Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3407064
- pien - schreef: ma 20 jul 2020, 09:55 Hoe zit het ook alweer met probiotica geven?
Ik moet Rocco 2x daags een halve tablet antibiotica geven (Kesium, nog nooit van gehoord) dus het lukt niet om tijd te nemen tussen de antibiotica en de probiotica. Of heeft dat toch geen nut?
Dan geef ik het maar tegelijk...sowieso de eerste week moet je 2x daags probiotica geven.
Kesium is amoxicilline met clavulaanzuur, ook wel bekend clavubactin. Zelfde middel andere fabrikant
#3407065
- pien - schreef: za 18 jul 2020, 11:09 Zal ik dan een kleine of een grote pot kopen (50 of 150 gram)
Hij is 10 kilo dus moet dan 0,5/1 g per keer (eerste week 2x daags) dus ik ga dan ongeveer een maand doen met een pot van 50 g.
Of zeg jij 'doe maar langer dan een maand' = grote pot?
Inderdaad, jammer van de AB maar een narcose is ook niet niks...van twee slechten de minst kwade kiezen als het niet anders kan.

Toevoeging: ik heb maar een grote pot besteld :)
Oeps sorry, ik had deze niet eerder gezien. Ik zou langer doen een maand, persoonlijk. Dus : goehoed, dat je de grote pot hebt besteld :-*
#3407066
- pien - schreef: ma 20 jul 2020, 09:55 Hoe zit het ook alweer met probiotica geven?
Ik moet Rocco 2x daags een halve tablet antibiotica geven (Kesium, nog nooit van gehoord) dus het lukt niet om tijd te nemen tussen de antibiotica en de probiotica. Of heeft dat toch geen nut?
Dan geef ik het maar tegelijk...sowieso de eerste week moet je 2x daags probiotica geven.
Ik geef probiotica wel altijd samen met de AB. En dat lijkt geen nut te hebben maar steeds meer onderzoeken wijzen uit dat de hond minder last heeft van de AB als ie tegelijkertijd probiotica krijgt. Ik zou na de AB kuur nog zeker 4 weken (of langer) probiotica geven.
#3407068
Lizzy schreef: ma 20 jul 2020, 14:02 Oeps sorry, ik had deze niet eerder gezien. Ik zou langer doen een maand, persoonlijk. Dus : goehoed, dat je de grote pot hebt besteld :-*
Hij had gisteravond een beetje diarree :-\ Gelukkig in een mandje wat ik uit elkaar kan halen en wat ik heb gewassen.
Moest meteen aan de antibiotica denken :-X
Ja hoor, als het 3x zoveel is voor 2x de prijs en nu 2 kuren achter elkaar...ik dacht 'doe maar een grote' dus vandaag krijgt hij voor 't eerst (tis net binnen).
Ik ga het weer even noteren in de dierenagenda :cool:
#3407399
Bij controle gister vond de da een stukje bot :o
Of dat stukje bot van z'n eten is of uit z'n kaak komt :-X ? In elk geval was de da blij en hoopte dat dit dan de oorzaak was.
De zwelling onder z'n oog is al een stuk minder (ik dacht dat 'ie al weg was :-[ ) en we krijgen nog voor 8 dagen antibiotica en dan weer op controle komen.
Zij raden aan om probiotica na het stoppen met de antibiotica te geven en dan maar een paar dagen, maar ik blijf het nu al geven en ga na het stoppen nog minstens een maand door.
Ik hoop ook dat dit stukje bot hem dwarszat en dat het vanaf nu echt beter gaat met hem.
#3407405
Hé bah, ik help hopen dat het stukje bot de oorzaak was en dat het nu goed is!

Ik geef ook altijd probiotica gelijk met de kuur hoor, en indd zo’n 4 tot 6 weken na de kuur.

Heb zelf 2x een zware kuur voor mijn paradontitis gehad, de eerste keer zonder probiotica en daar was ik echt lamlendig van tijdens de kuur, last van m’n darmen en gewoon niet lekker.
2e x met probiotica (was een jaar of 3 later) en daar had ik zoveel minder last van! Geen darmproblemen, voelde me veel fitter en sindsdien ook nog geen kuur weer nodig gehad. Dus dat heeft mezelf overtuigd dat het heel goed was, dus nu zijn mijn honden daarin ook de Sjaak
#3409256
Elke keer na een kuur kwamen we voor controle en nu, sinds vorig weekend, zijn we klaar met de kuren! (in totaal 5 of 6 :-X ik ben de tel kwijt)
Ik ga nog weken door met de probiotica (lang leve de grote pot :D ) De praktijk verkoopt zelf ook spullen van Puur, dus dat is in elk geval positief!
Fijn dat het jou ook geholpen heeft Constance, en je je een stuk beter voelde :-*
Ja, Rocco wordt viever, is weer aan 't rennen met z'n eend...alleen soms wil hij niet eten :-\ het zijn ook wel een boel kuren en het is ook nog bloedheet geweest...
Het was 'kuurtjes tot 't over was' of een narcose, de da wilde liever dit dan een narcose...gelukkig is de ontsteking nu weg en Rocco is weer bijna helemaal m'n lieve, blije kangoeroetje :smitten:
#3409261
- pien - schreef:Elke keer na een kuur kwamen we voor controle en nu, sinds vorig weekend, zijn we klaar met de kuren! (in totaal 5 of 6 :-X ik ben de tel kwijt)
Ik ga nog weken door met de probiotica (lang leve de grote pot :D ) De praktijk verkoopt zelf ook spullen van Puur, dus dat is in elk geval positief!
Fijn dat het jou ook geholpen heeft Constance, en je je een stuk beter voelde :-*
Ja, Rocco wordt viever, is weer aan 't rennen met z'n eend...alleen soms wil hij niet eten :-\ het zijn ook wel een boel kuren en het is ook nog bloedheet geweest...
Het was 'kuurtjes tot 't over was' of een narcose, de da wilde liever dit dan een narcose...gelukkig is de ontsteking nu weg en Rocco is weer bijna helemaal m'n lieve, blije kangoeroetje :smitten:
Fijn dat hij weer zo goed als de oude is!
#3423840
Inmiddels zijn we weer wat maanden verder : Rocco heeft last van z'n maag. Wat kan ik hem geven en heeft geen invloed op z'n rauwe voer. Soms lees ik bijv. over Maag Compositum van Groene Os dat het helpt bij de zuurgraad van de maag...kan dat dan een slechte invloed hebben op z'n maagzuur ?
En Puur Stomac? Is dat echt zo vies als ze zeggen?
#3423845
Wat sneu...

Ik heb van Claudia deze tip gekregen voor een beschermlaagje in de maag:

https://www.aniforte.nl/honden/maag-dar ... ors-poeder

Smaakt ook niet vies.

Ben er zelf niet aan toegekomen om het te proberen, want ik heb Bella een paar dagen Sucralfaat (had ik nog van Xindy) gegeven. Dat werkt ook goed.

Hoe vaak per dag voer je hem?
En krijgt hij een NSAID?
Daar krijgen ze hier maagklachten van. Vaker voeren helpt dan.
Maar wat maagbescherming lijkt me ook niet verkeerd.

Volgens mij heb ik in een ver verleden wel eens Maagcompositum gegeven, dat was niet weg te krijgen.. :-\
#3423912
Claudia heeft mij hetzelfde aangeraden. Ik moet ook nog (Puur) Magnesium voor hem hebben en probeer dat bij éen webshop te bestellen (grote kans dat de dierenwinkel of de da het niet hebben staan).
Er is ook nog iepenschors van Jacob Hooy maar dat is overal uitverkocht.
Ik lees net in een ander topic dat ik hem ook nog verse gember kan geven?
Anders ga ik dat eerst proberen. Met de magnesium (tegen stress).

Rocco krijgt éen keer per dag eten en sinds twee weken Meloxidyl en de klachten had hij al voor die tijd.
Ik zal 'm dan twee keer per dag gaan voeren en er wat verse gember tussen verstoppen.
#3423930
Gember werkt bij mijn weten wel tegen misselijkheid, maar legt dacht ik geen beschermend laagje..?

Twee keer per dag voeren gaat vast helpen als het (o.a.) door de Meloxidyl komt. Ik gaf Xindy uiteindelijk vier keer per dag(2x voer en 2x een snack) en regelmatig een koekje, zodat ze bijna altijd een laagje voer in haar maag had. Dat scheelt enorm.
Heb ik ook bij mezelf ervaren.

Ik ben ook al de hele ochtend aan het zoeken naar een webshop die alles heeft wat ik zoek voor Bella ::)
Nu toch nog bij twee verschillende besteld en alsnog niet alles kunnen vinden..

Edit: ik zie dat Medpets naast Puur Magnesium ook Canina maag balans met iepenschors heeft... Maar dat is als ik de reviews lees weer vies.
Puur Magnesium bevat zo te zien alleen magnesiumcitraat, dus dat zou je ook nog van een ander merk kunnen bestellen.
Succes met zoeken ;)
#3423941
Eef+Stippels schreef: zo 11 apr 2021, 14:04 Gember werkt bij mijn weten wel tegen misselijkheid, maar legt dacht ik geen beschermend laagje..?

Twee keer per dag voeren gaat vast helpen als het (o.a.) door de Meloxidyl komt. Ik gaf Xindy uiteindelijk vier keer per dag(2x voer en 2x een snack) en regelmatig een koekje, zodat ze bijna altijd een laagje voer in haar maag had. Dat scheelt enorm.
Heb ik ook bij mezelf ervaren.

Ik ben ook al de hele ochtend aan het zoeken naar een webshop die alles heeft wat ik zoek voor Bella ::)
Nu toch nog bij twee verschillende besteld en alsnog niet alles kunnen vinden..

Edit: ik zie dat Medpets naast Puur Magnesium ook Canina maag balans met iepenschors heeft... Maar dat is als ik de reviews lees weer vies.
Puur Magnesium bevat zo te zien alleen magnesiumcitraat, dus dat zou je ook nog van een ander merk kunnen bestellen.
Succes met zoeken ;)
Die gember is ook een uitprobeerseltje. Gabi kreeg het ook vandaag wegens ernstig geborrel...Rocco wil geen bouillon en helemaal niks eten :-X dus die heeft nog geen gember binnen. Gabi vrat het zo op ;D
Ik zal zeker proberen aan iepenschors te komen, ook omdat Puur Stomac (en andere maagsupplementen) bekend staan om hun vieze smaak. Nou eet Rocco heel graag meestal maar ik ben er toch huiverig voor, kies dan liever voor iets wat niet vies is...
Puur Magnesium is net besteld, dus dat krijg ik gauw binnen.
Rocco kan af en toe zó gestrest zijn dat ik er helemaal niks in krijg...vanmorgen éen blokje brood met Rescuedruppels erin gekregen :-\

Ik ga gewoon de iepenschors bestellen mét verzendkosten...dan maar zo.
De misselijkheid/het ongemak komt door stress...of andersom...daar kwamen we niet uit...
#3423948
Grappig dat Gabi de gember zo op at :biggrin2:
Ik denk dat Bella haar neus ervoor zou ophalen en die eet ook bijna alles ;D

Ik vraag me af of iets dat ontzettend vies smaakt de misselijkheid (en stress) niet verergert, dus de vieze maagsupplementen zou ik dan inderdaad zelf achterwege laten.

Is het een idee om blikvoer in huis te halen voor dagen dat Rocco niets wil eten? Misschien dat hij dat wel wil hebben? Dat gaat er hier als zoete koek in. De bio pate van AH of de Herrmanns Pure.

Hopelijk gaat de magnesium gauw helpen! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door