Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3394374
Even snel een schildklier rondje google gedaan, maar het is op zich niet logisch. Bij een trage schildklier hoort het moe zijn, maar bij een versnelde schildklier veel drinken en plassen, afvallen, maar ook rusteloos, hyperactief, verhoogde hartfrequentie en diarree enzo.

Bij een trage schildklier staat specifiek omschreven dat veel drinken en plassen een trage schildklier uitsluiten... en het drukke en gejaagde van een versnelde herken ik dus echt niet. Waarschijnlijk hebben ze het dan daarom niet getest....
Door BlissSpirit
#3394379
Tja, vind symptomen altijd een leidraad, maar zeker niet vanzelfsprekend.
Bliss was ook schildklier patiënt, maar onze DA had nog nooit zo'n aspecifieke hond gezien qua klachten.
Dus zou me daar niet op vastpinnen.
Hoop dat je er snel achter komt wat je mannetje in de weg zit.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

#3394380
Normaal houden ze dat bloed wel even bij.
Bij ons op het labo was dat ongeveer 14 dagen. Maar hoe ouder het is, hoe minder betrouwbaar en sommige testen moeten binnen de 24u of zelfs een paar uur. Dat moet je even vragen of dat nog kan bij schildkliertesten, maar ik denk van wel hoor.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3394441
Bij Maci is de trage schildklier in eerste instantie ook niet opgemerkt. Dachten eerder aan cushing. Veel drinken en plassen en daarnaast ook nog eens mager. Niet dat je direct aan een trage schildklier denkt, maar de symptomen zijn vaak gewoon echt niet duidelijk . Maar de dermatoloog wou die wel als eerste testen. Niet alleen vanwege zijn vachtproblemen maar hoe hij oogde, beetje droeve blik en wat ingekakt staan.
Ik laat dus bij slome honden hier testen, een newf is ook een ras dat er gevoelig voor is, maar als ik me niet vergis een golden ook. Ik vind het erg jammer dat ze het niet meteen erbij hebben gedaan.
Door eelke
#3394446
Kaio schreef: ma 03 feb 2020, 09:26 Bij Maci is de trage schildklier in eerste instantie ook niet opgemerkt. Dachten eerder aan cushing. Veel drinken en plassen en daarnaast ook nog eens mager. Niet dat je direct aan een trage schildklier denkt, maar de symptomen zijn vaak gewoon echt niet duidelijk . Maar de dermatoloog wou die wel als eerste testen. Niet alleen vanwege zijn vachtproblemen maar hoe hij oogde, beetje droeve blik en wat ingekakt staan.
Ik laat dus bij slome honden hier testen, een newf is ook een ras dat er gevoelig voor is, maar als ik me niet vergis een golden ook. Ik vind het erg jammer dat ze het niet meteen erbij hebben gedaan.
Ja, maar hij is alleen sloom na 10-15 min wandelen. Thuis is hij rustig en slaapt hij wel meer, maar zo bij de dierenarts is hij hartstikke vrolijk, alert en fit... :-\ ik ga het toch deze week maar aankijken. Ik weet niet, ik zou dan liever opnieuw bloedprikken volgende week ofzo zodat ze meteen die CRP opnieuw kunnen checken zo na de antibiotica, en dan meteen de schildklier meenemen, met vers bloed.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3394470
Ja joh als je toch volgende week wilt gaan prikken idd dan pas doen. Zal zich al genoeg speldenprikkussen voelen ;)
Schildklier geeft gewoon soms maar vage klachten, kun je beter maar uitsluiten dan ;)
Door eelke
#3394484
Dit was vanmorgen, bij het water gaan lopen, vind ie leuk. Ik zie ook nog wel een stijve achterhand, maar hij loopt toch aardig monter en ook wel lekker door. Oh ja met niet echt passend tuig inderdaad (Marije denkt daar vast het hare van) maar zijn goede ligt bij mijn moeder.

https://youtu.be/NKzdWZvht7o

En dit was dan net, echt het laatste stukje naar huis. Hij wilde net ff wat harder lopen dan ik steeds en hij was ook weer ouderwets aan het trekken aan de riem (ik denk dat ie daarom scheef loopt met zijn nek maar daar zal ik ook nog eens extra opletten, of dat dat toch niet komt omdat hij daar een halsband aan heeft).

https://youtu.be/9rHPIeoiI-I

Nou ja. Vandaag in ieder geval geen hond waarvan ik denk, jeetje, ik moet je zo naar huis dragen. Nou ja, morgen weer een dag.
#3394489
Ik ben de 1e keer dat Pippa loops was en ik niet apart met B ging lopen echt geschrokken hoe snel haar conditie terug liep en toen was B 8 jaar.
Dus wellicht is hij nu ook weer conditie aan het opbouwen.
Fijn dat hij zo lekker mee hobbelde vandaag!
Door eelke
#3394493
MarijeEnBoomer schreef: ma 03 feb 2020, 20:18 Ik ben de 1e keer dat Pippa loops was en ik niet apart met B ging lopen echt geschrokken hoe snel haar conditie terug liep en toen was B 8 jaar.
Dus wellicht is hij nu ook weer conditie aan het opbouwen.
Fijn dat hij zo lekker mee hobbelde vandaag!
Ja, het rare is alleen wel dat hij na de castratie wel weer beter in conditie was dan hij nu is. Begin januari liep hij wel weer een half uur, en daarna werd het ineens een stuk minder. Misschien dat zijn prostaat dan toch nog aan het rommelen is, in combi met zich raar voelen door andere hormoonspiegels. Ik lees dat testosteron nog tot 6 weken na de castratie actief blijft. We zijn nu 7 weken verder.

Het zal vast niet al van die twee glucosamine pillen kunnen komen ::) :biggrin2: (die lastig in de hond te krijgen zijn zeg, grote vieze dingen).
Door eelke
#3395533
Blijft een beetje op en af. Vorig weekend kon hij niet meer op staan van de laminaatvloer (waar hij normaal al niet op gaat liggen). Hij had zich zo gedraaid dat hij plat op zijn buik lag met zijn heupen wijd (zoals pups kunnen liggen). Hij kreeg daardoor geen poot meer onder zijn lijf om omhoog te komen. Dat geeft dan wel een beetje paniek waardoor hij een soort van verstijfd en waardoor ik hem dan dus niet goed opgetild krijg. Daarna is hij wel wat dagen stijf geweest. Dat is wel echt sneu, lastig ook om te bedenken hoe dat te voorkomen want het huis ligt al vol vloerkleden. Gaat ie er precies naast liggen... :-\

Maar daarvoor en nu gaat het eigenlijk aardig prima. 20 min wandelen lukt hem al weer, en hij lijkt er ook wel weer plezier in te hebben. De huid op zijn buik is wel geïrriteerd, het is daar natuurlijk geschoren. Dat jeukt.

Hij komt wel vrolijker over, hij heeft gelukkig al weer een paar keer geloeid (wwhoooeeee doet ie dan :D ).
Door - pien -
#3395562
Sneu dat hij niet meer overend kon komen en een paar dagen stijfjes was :-\
Fijn dat hij al weer langer kan wandelen!
Ik hoop dat de glucosaminepillen aanslaan :)

Waarom loeit hij dan?
Doet hij dat bij iets leuks?
Door eelke
#3395565
Als, een soort geluksgevoel denk ik ofzo? Hij doet het in ieder geval op momenten dat hij zich prettig voelt, bij het thuiskomen of als we sochtends zijn opgestaan. Dan is hij blij, loopt hij wat rondjes met speelgoed in zijn bek, laat het los en dan whhooeeeeee. Heel zijn lijf straalt dan 'ik voel me erg okee' uit. Ik vind het schattig (en mijn neefje is zich al een rot geschrokken want die stond toen als klein peutertje erg dichtbij :D ).

Ik denk niet dat ie ooit echt de oude wordt. Al met al heeft het hem toch wel een klap gegeven, ziek zijn en de castratie. Maar ik heb niet meer het idee dat ie zo maar om kan kiepen, of dat ik hem naar huis moet dragen. En ik heb wel het idee dat hij het leven verder leuk vind en er lol in heeft, dus we maken er gewoon het beste van :)
Door - pien -
#3395580
Ooo, je neefje :biggrin2:
Leuk dat Joep dat doet ;D Ik zie het voor me :D
(zoiets als dat Rocco met z'n eend rondjes rent als ik thuiskom ;D )

Ja, als dit het is dan is dit het...hoe jammer ook. En ben je denk ik blij met alles wat 'ie 'beter' doet :)

Ik zit hier met 3 knarren 'op leeftijd' en vraag me af en toe (ook) af wat ik met sommige dingen moet of kan :-\
Door - pien -
#3395700
Lizzy schreef: di 21 jan 2020, 14:54 Van Gluco? Ja, die extra sterke van Holland & Barrett: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... k-60041631 maar die is tijdelijk uitverkocht >:( . En omdat Fritzi deze ook krijgt en ze al weken uitverkocht zijn, heb ik nu bij I herb gekeken en kom ik op deze uit: https://nl.iherb.com/pr/California-Gold ... Caps/69436 (onder de €22 blijvend).

Polder CBD ja, zonder THC. Voor een hond kleven er toch wat nadelen aan THC.
Lizzy, hoeveel van die H&B Glucosamine&Chondroïtine extra sterk mag een hondje van 10 kilo hebben?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door