Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mackey73
#3401038
Hallo,

Mijn hondje heeft steeds een raar uitziend groeisel op haar hoofd, precies bij het kop van haar oor. Het lijkt een beetje op de vorm van een hondennagel? Ik heb een foto gemaakt, weet iemand misschien wat dit is?
Bijlagen
AF78639A-E46E-4BF8-A2CA-12FE3F9BDC8B.jpeg
AF78639A-E46E-4BF8-A2CA-12FE3F9BDC8B.jpeg (1.8 MiB) 1381 keer bekeken
2CE1B560-756F-4A3F-A4D1-CD41A43FE4F9.jpeg
2CE1B560-756F-4A3F-A4D1-CD41A43FE4F9.jpeg (1.75 MiB) 1381 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ina
#3401039
In eerste instantie dacht ik een teek, maar omdat het teruggroeiend is lijkt het me dan een talgklier die uitgehard raakt.

Heb je de DA er al eens naar laten kijken?

Bij mijn zwarte monster zit er sinds een jaar of zo zo'n talgklier in haar flank...die maak ik zo af en toe leeg/schoon en dan is het weer een tijdje weg....om daarna opeens weer terug te komen :(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3401044
Voor zover ik het zie, is het een talgophoping. Je kunt dat eraf trekken en dan blijft er een gaatje achter. Als er nog wat in achter blijft, zou je dat voorzichtig eruit kunnen drukken. Misschien naderhand het gaatje opvullen met wat mesitranzalf. Met een beetje geluk, blijft het op een gegeven moment weg.
Door Mackey73
#3401046
Ik dacht in eerste instantie ook aan een teek, en had het weggehaald. Het bloede best flink trouwens. Maar het groeit nu dus gewoon weer terug. Gek ding hè? Ik heb het nog niet aan de DA laten zien, want het is eigenlijk iets nieuws.... weet ook niet of dit dringend genoeg is nu met Corona om daar langs te gaan.

Ah ik zie nu de reactie van Doranto, dus toch waarschijnlijk talg ophoping. Ik ga ‘m weer weghalen en de zalf proberen. Fingers crossed dat het wegblijft!
Door Anne in Zweden
#3401053
Ik heb laatst bij onze Lupi vier van zulke flipseltjes weg laten halen, voor de zekerheid. Ze waren alle vier aan het groeien namelijk. Alle vier zijn opgestuurd voor controle en bleken goedaardig te zijn. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken, denk inderdaad dat het een wratje of talgdingetje is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door