Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3406231
Waarschijnlijk heeft hij een kieswortelabces :-X , we zijn weer thuis met een antibioticum en z'n gebit moet worden aangepakt.
Voordat dat gebeurt is het handig als we weten hoe z'n hart er aan toe is dus volgende donderdag zit ik bij Warmerdam voor de ECG.
#3406261
- pien - schreef: wo 17 jun 2020, 12:16 Ik heb een verwijzing voor een ECG bij Warmerdam met vermelding 'Souffle 3/6 PM onduidelijk'
Google is my friend: Souffle betekent ruis en PM is punctum maximum (maximale intensiteit).
Ik kon niet slapen en vond van alles over kleine hondjes en hartruis...dat hartkleppen met de jaren kunnen vervormen en dat het hart dan niet meer goed werkt...

Rocco was weer blij vanmorgen, z'n antenne stond omhoog en kwispelde ;D
Wandelen (op ouwelullensnuffeltempo :biggrin2: ) gaat ook prima...hij gaat al weer richting z'n blije zelf :D
Ik heb helemaal geen verwijzing voor een ECG maar voor een echocardiografie.
- pien - schreef:Waarschijnlijk heeft hij een kieswortelabces :-X , we zijn weer thuis met een antibioticum en z'n gebit moet worden aangepakt.
Voordat dat gebeurt is het handig als we weten hoe z'n hart er aan toe is dus volgende donderdag zit ik bij Warmerdam voor de ECG.
De da heeft de vorige keer z'n hart geluisterd omdat dat een reden kan zijn voor z'n timide gedrag, maar óok omdat 'ie wil weten hoe z'n hart er aan toe is voor een narcose ivm z'n gebit...en dát was helemaal niet duidelijk ::)
Anders was ik wel gewoon gegaan.
Ik mis mijn oude da die alles helemaal uitlegde, met het hoe en waarom.

Inmiddels heeft hij 3 soorten pillen die ik verpak in kaas en/of worst maar hij weet intussen natuurlijk dat er na een lekker stukje kaas of worst een vieze smaak komt ;D dus soms is het kunst-en vliegwerk om dat erin te krijgen...
Donderdag dus een hartecho bij Warmerdam en de week erop op vrijdag (ok zit heel erg vol) z'n gebit.
En dan hoop ik dat het eindelijk weer beter gaat met hem en weten we misschien ook meer wat er is met z'n hart en of er iets aan gedaan moet of kan.
#3406278
constance.blokzijl schreef: vr 03 jul 2020, 16:57 Oh succes met Rocco nog even.
Harry is een dramaqueen met pilletjes dus malen en ergens in stoppen over over zijn eten werkt bij hem ook.
Echt? Ik dacht dat dan die vieze smaak overal in het eten zit?
Dus ik verpak het nu in leverworst (kan ik mooi boetseren :biggrin2: ) en het gaat er 9 van de 10 keer in :groupwave2:
Antibioticum gaat dan eerst want dat is even het belangrijkste.
#3406279
constance.blokzijl schreef:Oh succes met Rocco nog even.
Harry is een dramaqueen met pilletjes dus malen en ergens in stoppen over over zijn eten werkt bij hem ook.
Fenixjuh schreef: vr 03 jul 2020, 16:21 Pfff, nog even succes dan komende week... Hoop dat het snel beter gaat!

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Dankjulliewel!
De zwelling bij z'n oog lijkt wat te slinken...
#3406698
De hartecho wees uit dat er vervorming is van de hartklep door ouderdom, maar niet in ernstige mate. Niks ergs/engs dus! Hij mag gewoon onder narcose voor de gebitsreiniging a.s. vrijdag en dan zal ik het even met de da hebben over het vervolg.
#3406719
- pien - schreef: zo 12 jul 2020, 14:20 De hartecho wees uit dat er vervorming is van de hartklep door ouderdom, maar niet in ernstige mate. Niks ergs/engs dus! Hij mag gewoon onder narcose voor de gebitsreiniging a.s. vrijdag en dan zal ik het even met de da hebben over het vervolg.
Dat is geruststellend nieuws. Succes vrijdag!
#3406734
Dankjewel Lizzy!
Ik heb (wéer) de da gebeld en bij de assistente aangedrongen dat het echt grondig moet gebeuren (evt. met röntgenfoto's bij twijfel) zodat hij niet weer over een jaar onder narcose moet (vinden ze daar best normaal :-X )
#3406938
Ik was vergeten om op controle te komen vlak voordat de kuur afgelopen was :-[
Nu stond ik daar om 9 u met een nuchtere Rocco die onder het mes zou gaan...maar ter plekke is, na onderzoek, besloten om hem niet onder narcose te laten gaan maar hij moet nóg een kuur antibiotica van 10 dagen, want z'n kies gaat de goeie kant op.

Voor z'n hart heb ik een app geïnstalleerd waarmee je z'n ademhaling kan tellen...ik weet nog niet hoe vaak ik dat moet doen.
Hartmonitor voor honden heet 'ie.

Ik wil probiotica gaan geven, maar wat is een goeie? Puur ken ik en heb ik eerder gebruikt of is er een betere?
#3406951
- pien - schreef: vr 17 jul 2020, 16:12 Ik was vergeten om op controle te komen vlak voordat de kuur afgelopen was :-[
Nu stond ik daar om 9 u met een nuchtere Rocco die onder het mes zou gaan...maar ter plekke is, na onderzoek, besloten om hem niet onder narcose te laten gaan maar hij moet nóg een kuur antibiotica van 10 dagen, want z'n kies gaat de goeie kant op.

Voor z'n hart heb ik een app geïnstalleerd waarmee je z'n ademhaling kan tellen...ik weet nog niet hoe vaak ik dat moet doen.
Hartmonitor voor honden heet 'ie.

Ik wil probiotica gaan geven, maar wat is een goeie? Puur ken ik en heb ik eerder gebruikt of is er een betere?
Ik vind die van Puur prima.

Jammer dat je weer 10 dagen AB moet geven, maar ik hoop met goed resultaat!
#3406953
Lizzy schreef: za 18 jul 2020, 08:31 Ik vind die van Puur prima.

Jammer dat je weer 10 dagen AB moet geven, maar ik hoop met goed resultaat!
Zal ik dan een kleine of een grote pot kopen (50 of 150 gram)
Hij is 10 kilo dus moet dan 0,5/1 g per keer (eerste week 2x daags) dus ik ga dan ongeveer een maand doen met een pot van 50 g.
Of zeg jij 'doe maar langer dan een maand' = grote pot?
Inderdaad, jammer van de AB maar een narcose is ook niet niks...van twee slechten de minst kwade kiezen als het niet anders kan.

Toevoeging: ik heb maar een grote pot besteld :)
#3407052
Lizzy schreef: za 18 jul 2020, 08:31 Ik vind die van Puur prima.

Jammer dat je weer 10 dagen AB moet geven, maar ik hoop met goed resultaat!
Hoe zit het ook alweer met probiotica geven?
Ik moet Rocco 2x daags een halve tablet antibiotica geven (Kesium, nog nooit van gehoord) dus het lukt niet om tijd te nemen tussen de antibiotica en de probiotica. Of heeft dat toch geen nut?
Dan geef ik het maar tegelijk...sowieso de eerste week moet je 2x daags probiotica geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door