef: Is de kans groot dat je bij nacht en ontij die beslissing moet nemen? Bij sommige hartaandoeningen treft het de hond onverwachts (tijdens spel bijvoorbeeld) Dan is het heel snel voorbij.
Als het steeds een beetje slechter gaat zakt de hond op het laatst weg en dit kan heel vredig gaan.
Wanneer ze erg benauwd wordt gebeurt dit niet plotseling zomaar in de nacht denk ik, dan kan je voor jezelf en voor haar het moment wel bepalen.

Ik hoop dat je dinsdag wat meer duidelijkheid krijgt en ik ga duimen dat Xindy goed op de medicatie reageert en nog een tijd bij je mag blijven :-*
Bedankt voor het meedenken :-*
Ik heb het nagevraagd, fijner om te weten dan om verrast te worden.
Mijn da schat die kans op 5%. Het is dus gelukkig veel waarschijnlijker dat ze langzaam achteruit gaat en we gewoon een afspraak kunnen maken. Dat vind ik wel een geruststelling, want ik doe 's nachts geen oog dicht van de zorgen..

Onze eerste hond heeft 's nachts een inwendige bloeding gekregen. Als je dan midden in de nacht gejank hoort en je komt beneden in een kamer vol ontlastig met een hond die naar je toe wil komen, maar dat niet kan, helemaal in shock. Echt verschrikkelijk. En dan moet je op tomtom naar een onbekende praktijk in een plaats verderop, en wil de dienstdoende arts het arme oudje ook nog perse eerst aanprikken om te checken of er bloed in zijn buik zit. Bah :-\
Dat heeft me wel bang gemaakt eerlijk gezegd.
pearlsofpassion schreef:Ja dat hoop ik ook. Dat ze gewoon 2021 mag gaan meemaken. :-*
Dat zou helemaal fijn zijn :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3403760
Ik duim me suf voor xindy. En ook dat je een praktijk vindt waarbij je er wel bij mag zijn of die zelfs huisbezoeken doen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3403843
oo Maci kreeg er meteen vochtafdrijvers bij. Minder vocht betekent dat het hart minder hard hoeft te werken.
Ze gaan er wel ontzettend veel van drinken en piesen. Hoewel het weer tegenstrijdig klinkt moeten ze ook weer veel drinken (om nieren en zo te beschermen vanwege de vochtafdrijvers)
Door Eef+Stippels
#3403851
De furoseral (en jullie duimen :-* ) begon gisteren merkbaar wat te doen :D
Ze had zo'n mooie kleur en was beter te pas. Niet perse actief (veel te warm), maar meer tevreden.
Nu is haar kleur ietsje minder dan gisteren, maar wel prima. Ze is ook actiever en ik zie haar derde ooglid minder.

Ze moet idd veel plassen (en is incontinent) en ze drinkt nu ook meer. Dat voelt idd tegenstrijdig, dus fijn om te horen dat dat normaal is :)

Ze ging de afgelopen weken zo hard achteruit dat ik de hoop een beetje verloor :-\
Ze verzette zich niet eens bij de da dinsdag, terwijl ze normaal bijna niet op de tafel te houden is. Nu keek ze me alleen maar heel teleurgesteld aan :'(

Maar nu lijkt het dan toch de goede kant op te gaan.
Wat een opluchting, misschien mag ze dan toch nog een tijdje bij ons zijn :angel2:

Over 1,5 week gaan we weer voor controle.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3403853
Dan gaan wij heel hard duimen dat bij de volgende controle ze weer gewoon staat te spartelen op de tafel ;)

Nee hoor, laten we hopen dat ze nu beseft dat het best wel meevalt bij de DA....en dat als die goed nieuws meegeeft het baasje super blij wordt.

Fijn in ieder geval dat ze zich nu zichtbaar beter voelt, dat zal zeker een opluchting zijn :)
Door Eef+Stippels
#3403894
Dank voor de duimen!

Gisteravond nam ik haar pols nog even na een wandelingetje van 10 minuten, en die was toch nog opgelopen tot 120 ...
Een week terug zat ze rond de 90 na een korte wandeling.
Nou ja, het gaat erom hoe ze zich voelt en ml zei gisteravond ook nog dat ze er tevredener uit ziet
En vanochtend toen ik beneden kwam lag ze heerlijk te relaxen :)
Ina schreef: vr 22 mei 2020, 14:42 Dan gaan wij heel hard duimen dat bij de volgende controle ze weer gewoon staat te spartelen op de tafel ;)

Nee hoor, laten we hopen dat ze nu beseft dat het best wel meevalt bij de DA....en dat als die goed nieuws meegeeft het baasje super blij wordt.

Fijn in ieder geval dat ze zich nu zichtbaar beter voelt, dat zal zeker een opluchting zijn :)
;D ;D
Thnx :-*
Door Eef+Stippels
#3404149
Bedankt voor het vragen :-*

De furoseral doet wel wat :)
Ze is wat beter te pas. Ik hoop dat dat nog iets meer kan verbeteren met een hogere dosis, dat vraag ik dinsdag even als we weer voor controle gaan.

Haar hartslag blijft wel hoger dan twee weken terug.. 100 bpm tijdens slaap :-\
Ik heb ook een keer 72 tijdens slaap gemeten, lager dan in lange tijd, maar volgens mij gaat het alle kanten op..
Na beweging komt ze gelukkig nog niet boven de 120 uit.

Vanochtend heeft ze een heerlijk rondje gescharreld :smitten:
Tussen de middag heeft ze meestal geen zin/energie, 's avonds wil ze wel weer een klein rondje doen. Tussen de middag lust ze wel een lekkere gedroogde snack ipv een wandeling :)
Ze eet nog steeds heel goed, gelukkig!

Al met al is het zo te doen. Zoals het zonder furosemide was, dat was bijna geen leven meer :-X Maar ik hoop dat we het voor haar nog iets beter kunnen krijgen.

Bella wordt ineens zelfstandiger. Als Xindy in de Doggyride zit, wandelt en speelt ze nu zelf verder. Ik denk dat het haar duidelijk wordt dat ze straks zonder Xindy moet.. En af en toe kruipt ze heel dicht tegen Xindy aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door