Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3390599
Ach Lizzy, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Zo klap op klap en dan zo'n keiharde klap erbovenop. Ze is nog zo jong, het is gewoon niet te bevatten. Ik zit hier met jullie mee te huilen maar daar heb je allemaal niets aan.
Heel veel kracht en sterkte jullie.
Gebruikersavatar
Door Binno
#3390600
Kom ik even lezen hoe het met Frou gaat, lees ik dit... worst case scenario... niet te vatten,
zo'n verschrikkelijk nieuws over jullie lieverd... :'( :'(
Heel veel sterkte Lizzy en Leo! :'( :-*
Door Siberienne
#3390601
Lizzy schreef: zo 01 dec 2019, 09:52 Had Harry ook dezelfde vorm?

Frou heeft:

Alimentary lymphoma is much less common and accounts for less than 10% of all canine lymphomas. Dogs with this form of the disease may have signs related to stomach upset, such as vomiting and abdominal pain. When the disease affects most of the intestinal tract, dogs may have devastating signs, such as loss of appetite, vomiting, diarrhea, and continued weight loss because they cannot digest food properly.
Bij mensen komt dit ook voor maar is erg zeldzaam. Ziektebeeld is dan MALT of GALT. Het zijn meestal Bcel lymfomen, maar soms ook T cel.
Ik vroeg me af of het nog een optie zou zijn haar hoog prednison te geven, om tijd te kopen om na te denken over chemo ja/nee. Dan rem je het lymfoom en gaat ze misschien eten. Het is maar een gedachte, het wordt bij mensen wel eens gedaan als er een lymfoom op een plek zit die acuut gevaar oplevert maar nog niet helemaal duidelijk is welk lymfoom zodat nog niet de hele chemo gestart kan worden. Het lymfoom slinkt dan door de prednison wel alvast.
Het lijkt me alleen wel dat bij deze super zeldzame beelden er weinig bekend zal zijn over wat de beste behandeling is. Echt moeilijke afwegingen zo hè? Sterkte ermee!
Door Lizzy
#3390608
Siberienne schreef: zo 01 dec 2019, 12:02 Bij mensen komt dit ook voor maar is erg zeldzaam. Ziektebeeld is dan MALT of GALT. Het zijn meestal Bcel lymfomen, maar soms ook T cel.
Ik vroeg me af of het nog een optie zou zijn haar hoog prednison te geven, om tijd te kopen om na te denken over chemo ja/nee. Dan rem je het lymfoom en gaat ze misschien eten. Het is maar een gedachte, het wordt bij mensen wel eens gedaan als er een lymfoom op een plek zit die acuut gevaar oplevert maar nog niet helemaal duidelijk is welk lymfoom zodat nog niet de hele chemo gestart kan worden. Het lymfoom slinkt dan door de prednison wel alvast.
Het lijkt me alleen wel dat bij deze super zeldzame beelden er weinig bekend zal zijn over wat de beste behandeling is. Echt moeilijke afwegingen zo hè? Sterkte ermee!
Ik heb helaas het volledige verslag niet (mijn dierenarts wel) maar bij honden is dit vrijwel altijd T-cel en dat reageert minder goed op chemo (soms zelfs niet en soms "koop" je er een paar weken tot maanden mee). Om die reden hebben wij besloten om niet voor chemo te kiezen en heeft Frou Frou zojuist een dosis prednison gehad. In de hoop dat ze zich een beetje lekkerder gaat voelen, ze wat gaat eten en we nog even van elkaar mogen genieten. Moet het voor Frou leuk en vrolijk zijn en knapt ze niet op laten we haar gaan. Schreef ze stoer...................................... :-X :'( :-X :'( :-X :'(
Door Anne in Zweden
#3390612
Staatsloten, had je het over? :-X

Wat een verschrikkelijk nieuws. Wat zullen jullie je machteloos, wanhopig en gestresst voelen. :'( Een nachtmerrie. Knuffel voor jullie allemaal.
Door eelke
#3390613
Lizzy schreef: zo 01 dec 2019, 12:21 Ik heb helaas het volledige verslag niet (mijn dierenarts wel) maar bij honden is dit vrijwel altijd T-cel en dat reageert minder goed op chemo (soms zelfs niet en soms "koop" je er een paar weken tot maanden mee). Om die reden hebben wij besloten om niet voor chemo te kiezen en heeft Frou Frou zojuist een dosis prednison gehad. In de hoop dat ze zich een beetje lekkerder gaat voelen, ze wat gaat eten en we nog even van elkaar mogen genieten. Moet het voor Frou leuk en vrolijk zijn en knapt ze niet op laten we haar gaan. Schreef ze stoer...................................... :-X :'( :-X :'( :-X :'(
Schreef ze stoer....je bent ook stoer. Want natuurlijk weet jij heel goed waarom je die beslissing dan zou maken, als het zou moeten. Want je geeft potverdorie enorm veel om die lieve Frou, en dan doe je dat. Uit liefde en omdat je stoer bent.
Maar man wat het is het oneerlijk dat je over die beslissing na moet denken zeg. Ik weet nog dat ik het haast ondragelijk vond, weten dat het komen gaat, maar wanneer, en is het het nog waard om nu iets te proberen als je niet weet of het werkt en is het dan niet toch onnodig lijden? Pfff, ga er maar aan staan.

Hoe is ze nu verder? Ze komt buiten, heeft ze lol in het wandelen? In het contact met jullie? Zijn er nu dingen om samen van te genieten, buiten alle ellende om? Lukt het jou/jullie om dat ook te zien, door al het verdriet heen? Ik hoop zo dat het je lukt om dat af en toe te doen, want dat is zó waardevol.
Door Lizzy
#3390616
Vannacht hebben Frou en ik samen in een slaapzak geslapen. Dat vond ze heerlijk. Ze kroop er zelf in en heeft de hele nacht (behalve toen ik er even uit ben gegaan) stijf tegen me aangelegen.
IMG_20191130_231011[1].jpg
IMG_20191130_231011[1].jpg (5.06 MiB) 2003 keer bekeken

Liever ga je ze niet krijgen.

IMG_20191201_122747[1].jpg
IMG_20191201_122747[1].jpg (3.25 MiB) 2003 keer bekeken

M'n popje. M'n hartje. M'n liefje. M'n engeltje. Ik houd zoveel van haar........... Buiten wandelen vindt ze wel lekker. Niet te grote rondjes, ze wordt dan te moe. Verder ligt ze op mijn bed, die hebben we naar beneden gehaald. Dat vindt ze heel fijn. En Leo of ik gaan steeds naast haar zitten of liggen en dat vindt ze ook heel leuk. Ze moet dan zoenen, zoenen, zoenen. Zooo lief.

Dit is hard. Heel hard :-X :'( :'( :'( :'(
Door eelke
#3390617
Mooi, pakken die momenten. Voelen, ruiken, horen, je vergeet het niet. De herinneringen blijven. En ik hoop met heel mijn hart dat jullie meer herinneringen mogen maken dan je nu vreest. Maar het is nooit genoeg, dus pak ze.

Kijk dat bekkie nou toch :smitten:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door