Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
#3390162
Vanmiddag bij het uitlaten zag ik bij het poepen dat er een soort van gekke sliert aan Rana haar achterkantje hing. Toen ze uitgepoept was even wat beter gekeken en vanuit haar vulva hing een slijmsliert die aan het einde aan haar pootje plakte. Dit heb ik eerder niet bij haar gezien, merk verder ook niets echt iets aan haar buiten het feit om dat ze nu een enorme rommelbuik heeft. Ik hoor het rommelen..... en 1 van de 2 ligt ook lekker te stinken... ::)

Moet ik me zorgen maken om de slijmsliert? Beetje gegoogled maar de berichten zijn wat wisselend. Als ik met haar naar de da ga welke vragen kan ik dan stellen? Grote kans dat ze een antibiotica kuur krijgt op zich geen probleem maar liever alleen als het echt nodig is.
Ze heeft wel vaker last van een rommelbuik, is dat iets om me zorgen om te maken? Ik zal haar zo even wat lekkers geven misschien heeft ze gewoon een wat lege maag...

Een paar weken terug hebben we haar laten onderzoeken omdat we haar wat dikkig en wat rustiger als normaal vonden er is toen bloed afgenomen en daar kwamen geen gekke dingen uit. De da dacht dat ze gewoon wat oud wordt, ze is nu 9 wat voor het ras al best op leeftijd is (old english bulldog)
#3390167
Heel eerlijk ? Ik zou toch weer naar de d.a gaan . Gezien haar leeftijd ;) Liever een keer teveel …. Bullen zijn hard voor zichzelf he ?
En is Rana nog intact ?
Verder is het via het scherm moeilijk te beoordelen
Maar bij twijfel . Dan ben je misschien ook weer gerust ;)
#3390185
Rana is niet meer intact (he bah wat klinkt dat eigenlijk akelig.. ::) ) maar ze is na de 2de loopsheid gesterriliseerd. En ik ga morgenochtend idd de da bellen. Ze ligt nu lekker te pitten op de bank maar maak me zorgen...

Bedacht me net dat Dex ook al een tijd behoorlijk geïnteresseerd is in haar en het is me al een paar keer opgevallen dat beide met enige regelmaat veel aandacht hebben voor het kleed waar ze op liggen. En bedacht me net dat dit zomaar wel eens druppeltjes zouden kunnen zijn die dan besnuffeld en vaak ook belikt worden.....
Door Lizzy
#3390465
El_Kato schreef: di 26 nov 2019, 15:58 Vanmiddag bij het uitlaten zag ik bij het poepen dat er een soort van gekke sliert aan Rana haar achterkantje hing. Toen ze uitgepoept was even wat beter gekeken en vanuit haar vulva hing een slijmsliert die aan het einde aan haar pootje plakte. Dit heb ik eerder niet bij haar gezien, merk verder ook niets echt iets aan haar buiten het feit om dat ze nu een enorme rommelbuik heeft. Ik hoor het rommelen..... en 1 van de 2 ligt ook lekker te stinken... ::)

Moet ik me zorgen maken om de slijmsliert? Beetje gegoogled maar de berichten zijn wat wisselend. Als ik met haar naar de da ga welke vragen kan ik dan stellen? Grote kans dat ze een antibiotica kuur krijgt op zich geen probleem maar liever alleen als het echt nodig is.
Ze heeft wel vaker last van een rommelbuik, is dat iets om me zorgen om te maken? Ik zal haar zo even wat lekkers geven misschien heeft ze gewoon een wat lege maag...

Een paar weken terug hebben we haar laten onderzoeken omdat we haar wat dikkig en wat rustiger als normaal vonden er is toen bloed afgenomen en daar kwamen geen gekke dingen uit. De da dacht dat ze gewoon wat oud wordt, ze is nu 9 wat voor het ras al best op leeftijd is (old english bulldog)
Ik heb dit topic niet eerder gezien maar bij een gecastreerde teef maak ik me om een sliert slijm uit de vulva niet veel zorgen. Tenminste, afhankelijk van kleur en geur. Pinkeltje had regelmatig een slijmsliert daar hangen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door