Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3391960
Pffff koop je zelf die troep niet en zoiets verwacht je ook niet op straat maar blijkbaar komt het daar toch terecht...

Vanmorgen vroeg moest Pippa overgeven. Wat gal/vocht. Ik was even een doekje pakken en toen ik terug kwam had ze nog een keer overgegeven. Ff deppen en slaapdronken terug m'n bed in. Haal ik net de vuile spullen uit haar bench, zie ik toch een stukje van een latex hondenspeeltje liggen :o Dat moet ze ergens buiten gevonden hebben en blijkbaar vond ze het de moeite waard om op te eten...
Geen idee waar en wanneer maar afgelopen week had ze 's morgens vroeg ook al een keer gal/vocht overgegeven. Misschien zat het toen al dwars.

Tja en nu maak ik me natuurlijk zorgen... Heeft ze nog meer op? Hoe gevaarlijk is dat latex eigenlijk?
Heeft iemand een idee waar ik op moet letten, mocht ze nog meer binnen hebben?
Ze eet verder prima en is gewoon in goede doen.
Door Lizzy
#3391972
zurca schreef: di 24 dec 2019, 15:26 Pffff koop je zelf die troep niet en zoiets verwacht je ook niet op straat maar blijkbaar komt het daar toch terecht...

Vanmorgen vroeg moest Pippa overgeven. Wat gal/vocht. Ik was even een doekje pakken en toen ik terug kwam had ze nog een keer overgegeven. Ff deppen en slaapdronken terug m'n bed in. Haal ik net de vuile spullen uit haar bench, zie ik toch een stukje van een latex hondenspeeltje liggen :o Dat moet ze ergens buiten gevonden hebben en blijkbaar vond ze het de moeite waard om op te eten...
Geen idee waar en wanneer maar afgelopen week had ze 's morgens vroeg ook al een keer gal/vocht overgegeven. Misschien zat het toen al dwars.

Tja en nu maak ik me natuurlijk zorgen... Heeft ze nog meer op? Hoe gevaarlijk is dat latex eigenlijk?
Heeft iemand een idee waar ik op moet letten, mocht ze nog meer binnen hebben?
Ze eet verder prima en is gewoon in goede doen.
Goeie vraag. Is het echt wel latex? Volgens mij is het niet echt giftig ofzo maar kan het wel allergische reacties opwekken. Het is zacht spul dus ik denk zelf dat ze het of wel uitbraakt of uitpoept (als er nog meer zit). Maar, het kan natuurlijk nooit kwaad om haar scherp in de gaten te houden. Als ze misselijk wordt, blijft braken, moeilijk kan poepen of juist kleine beetjes diarree poept: zou ik wel naar de dierenarts gaan.
Door zurca
#3391976
Of het echt latex is, daar vind ik het op lijken iig. Het was zoals dat spul waar ze van die piepkippen van hebben.

Ik ga haar maar ff strak in de gaten houden ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3391979
Geen ervaring met latex, maar Pike heeft ooit een maand of drie met een deel van het rubberen binnenwerk van een tennisbal rondgelopen in zijn maag. Hij at normaal, hij poepte normaal, hij was in alles normaal, muv de vroege ochtend, dan braakte hij maar er kwam enkel wat gal uit. Volgens da zat er niets vreemds in de maag. Maar hij bleef braken. Na osteopathie stopte dat maar na een week begon hij weer. Toen ben ik hem iets voor zijn maag gaan geven (van Puur geloof ik) en toen kwam er na een week of twee mooi een stuk rubber uit. Nooit meer gebraakt daarna.
Door zurca
#3391986
pike schreef: di 24 dec 2019, 19:43 Geen ervaring met latex, maar Pike heeft ooit een maand of drie met een deel van het rubberen binnenwerk van een tennisbal rondgelopen in zijn maag. Hij at normaal, hij poepte normaal, hij was in alles normaal, muv de vroege ochtend, dan braakte hij maar er kwam enkel wat gal uit. Volgens da zat er niets vreemds in de maag. Maar hij bleef braken. Na osteopathie stopte dat maar na een week begon hij weer. Toen ben ik hem iets voor zijn maag gaan geven (van Puur geloof ik) en toen kwam er na een week of twee mooi een stuk rubber uit. Nooit meer gebraakt daarna.
Zo lang? Phoe :o
Bedankt in ieder geval voor je reactie! Ik ga het goed in de gaten houden....
Ik vond dat braken vroeg in de ochtend al wel vreemd, is het nu niet over dan weet ik dat de kans groot is dat er nog meer speelgoed binnen is gekomen.
Vraag me wel af waarom ze dit opgegeten heeft. Ze vreet wel van straat maar altijd 'eetbare' dingen als menseneten of poep. Zou iemand zo gek geweest zijn om dit bewust rond gestrooid te hebben ingesmeerd met iets... :-\ :-X
Door Lizzy
#3391991
Dat zou dan kwade opzet zijn (want ik zie geen reden om een ingesmeerd hondenspeeltje te laten slingeren voor de grap). Maar als je kwade opzet hebt, dan lijkt mij een latex hondenspeeltje insmeren niet de meest effectieve manier om een hond kwaad te doen, toch?! Zou ze dit op je eigen erf opgegeten moeten hebben denk je? Voor de zekerheid kun je natuurlijk 's morgens even een rondje over je erf maken om te kijken of er geen gekke dingen liggen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3392082
Kaio had ooit zo'n kip opgegeten.
Ik wist dat niet, hij was ineens anders dan normaal, ziekjes, rustig, kwam op schoot liggen( wat ie nooit deed en toen 1e keer was). De volgende dag ineens diaree met zo'n stukje kippepoot etc. Daarna kwam ik er ook achter dat ie ergens flink gekotst had. Met nog meer kip onderdelen.
Daarna was het ook allemaal weer goed.
Kaio at ook echt niet alles wat los en vast , maar dat rubber kippetje dus wel. Soms vinden honden om wat voor reden ook iets gewoon interessant.
Maar zou het dus inderdaad goed in de gaten houden.
Door zurca
#3392089
Ze heeft dit zeer waarschijnlijk naar binnen gewerkt in het bos, waar ze los liep. Want thuis loopt ze nu niet buiten in de tuin en aan de lijn houdt ik haar gesnaai goed in de gaten.

Voor alsnog gaat het prima met haar. Niet meer gebraakt en normale ontlasting.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door