Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3384328
Hoi, ik ben van plan om onze Chica, nu 5jr te laten castreren. Het enige,
waar ik angst voor heb is, dat ze nog dominanter wordt. Ze loopt nu altijd al met de staart rechtop en pikt niets.
Nu had ik van de week (heb een trimsalon) een dh in de salon, die dus vreselijk uitvalt naar andere honden sinds ze gecastreerd is. Echt erg, zelfs toen ze mijn teckels hoorde, werd ze gek en sprong tegen de tussendeur aan. Ik schrok ervan zeg.
Daarvoor was het gewoon een gezellige hond. Een dh is natuurlijk geen teckel, maar toch door dit verhaal, ga ik weer twijfelen waar ik goed aan doe.
Omdat ze zo'n hormonenbom is tijdens de aanloop naar de loopsheid tot en met de schijnzwangerschap, wil ik haar laten helpen. Deze schijnzwangerschap viel het trouwens allemaal wel mee, ik geef haar dan ignatia Amara, dat scheelt een hoop.
Door Lizzy
#3384642
Mijn mening is dat dit niet te voorspellen is. Ik ken teven/heb teven gehad die milder werden na castratie, die pittiger werden na castratie en die niet veranderde (niet noemenswaardig) na castratie. Het is ook niet zo dat je kunt zeggen "mijn teef is nu een zeer zelfverzekerde hond die niks pikt, dat zal wel erger worden". Dit gedrag kan na castratie gelijkmatiger/voorspelbaarder worden. Of erger. Of minder erg. Niks van te zeggen, helaas, het blijft een gok.

Barfplaats wordt gesponsord door