Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3387614
Aangezien Rocco aan z'n piemeltje zat te likken en soms te bijten :-X maakte ik gauw een afspraak bij de da.
Gisteren ben ik daar geweest, hij is helemaal onderzocht, prostaat was goed, hij hield z'n buik 'stijf' maar na een tijdje kon ze toch beter voelen want hij liet meer toe. Ik ging naar huis met voor 10 dagen pijnstiller/ontstekingsremmer. Het puntje van z'n piemel was geïrriteerd maar of het daar begonnen is of dat het door het gelik kwam, dat weet ik dus niet.
Vanochtend heb ik urine opgevangen en meteen langsgebracht en ja hoor....daar kwam niks uit.
Volgende week maak ik weer een afspraak als de pillen bijna op zijn, wat we nu verder gaan doen...
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 11 okt 2019, 09:29, 2 keer totaal gewijzigd.
#3387628
Ohw, wat lastig dat je niet weet wat er aan scheelt.

Een blaasontsteking of voorhuidontsteking was het dus niet?
Of het gebijt is een uiting van stress en de oorzaak ligt ergens anders..
Is hij verder goed te pas?

Het is zo frustrerend als je de oorzaak niet kunt vinden...
Hopelijk lossen de ontstekingsremmers het probleem gewoon op :-*
#3387633
Drie jaar geleden dronk hij veel (stress?) en is hij ook onderzocht, echo en alles...en daar kwam niks uit :-\ alleen dat hij een tijdje z'n urine niet goed concentreerde.

Ik had de titel veranderd omdat het een beetje heftig klonk maar volgens mij is alleen die van het eerste bericht veranderd.
#3387662
Is likken en bijten aan zn piemeltje het enige?
Heb je al eens gespoeld?
Ik kook daarvoor kamille thee en laat die afkoelen. Vervolgens met een spuitje tussen voorhuid en piel spuiten. Gaatje dichtknijpen en goed masseren. Vervolgens vocht eruit laten lopen en dat 2-3x herhalen.
#3387664
pluk schreef: vr 11 okt 2019, 12:58 Is likken en bijten aan zn piemeltje het enige?
Heb je al eens gespoeld?
Ik kook daarvoor kamille thee en laat die afkoelen. Vervolgens met een spuitje tussen voorhuid en piel spuiten. Gaatje dichtknijpen en goed masseren. Vervolgens vocht eruit laten lopen en dat 2-3x herhalen.
Je bedoelt voorhuidontsteking? Ik heb geen kamille in huis, wat kan ik nog meer gebruiken?
#3387665
- pien - schreef: vr 11 okt 2019, 13:02 Je bedoelt voorhuidontsteking? Ik heb geen kamille in huis, wat kan ik nog meer gebruiken?
Echinacea Extra Forte van Bloem. Met Cat's Claw en Plantago. Lijkt me sowieso niet verkeerd om daar mee te spoelen en te deppen.

Ik heb verder werkelijk geen idee!
#3391240
Update : Rocco bleef in liezen en aan poten likken. Z'n piemel liet 'ie met rust. Hij vertoonde erg stresskippengedrag en had angst voor geluiden en stemverheffingen (als je iets harder zei om bijv. boven de droger uit te komen), echt helemaal trillen en staart tussen de poten en wegkruipen...
Gister zijn we naar Anneke (Jyoti) geweest en ze constateerde trauma's. En een beetje vastzittende SIgewrichten die ze heeft losgemaakt (Rocco heeft een wat langere rug = teckelmodelletje).
NES scant op lichamelijk, energetisch en emotioneel niveau? (ik heb 't gegoogeld maar er stond iets anders)
In elk geval bevestigt dat mijn vermoeden dat hij niet zulke leuke ervaringen heeft gehad vóór ons.
Van wat ik gehoord heb van de stichting waarvan ik Rocco heb overgenomen was hij op z'n vorige adres 'niet gelukkig'. Hij was in het begin bij ons geestelijk 'niet aanwezig', moeilijk uit te leggen, maar dat klopt wel met PTSS (waar ik het een beetje mee vergelijk, die trauma's).
Ik heb contact met hem geprobeerd te maken en na vier jaar lukt dat aardig, hij is dikke vrienden met meneer pien, maar ik blijf toch z'n 'mama' :biggrin2:
In elk geval zijn die trauma's aangepakt met een apparaatje wat de frequenties weer 'goedmaakt/afstemt' zoals ze horen. En ze testte homeopatische middelen die hem zouden kunnen helpen maar van de vier bleef er maar éen over : Ignatia C200 dus daar moet hij elke dag een pipetje van.
Het was een beetje vaag allemaal maar ik probeer het zo goed mogelijk te vertellen :)
Het gaat weer een tijd duren voor deze trauma's allemaal 'afgepeld' kunnen worden.
Hij krijgt al maanden Destress van de huisdierendokter en dat heeft ook al veel geholpen om weer m'n blije eitje terug te krijgen, maar er zit dus nog meer verdriet/shit.
Over twee weken moet ik even een update geven hoe het met hem gaat.
O ja, hoort dit nu in de alternatieve hoek?
#3404927
Maandag ga ik toch weer met Rocco naar de da. Ondanks supplementen en Previcox (waar hij het eerst goed op deed, geen gesop meer) gaat het weer minder met hem.
Ze hebben Anarthron aangeraden (4 weken lang 1x per week een injectie) ivm z'n artrose.
Ook heeft hij last van een tand. Veel tandsteen (wéér :-X ) en opgetrokken tandvlees.
Dus hij wordt helemaal gecheckt en ik ga even googlen op Anarthron.
#3404961
Wat vervelend dat het minder goed met Rocco gaat :-*

Mijn meiden zijn ook gevoelig voor tandproblemen. Wat hier een groot verschil maakt is elektrisch poetsen ipv met een handtandenborstel.

Ik heb een tijd geleden naar Anarthron gekeken, maar de ervaringen die ik online kan vinden verschillen zo enorm, dat ik er niet aan begonnen ben.
Ik ken niemand en weet geen da die er daadwerkelijk ervaring mee heeft.
Ik hou de optie wel open voor Bella, omdat ze al op jonge leeftijd artrose heeft gekregen.
#3404964
- pien - schreef: zo 14 jun 2020, 12:07 Heeft er iemand ervaring met Anarthron ?
Zelf niet, wij konden het niet inzetten omdat Oscar zich niet liet injecteren. Maar ken wel veel goede ervaringen. Onze dierenarts zet het met regelmaat in, contact opnemen kan altijd. Dierenkliniek de Waterpoort, je moet dan Paul Groenestein hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door