Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3388423
Ja die kans beloop je ook nog ja, dat je veranderingen gaat zien die je eigenlijk nog niet waren opgevallen. Het sluipt er natuurlijk langzaam in, dus zie je dingen soms over het hoofd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3388443
Of het bloed niet snel genoeg omgedraaid in de tube waardoor een klontervorming is. Dat beïnvloed vooral de bloedplaatjes maar ook nog een paar andere waarden kunnen daardoor (licht) afwijken.

De andere testen zijn doorgaans op serum, dat is een andere tube dus zou de rest van de testen echt geen invloed mogen hebben op de hematologie.
Maar dan nog zou een klonter opgemerkt en gemeld moeten worden zodat je weet dat de bloedplaatjes niet kloppen.
Door tt-tjes
#3388444
Lizzy schreef: wo 23 okt 2019, 16:19 Ah, ik zie net in het topic van Kaio dat ze dit testen: T4, FT4, T3, FT3, TSH, TgAA, T3AB en T4AB.

Goed om te weten!
Ja, idd. Heb er wel ff voor moeten zoeken. Idexx had vroeger wel een compleet schildklier panel maar test tegenwoordig niet meer zo uitgebreid, maar voor vervolg testen wel voldoende. Dan kan ik T4, FT4 en TSH of TgAA laten testen. Maar TgAA is eigenlijk meer om te kijken of het erfelijk is of niet. En dat weet ik nu.
Door tt-tjes
#3388445
pearlsofpassion schreef: do 24 okt 2019, 11:12 Of het bloed niet snel genoeg omgedraaid in de tube waardoor een klontervorming is. Dat beïnvloed vooral de bloedplaatjes maar ook nog een paar andere waarden kunnen daardoor (licht) afwijken.

De andere testen zijn doorgaans op serum, dat is een andere tube dus zou de rest van de testen echt geen invloed mogen hebben op de hematologie.
Maar dan nog zou een klonter opgemerkt en gemeld moeten worden zodat je weet dat de bloedplaatjes niet kloppen.
Ja iets in die trent zei de DA ook die toen het bloed afnam bij Balou. Want dat moest weer opnieuw omdat de assistente het fout gedaan had. Zij heeft het toen zelf ingezet omdat ze het wilde weten, en het is toen ook nog naar het Laboratorium gegaan. Maar ik wist dus al dat het goed was voordat die uitslag terug kwam.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door