Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3402771
Ja, ik vind dat ook. Het is nu gewoon echt een slechte optie om voor een echo te gaan, wetende dat ze heel erg bang is en wetende dat je haar niet eens zelf vast mag houden. En bovendien veranderd er weinig/niks aan wat je kunt doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3402780
Eef+Stippels schreef: vr 08 mei 2020, 08:14 Thnx!
Omega 3 en ubiquinol: check.

Alleen die Canina Hart Vitaal krijgt ze nog niet. Zou dat veilig met Cardisure samengaan?
Ik zou dan losse meidoorn halen. Je kan dat samen geven met cardisure. De meidoorn versterkt de werking van de cardisure.

Als je googled op meidoorn en hartklachten dan kom je diverse artikelen tegen (wel bij mensen) welke interacties meidoorn heeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3402781
Eef+Stippels schreef: vr 08 mei 2020, 11:43 Dankjulliewel :-*

Ik heb de cardisure opgehaald en daar beginnen we vandaag mee.
Hopelijk knapt ze daar van op :angel2:
Dat denk ik wel, geef het een dag of drie en dan ga je als het goed is vooruitgang zien.
Door Eef+Stippels
#3402788
Angelique schreef: vr 08 mei 2020, 13:03 Ik zou dan losse meidoorn halen. Je kan dat samen geven met cardisure. De meidoorn versterkt de werking van de cardisure.

Als je googled op meidoorn en hartklachten dan kom je diverse artikelen tegen (wel bij mensen) welke interacties meidoorn heeft.
Ga ik naar kijken, bedankt!
Angelique schreef: vr 08 mei 2020, 13:04 Dat denk ik wel, geef het een dag of drie en dan ga je als het goed is vooruitgang zien.
Over drie dagen al, wauw dat zou fijn zijn :)
Door Eef+Stippels
#3403092
Dankjewel :-*

Tot nu toe nog geen verbetering te zien, maar het is pas net dag 3 en de eerste week krijgt ze de halve dosering en vanaf de tweede week de volle dosering.

Van het weekend was ze erg sloom, ik denk door de warmte. Gisteravond (toen het hard begon te waaien) en vanavond heeft ze wel met plezier en pit een kort rondje meegelopen. En vanmiddag heeft ze met haar nieuwe knuffelhaai van 1 meter gespeeld :smitten: :smitten:
De rest van de tijd slaapt ze.
Ze eet gelukkig nog steeds erg goed :D

Je zit zo tussen hoop en vrees de hele tijd :-X

Edit: ze krijgt nu ook weer golden paste (met gember). Hopelijk helpt dat tegen de pijn in haar gewrichten.
Door Eef+Stippels
#3403111
Dankjewel :-*
En bedankt voor de link!

Toen ik haar vanochtend haar hartmedicatie gaf, keek ze wat beter uit haar ogen :angel2:
Maar ze stond niet op en kuchtte wel.
Ik kreeg een gezicht vol kusjes :smitten: en daarna ging ze weer slapen.

Weet iemand waarom ze de eerste week halve dosering Cardisure moet krijgen?
Ben ik vergeten te vragen en ik vind het niet in de gebruiksaanwijzing of via koekel.
Moeten ze er langzaam aan wennen?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3403132
Och Eef, ik heb dit topic volledig gemist.
Fijn dat ze vanochtend iets beter uit dr ogen keek. Ingewikkeld hoor en loodzwaar.

Als alle natuurlijke middeltjes niet werken, zou je dan nog iets sterkers dan een nsaid kunnen overwegen? Tramadol oid? Bij humaan gebruik staan hartklachten niet bij de contra-indicaties.

Ik vind je zeker niet ontaard dat je geen echo wilt doen. Hopelijk knapt ze op van de hartmedicatie. :-*
Door Lizzy
#3403134
Ik heb nou een paar bijsluiters zitten lezen en vind niks over de eerste week de halve dosis:

Dosering en toedieningsweg
De aanbevolen dosering mag niet worden overschreden.
Teneinde een juiste dosering te berekenen, dient het lichaamsgewicht zo nauwkeurig mogelijk te
worden bepaald.
Orale toediening van de tabletten in een dagelijkse dosis van 0,2 mg tot 0,6 mg pimobendan/kg
lichaamsgewicht. De dagdosis is bij voorkeur 0,5 mg pimobendan per kg lichaamsgewicht De
dagelijkse dosis moet worden verdeeld over twee toedieningen van 0,25 mg per kg: een halve dosis ’s
morgens en een halve dosis ongeveer 12 uur later. De onderhoudsdosering dient door de behandeld
dierenarts individueel en in overeenstemming met de ernst van de aandoening te worden bepaald.
Het diergeneesmiddel kan gecombineerd worden met een diuretische
behandeling (bv. furosemide).
Methode om een tablet met twee breuklijnen in vier gelijke delen te delen: Leg
de tablet op een vlak oppervlak met de breuklijnen naar boven en duw met uw
duim op het midden.
Elke dosis moet ongeveer één uur voor de maaltijd worden toegediend.
Door Eef+Stippels
#3403136
sam28 schreef: di 12 mei 2020, 10:19 Och Eef, ik heb dit topic volledig gemist.
Fijn dat ze vanochtend iets beter uit dr ogen keek. Ingewikkeld hoor en loodzwaar.

Als alle natuurlijke middeltjes niet werken, zou je dan nog iets sterkers dan een nsaid kunnen overwegen? Tramadol oid? Bij humaan gebruik staan hartklachten niet bij de contra-indicaties.

Ik vind je zeker niet ontaard dat je geen echo wilt doen. Hopelijk knapt ze op van de hartmedicatie. :-*
Bedankt voor het meedenken :-*
Ja, ik overweeg op het moment alles. Eventueel tramadol erbij is wel een optie.
Ik hoop dat de golden paste met gember nog wat gaat doen, want ik ben wel een beetje bang voor de bijwerkingen van tramadol. Het lijkt me erg onprettig voor haar als ze er duizelig oid van wordt.

Volgende week dinsdag heb ik een controle afspraak om te kijken hoe het gaat en hoe we verder gaan.

Vanochtend heeft ze heerlijk enthousiast gewandeld :smitten: :smitten:
Ze ging als een speer :D
En ik denk dan maar, beter dat ze dood neervalt van plezier, dan dat ik haar in alles moet beperken en ze ongelukkig is :-\
Haar twee belangrijkste dingen in het leven zijn wandelen en eten. En van alleen maar op de bank kunnen liggen wordt ze doodongelukkig.
Normaal geef ik haar een snackje als ze daarom vraagt (met nsaids krijgen ze hier maagpijn bij een lege maag), maar nu moet ze nuchter zijn voor de hartmedicatie 2x pd, dus dat is ook een beetje schipperen.

Nou ja, hopelijk mag ik hieruit opmaken dat ze nog een tijdje in goede doen mee mag :angel2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door