Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3392094
Bij Harmony zijn calcium oxelaat kristallen gevonden in haar urine. Haar urine is ook te zuur en staat op PH 5.
Hoe kan ik haar PH waarde omhoog krijgen. Ze krijgt voornamelijk Darf.
Ik vind veel over het omgedraaide maar minder info over dit.
De dierenarts wil haar natuurlijk aan de dieetbrokken zetten maar ik hoop dat ik het zelf op kan lossen.
#3392192
Ja ik heb het gelezen. Ik ben wel meer groenten aan het toevoegen in de hoop de ph minder zuur te krijgen.
Ik zag nu wel een medische KVV van Energique die pretendeert de urine alkalischer te maken. Als het gewoon niet lukt is dat misschien een optie. Zelf samenstellen is natuurlijk het beste maar met de ervaring met deze teef (karkassen uit keel moeten trekken en een keer operatie nav verstopping in darmen door bot) doe ik dat toch liever niet meer.
Ik hou zelf de ph in de gaten en hoop dat het beter wordt.
#3392193
Red_Hunter schreef: ma 30 dec 2019, 10:22 Ja ik heb het gelezen. Ik ben wel meer groenten aan het toevoegen in de hoop de ph minder zuur te krijgen.
Ik zag nu wel een medische KVV van Energique die pretendeert de urine alkalischer te maken. Als het gewoon niet lukt is dat misschien een optie. Zelf samenstellen is natuurlijk het beste maar met de ervaring met deze teef (karkassen uit keel moeten trekken en een keer operatie nav verstopping in darmen door bot) doe ik dat toch liever niet meer.
Ik hou zelf de ph in de gaten en hoop dat het beter wordt.
Welke is dat dan, want ik ken alleen de struviet-versie van Energique en die mag jouw hond dan weer absoluut niet hebben (omdat ie verzuurt). Ben super benieuwd want dat zou dan ook wat voor Dalmatische Honden kunnen zijn (voor mensen die niet zelf willen samenstellen en die last hebben van uraat).
#3392198
Verhip. Dank je. Ik ben wel benieuwd wat dan zo specifiek alkalisch makend moet zijn want geen van de ingrediënten zijn echt noemenswaardig alkaliserend :-\ . Misschien is het lage vleesaandeel daarvoor verantwoordelijk. Zou je natuurlijk zelf ook goed kunnen doen, het aandeel vlees verlagen.
#3392200
Ik ben blij met jou antwoord want ik was ook benieuwd wat het was dat alkalisch maakt en of dit wel de oplossing is. Verder alleen verkrijgbaar via de dierenarts en ik weet niet hoe mijn dierenarts daar in staat.
En het zal ook wel prijzig zijn.
Ik denk dan als ik meer groenten toevoeg wordt het vlees gehalte ook minder. Dit eerst maar even aankijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door