Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3393092
Gentle heeft een darmbreuk, soort van hernia.....
Is een paar jaar geleden al een x geopereerd maar daar bijna aan onder door gegaan..
Kwa gezondheid gaat het super gelukkig en de kleine pup is inmiddels al 11!
Het enige is dat ie zo n moeite blijft houden met poepen....hij krijgt t er ook gewoon niet uit, iedere x een klein beetje...piept dan kijkt steeds naar achteren en soms word ie er bloedje chagerijnig van, wat te begrijpen is :cool:
Weten jullie iets om de ontlasting van zachter te krijgen(geen diarree feestjes !) zodat t wat makkelijker word voor hem?
Hij krijgt verschillende soorten kvv.
Door Too
#3393096
O dat is ook hartstikke rottig.
Ik denk aan psyllium, hartstikke mild maar prima spul om het net wat smeuïger te maken
Gebruikersavatar
Door doranto
#3393100
Honyx had ook heel erg moeite met poepen. Ik heb eerst geprobeerd het bot percentage naar beneden te brengen, maar dat hielp niet. Ik geef nu al geruime tijd 2x daags wat psyllium door zijn groentemix en sindsdien gaat het prima.
Ik heb altijd die van De Nieuwe Band. Die is biologisch en niet duur.
Gebruikersavatar
Door pike
#3393101
Dat is niet prettig nee. Mijn idee is ook psyllium vezels. Je kan die "enkelvoudig" kopen bij pit en pit. ;)
Door Robian
#3393107
Psyllium Husk was ook het eerste wat bij mij naar boven komt.
Sterkte met Gentle :-*
Door hannabelgje
#3393148
Bij Zoë wordt haar ontlasting minder hard met cbd olie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Lizzy
#3393152
me and my boys schreef: wo 15 jan 2020, 14:58 Gentle heeft een darmbreuk, soort van hernia.....
Is een paar jaar geleden al een x geopereerd maar daar bijna aan onder door gegaan..
Kwa gezondheid gaat het super gelukkig en de kleine pup is inmiddels al 11!
Het enige is dat ie zo n moeite blijft houden met poepen....hij krijgt t er ook gewoon niet uit, iedere x een klein beetje...piept dan kijkt steeds naar achteren en soms word ie er bloedje chagerijnig van, wat te begrijpen is :cool:
Weten jullie iets om de ontlasting van zachter te krijgen(geen diarree feestjes !) zodat t wat makkelijker word voor hem?
Hij krijgt verschillende soorten kvv.
Ach, arme pup!

Je kunt bladgroenten (gekookt of gepureerd) toevoegen. En wat extra spiervlees. En rauw ei. En eventueel (als bovenstaande niet helpt): wat extra vergine olijfolie.
Door tt-tjes
#3393156
Balou heeft jaren geleden een dubbele hernia perinealis gehad. Is toen geopereerd maar had daardoor toch een verzakking in zijn rectum, het laatste stuk darm voor de anus. Hier konden ze weinig aan doen, maar wel als restultaat dat daar de ontlasting bleef zitten en hij nog steeds moeite had met poepen.
Hij krijgt nu van mij 3 smaken kvv met een calciumsupplement ipv bot, en iedere maaltijd gekookte pompoen er bij. Helaas moet ik hem 2x daags toch een warm water klisma geven zodat hij kan poepen.
Maar op deze manier houden we het al ruim 4 jaar vol. Het ventje is nu bijna 15,5 jaar oud.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door