Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3386137
Ja, nou ja, hoe lullig ook: dit is een normale/goede pH waarde voor een hond. Helaas. Mijn honden hebben ook allemaal een pH waarde van rond de 6.5. Waarin ze uraatgruis ontwikkelend. En ze hebben dus ook altijd in meer of mindere mate gruis. Ik hoop dat ik met mijn beleid voorkom dat ze geen steentjes gaan ontwikkelen en blokkeren. Maar mij is het op voeding alleen nooit gelukt om een pH waarde van 7.0 te krijgen.
Door Breezer
#3386144
Ok, ik ga me nog maar eens verder verdiepen in de voedingsleer. En in wat ik nog meer kan uitlezen op die stripjes. Het test op 10 dingen, ben wel benieuwd wat het andere allemaal is. Begin oktober weer terug voor controle, echo en urine test. Ben benieuwd.
Door Breezer
#3389347
Ben ik weer. Voor nu en voor zover ik kan zien gaat het super goed met m'n Gappie. Hij eet alles wat ik hem voorschotel met smaak. Ph van urine blijft ook mooi stabiel rond de 7. Begin december moeten we terug voor de grote controle. Fingers crossed.
Nu loop ik alleen tegen 1 ding aan. Hij begint wat magerder te ogen.
Hij kreeg altijd 2x 200 gram vlees per dag. Nu krijgt hij 2x 120 gram vlees en 50 gram groentemix en 50 gram zilvervlies rijst of zoete aardappel. Dus totaal 2x 220 gram.
Wat zou ik kunnen toevoegen met weinig eiwitten wat meer aanzet? Mijn gevoel zegt meer koolhydraten of vetten. Maar wat?
Door Lizzy
#3389360
Breezer schreef: ma 11 nov 2019, 22:40 Ben ik weer. Voor nu en voor zover ik kan zien gaat het super goed met m'n Gappie. Hij eet alles wat ik hem voorschotel met smaak. Ph van urine blijft ook mooi stabiel rond de 7. Begin december moeten we terug voor de grote controle. Fingers crossed.
Nu loop ik alleen tegen 1 ding aan. Hij begint wat magerder te ogen.
Hij kreeg altijd 2x 200 gram vlees per dag. Nu krijgt hij 2x 120 gram vlees en 50 gram groentemix en 50 gram zilvervlies rijst of zoete aardappel. Dus totaal 2x 220 gram.
Wat zou ik kunnen toevoegen met weinig eiwitten wat meer aanzet? Mijn gevoel zegt meer koolhydraten of vetten. Maar wat?
Ja, meer koolhydraat en vet is ongeveer het enige dat je kunt doen. Blij word je er niet van maar je moet wat... Misschien moet je wat af gaan wisselen in koolhydraat-dingen. Quinoa, gerst, havermout, etc. En meer vet is ook een lastige natuurlijk want sec gezien zit daar niks in (niet echt) waar je hond wat aan heeft.

Wat voor vlees voer je? Op de dagen dat je rund, lam, geit voert zou je wat Hempseed olie kunnen toevoegen. Op de dagen dat je kip/gevogelte voert zou je dan wat lijnzaadolie of chiazaadolie of visolie toe kunnen voegen maar qua visolie zou ik wel heeeeel kritisch zijn over de kwaliteit. Visolie in een fles is sowieso een no-no. Zalmolie (gekweekt) is een no no. En eigenlijk blijven er maar weinig merken visolie over die een strenge kwaliteitstest kunnen doorstaan.
Door Breezer
#3389438
Ze krijgen alle vlees soorten behalve rund en kip momenteel. Dit omdat ik wil kijken of mijn andere hond minder jeuk heeft als ze deze 2 vlees soorten niet krijgt. En qua vis alleen makreel of witvis of haring.
Ik ben toevallig vorige week overgestapt van gewone rijst naar zilvervlies rijst met spelt en quinoa.
Qua vet krijgen ze paardenvet/olie en niets met zalm omdat mijn andere hond daar allergisch op reageert met oorontstekingen.
Voorheen kreeg hij regelmatig een tussendoortje in de vorm van een plakje kaas, eitje, beetje yoghurt, pufje slagroom. Dat is nu natuurlijk ook over, hij krijgt nu een stukje komkommer of fruit en de goedkoopste koekjes uit de supermarkt deze bevatten maar 8% eiwitten.

Dus nu maar gaan bedenken waar veel koolhydraten in zitten. Friet, brood, bananen, pasta. ;D

Lastig hoor, het is ook zo'n actieve hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door