Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3386333
Ik heb bij Bono ook bloed laten prikken. Maarten zei dat alles in orde was maar toen ik ze opvroeg zag ik dat hij bepaalde waardes aan de hoge kant had. Kan iemand mij iets zeggen wat die dingen betekenen?



Screenshot_20190922-174544.png
Screenshot_20190922-174544.png (483.62 KiB) 1480 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3386340
Zijn aantal rode bloedcellen zijn verhoogd en de hemoglobine (ik geloof dat dat per cel is). Daardoor is zijn hematocriet logischerwijze ook hoog.

Maar hoe dat kan en of dat van belang is dat hij meer rode bloedcellen en hoger hemoglobinegehalte heeft, weet ik niet. Is hij recent op hoogtevakantie geweest of plots meer inspanningen gedaan?

Alleszinds denk ik niet meteen dat dat gevaarlijk is, maar je zou het moeten navragen. Wel liever hoger dan lager.
Maar ik zou dat wel even navragen, misschien duidt het op een fout elders in het lichaam.
De grootte van zijn rode bloedcellen is wel normaal en dat is wel zeker belangrijk.

Wat T-pro is, weet ik niet.
Door MillyMol
#3386387
T-pro = totaal proteïne. Ik vind deze waarde niet schokkend verhoogd.

Is dit een nuchtere bloedafname? Met andere woorden: hoe lang van te voren had Bono nog iets gegeten en vooral: gedronken? En inderdaad: recente inspanningen of verblijf op hoogte kan ook van invloed zijn.
Zowel de RBC (rode bloedcellen) als het HGB (hemoglobine) en het HCT (Hematocriet) zijn iets verhoogd, maar niet schokkend hoor.

Voor de rest zit alles keurig binnen de range.
Door tt-tjes
#3386406
Dank dames.

Het was idd een nuchtere bloedafname. En nee, niet op hoogte vakantie geweest.
Weet niet of hij nog gedronken had van te voren. Eten doet hij op dit moment bijna niet vanwege razende hormonen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door